Octavia III RS

StefanAR

Forumguru
Het heeft wel degelijk nut, maar vooral vanaf een stage 3. Je hebt wel een downpipe met racekat denk ik?
Voor de pk's is het nu waarschijnlijk niet echt lonend als je er een kosten / baten analyse op los gaat laten. Na de kat is de einddemper de grootste boosdoener qua flow.
Kleppenuitlaat is leuk, maar JM is op z'n retour vrees ik. Het gaat te vaak fout en klanten lopen weg na te vaak terug moeten komen en het niet kunnen oplossen van problemen.
KiwiParts zou ik je aanbevelen voor een kleppenuitlaat. Check social media maar eens naar de lasjes van deze man :cheer: en vraag anders @Luuk Thijssen of hij z'n bevindingen wil delen.

Klopt, downpipe met 200 cells racekat van JM.

Ik ga eens bij Kiwi Parts informeren, thanks!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

StefanAR

Forumguru
mijn ervaring is dat de gasresponse beter word en natuurlijk ook de sound. ook kan de warmte gewoon beter weg en zal je een paar kg minder moeten mee dragen :) niet anders dan voordelen ;)

zelf zou ik naar een bull-x of remus kleppenuitlaat gaan :)

Niet anders dan voordelen, behalve de prijs :deuk:

Ik heb geen haast, dus kijk gewoon rustig om mij heen voor een mooi systeem :)
 

StefanAR

Forumguru
Weet iemand of hier normaal een klepje oid op zit? Is onderzijde diffusor waar een trekhaak zou kunnen zitten (heb ik zelf niet).

20190331_124406.jpg
 

Jee13

Forumguru
op die foto zie je de orginele diffusor

Ik heb een Rieger diffusor en heb onlangs deze vervangen door een rieger diffusor met klepje omdat ik een trekhaak heb die ik graag wil kunnen gebruiken. Vorige eigenaar heeft hier geen rekening mee gehouden

In jouw geval is daar geen klepje voor, je zit het gat ook niet zitten als je recht achter de auto staat omdat het een uitsparing is in het horizontale deel.
 

StefanAR

Forumguru
op die foto zie je de orginele diffusor

Ik heb een Rieger diffusor en heb onlangs deze vervangen door een rieger diffusor met klepje omdat ik een trekhaak heb die ik graag wil kunnen gebruiken. Vorige eigenaar heeft hier geen rekening mee gehouden

In jouw geval is daar geen klepje voor, je zit het gat ook niet zitten als je recht achter de auto staat omdat het een uitsparing is in het horizontale deel.

Thanks voor de bevestiging
 

BramVRS

Forumguru
Ik ben op zoek naar verlagingsveren van Eibach maar kom er maar niet uit welk type ik nu moet hebben. Op verschillende websites gekeken en ook op dit forum maar het blijft lastig. Er worden motortypes en bouwjaren door elkaar gehaald. Daarnaast vind ik ze niet met 30mm voor en 30 mm achter. Heeft iemand een typenummer voor me? Octavia 5E vRS 2.0 230 pk. Thanks!
 

MaxN

Donateur
Ik ben op zoek naar verlagingsveren van Eibach maar kom er maar niet uit welk type ik nu moet hebben. Op verschillende websites gekeken en ook op dit forum maar het blijft lastig. Er worden motortypes en bouwjaren door elkaar gehaald. Daarnaast vind ik ze niet met 30mm voor en 30 mm achter. Heeft iemand een typenummer voor me? Octavia 5E vRS 2.0 230 pk. Thanks!
Ik denk dat @Antera je hier het beste antwoord op kan geven!
 

Olivier

Senior Member
Zijn er hier op het forum die een dakkoffer op hun VRS combi hebben & eventueel een foto? :)

Met 2 kleine kindjes, 2 buggy's, zoontje zijn fietsje enz.. hebben we al ondervonden dat er vlug te weinig plaats is om alles mee te nemen in de auto als we eens voor een paar dagen weg gaan. De vrouw heeft me kunnen overtuigen om dan toch een dakkoffer te gaan kopen, maar tmoet dan wel een sportief model zijn :D

Dakdragers van Thule staan er sinds gisteren op..
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190417-210639.jpg
    Screenshot_20190417-210639.jpg
    720,9 KB · Weergaven: 106

philippe bakker

Forumguru
Gisteren stond er zonder ik het gezien had een andere rs naast mij aan de lichten. Een beige denk ik en vermits ik met het gezin op pad was rij ik dan normaal ( traag) de andere rs stoof weg en maakte ook nogal een geluid . Het was richting Dendermonde. Iemand van hier ?
 
Bovenaan Onderaan