Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Zeker lastig, daarom wil ik het ook graag aan andere voorleggen.
Degene die ik stuurde heeft weer net wat andere opties, als de Nederlandse vRS die je stuurde, en zit er zelfs een extra set wielen bij. Daarbij heeft de Nederlandse vRS 10.000 kilometer meer.

Stel dat ik de vRS uit Duitsland voor €24,5k op NL kenteken zou hebben.. interessante deal?
Te duur. Ik heb mijn RS (220pk) in sept verkocht voor 23.500euro(BE). 2jaar en 20.000km. Wel iets minder opties maar uiteindelijk waren alle "belangrijke" opties aanwezig. Paar nedelandse handelaren gaven allen tussen 20 en 21.000euro om hem te verkopen voor 25-26.000euro.
 

Tuner111

Forumguru
Te duur. Ik heb mijn RS (220pk) in sept verkocht voor 23.500euro(BE). 2jaar en 20.000km. Wel iets minder opties maar uiteindelijk waren alle "belangrijke" opties aanwezig. Handelaren gaven allen tussen 20 en 21.000euro om hem te verkopen voor 25-26.000euro.

ik heb mijn diesel aan 26.000 verkocht dusja.. als het een goede wagen is en het rijd lekker gewoon doen ;)
 

leon-cupra

Forumguru
ik heb mijn diesel aan 26.000 verkocht dusja.. als het een goede wagen is en het rijd lekker gewoon doen ;)
Jouw diesel zal wel een stuk duurder geweest zijn dan mijn 220. Heb de factuur gezien van mijn RS van de eerste eigenaar. 29.000euro met korting af. Kan je geen 26.000euro verwachten bij verkoop. Feit dat handelaars 20-21 gaven, was mijn verkoopprijs van 23,5 de correcte prijs. Als je dan de prijs ziet van de blauwe RS, is deze gewoon te hoog.

Nu feit dat de facelift merkelijk duurder is geworden draagt dan echter wel bij tot de relatief hoge verkoopprijzen van de pre-facelift.

En je "lekker gewoon doen" slaagt op niets. Als iets teveel kost, moet je het niet percé kopen. Denk dat Harrie en velen onder ons nog veel andere facturen per maand binnen krijgen. Die moeten ook allemaal betaald worden.
 

ertromp

Forumguru
Ik mag aannemen dat Harrie weet wat hij financieel kan en wil doen aan een auto.
En dan snap ik de opmerking van @Tuner111 helemaal dat wanneer de auto je aanstaat en technisch alles oké is je het "gewoon" moet doen.
Overstappen naar een Mazda kan altijd nog al is dat natuurlijk iets wat je niet zomaar moet doen ;) :deuk:
 

Tuner111

Forumguru
Jouw diesel zal wel een stuk duurder geweest zijn dan mijn 220. Heb de factuur gezien van mijn RS van de eerste eigenaar. 29.000euro met korting af. Kan je geen 26.000euro verwachten bij verkoop. Feit dat handelaars 20-21 gaven, was mijn verkoopprijs van 23,5 de correcte prijs. Als je dan de prijs ziet van de blauwe RS, is deze gewoon te hoog.

Nu feit dat de facelift merkelijk duurder is geworden draagt dan echter wel bij tot de relatief hoge verkoopprijzen van de pre-facelift.

En je "lekker gewoon doen" slaagt op niets. Als iets teveel kost, moet je het niet percé kopen. Denk dat Harrie en velen onder ons nog veel andere facturen per maand binnen krijgen. Die moeten ook allemaal betaald worden.

Iedereen heeft kosten hé :)

Maar als hem nu op deze zijn oog heeft laten vallen waarom zou hij het dan niet doen.. je kan altijd een lager bod proberen te maken. nee heb je en ja kan je krijgen hé ;)

Mijn dieselke was idd iets duurder nieuw maar naar waarde brengt dit op het einde niks meer op hoor geloof me maar ;) je moet gewoon je juiste kleur/velgen/opties hebben niks meer en niks minder ;)
 

HarrieSkoda

Forumguru
De prijs die ik noem is MET alle bijkomende invoerkosten, ook reiskosten daarbij inbegrepen.

Voor de genoemde prijs zou hij dus op NL kenteken voor m'n deur kunnen staan.

@leon-cupra als ik de jouwe had gekocht, zou er ook nog vrolijk om en nabij €2.000,- aan BPM bijkomen om een Nederlands kenteken te verkrijgen.

Dan zou die van jou €1.000,- duurder zijn geweest. En België is dichterbij dan oost-Duitsland ivm. de bijkomende reiskosten.

Zou je hem dan nog te duur vinden of fair bedrag?

Moet natuurlijk ook nog maar zien wat ik voor die van mij kan krijgen... uiteindelijk gaat het erom wat er bij moet.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik mag aannemen dat Harrie weet wat hij financieel kan en wil doen aan een auto.
En dan snap ik de opmerking van @Tuner111 helemaal dat wanneer de auto je aanstaat en technisch alles oké is je het "gewoon" moet doen.
Overstappen naar een Mazda kan altijd nog al is dat natuurlijk iets wat je niet zomaar moet doen ;) :deuk:
Je moet geen wagen kopen ten koste van alles. Waarom zou je een overpricede wagen kopen terwijl er genoeg andere zijn. Iedere 220 hoort hetzelfde te rijden. Uiteindelijk is een wagen nog steeds een grote verliespost. Ik kan ook perfect een nieuwe kopen maar toch prefereer ik om mijn laatste wagens als jonge tweedehands te kopen. Resultaat: we hebben twee jaar geleden een appartement kunnen kopen dat mij nu iedere maand 700 euro opbrengt.

En ach lach maar met de mazda. Als ik geweten had wat ik nu weet, had de mx5 al veel vroeger op de oprit gestaan ipv de RS.
 

ertromp

Forumguru
Je moet geen wagen kopen ten koste van alles. Waarom zou je een overpricede wagen kopen terwijl er genoeg andere zijn. Iedere 220 hoort hetzelfde te rijden. Uiteindelijk is een wagen nog steeds een grote verliespost. Ik kan ook perfect een nieuwe kopen maar toch prefereer ik om mijn laatste wagens als jonge tweedehands te kopen. Resultaat: we hebben twee jaar geleden een appartement kunnen kopen dat mij nu iedere maand 700 euro opbrengt.

En ach lach maar met de mazda. Als ik geweten had wat ik nu weet, had de mx5 al veel vroeger op de oprit gestaan ipv de RS.
Nogmaals Harrie heeft zoals hij zelf toelicht het financiële plaatje goed bekeken en tja dan moet je gewoon een keer de knoop doorhakken en het “gewoon” doen. Net zo als iemand gewoon een keer een Mazda aanschaft. Je zit wel snel op de kast :D
 

leon-cupra

Forumguru
maar als hem nu op deze zijn oog heeft laten vallen waarom zou hij het dan niet doen.. je kan altijd een lager bod proberen te maken. nee heb je en ja kan je krijgen hé ;)
Na de onderhandelingen en wanneer de prijs dan wel bevalt, dan ben ik helemaal akkoord met jou. Maar zoals je het eerst zei kwam het over van "hoe duur of hoe goedkoop de wagen is, gewoon kopen".
 

leon-cupra

Forumguru
De prijs die ik noem is MET alle bijkomende invoerkosten, ook reiskosten daarbij inbegrepen.

Voor de genoemde prijs zou hij dus op NL kenteken voor m'n deur kunnen staan.

@leon-cupra als ik de jouwe had gekocht, zou er ook nog vrolijk om en nabij €2.000,- aan BPM bijkomen om een Nederlands kenteken te verkrijgen.

Dan zou die van jou €1.000,- duurder zijn geweest. En België is dichterbij dan oost-Duitsland ivm. de bijkomende reiskosten.

Zou je hem dan nog te duur vinden of fair bedrag?

Moet natuurlijk ook nog maar zien wat ik voor die van mij kan krijgen... uiteindelijk gaat het erom wat er bij moet.
Harrie, mijn wagen was amper 2jaar en had amper 20.000km. De wagen uit jouw advertentie heeft 80.000km en is bij 5jaar. Dan was mijn RS die 1.000euro duurder zou zijn een koopje. Persoonlijk vind ik die wagen te duur. Zou een serieus stuk af mogen voor mij om het een interessante deal te vinden.
 

ertromp

Forumguru
Een hobby/liefhebberij mag toch wat geld kosten of niet dan. De een koopt er een wellicht iets te dure maar naar zijn zin zijnde RS van en de ander koopt een stapel fotocamera’ s of verzuipt ieder weekend een vermogen in de voetbalkantine.
Ben benieuwd @HarrieSkoda wat het uiteindelijk gaat worden.
 

louigi58

Senior Member
Lastig hoor, ik zie dat ze in Nederland niet veel duurder zijn ( niet gekeken naar de opties ). Staat er 1 met 305pk te koop voor € 25.950,-- daar zal toch nog wel wat onderhandelingsruimte in zitten?
Redelijk aan de prijs, kocht vorig jaar mijn RS230 zelfde opties +vol leer en electrisch verstelbare stoelen Panorama dak met 31.000km voor € 32000. Was toen 2j en 3mnd
 

leon-cupra

Forumguru
Nogmaals Harrie heeft zoals hij zelf toelicht het financiële plaatje goed bekeken en tja dan moet je gewoon een keer de knoop doorhakken en het “gewoon” doen. Net zo als iemand gewoon een keer een Mazda aanschaft. Je zit wel snel op de kast :D
Heeft niets te maken met "op de kast zitten". Voer af en toecgraag een goede discussie.
Harrie vraagt ook of het een correcte prijs is. Ik vind van niet. Wat Harrie er uiteindelijk mee doet is zijn zaak. Ik moet zijn factuur toch niet betalen.
 

dirkie996

Forumguru
Een hobby/liefhebberij mag toch wat geld kosten of niet dan. De een koopt er een wellicht iets te dure maar naar zijn zin zijnde RS van en de ander koopt een stapel fotocamera’ s of verzuipt ieder weekend een vermogen in de voetbalkantine.
Ben benieuwd @HarrieSkoda wat het uiteindelijk gaat worden.
Of je stopt met zuipen, maar investeert nu in hifi spul en cd’s:jaja:.
Maar serieus nu, ‘n auto kost een hele hap uit het budget en na ‘n tijdje, kijkt men toch weeral stiekem uit naar weer wat anders/nieuw.
 

ertromp

Forumguru
Heeft niets te maken met "op de kast zitten". Voer af en toecgraag een goede discussie.
Harrie vraagt ook of het een correcte prijs is. Ik vind van niet. Wat Harrie er uiteindelijk mee doet is zijn zaak. Ik moet zijn factuur toch niet betalen.
Doe dan een goede discussie en een check op de NL markt dan is die prijs voor de RS die mooi compleet is en met die km stand geen slechte voor de DLD RS. Bron: Autoscout.nl
 

leon-cupra

Forumguru
Een hobby/liefhebberij mag toch wat geld kosten of niet dan. De een koopt er een wellicht iets te dure maar naar zijn zin zijnde RS van en de ander koopt een stapel fotocamera’ s of verzuipt ieder weekend een vermogen in de voetbalkantine.
Ben benieuwd @HarrieSkoda wat het uiteindelijk gaat worden.
Met de jaren worden de meeste wat slimmer. Er zijn nog veel andere zaken dan enkel je hobby. Ik zou graag tegen dat ik op pensioen ga, nog 10tallen jaren zonder financiele zorgen willen verder leven. Dat ik hierdoor geen Porsche kopen, tja, dat neem ik er dan maar bij. Mijn Mazda die een fractie van de porsche kost, verschaft mij ook hopen plezier.
 

ertromp

Forumguru
Of je stopt met zuipen, maar investeert nu in hifi spul en cd’s:jaja:.
Maar serieus nu, ‘n auto kost een hele hap uit het budget en na ‘n tijdje, kijkt men toch weeral stiekem uit naar weer wat anders/nieuw.
Absoluut gelijk. Dan ben ik blij met mijn W108 Benz 4,5 liter 8 cilinder uit de jaren ‘70 die nu door de loop van de jaren aardig rendeert :greedy: Maar dat zijn auto’s die je ook niet snel meer wegdoet.
 

leon-cupra

Forumguru
Doe dan een goede discussie en een check op de NL markt dan is die prijs voor de RS die mooi compleet is en met die km stand geen slechte voor de DLD RS. Bron: Autoscout.nl
Ik heb biedingen gehad van nederlandse handelaars. Mijn RS ging 26000euro kosten in NL. Dan is 25.0000euro voor de blauwe , die 60k meer heeft en 3jaar ouder is teveel.
 
Bovenaan Onderaan