Flitsmeister komt naar Carplay

Rallye

Forumguru
Nog even over die routes. Het blijkt dat FM mij via Witte Paal (N36) naar naar Dalfsen wil sturen, maar de juiste afslag (afslag 31) alleen op het scherm weergeeft en in tegenstelling tot andere afslagen niet met de stem meldt. Zaterdag nog weer dezelfde route gedaan en dan word je inderdaad als je afslag 31 mist, afslag 32 (naar Rijssen) opgestuurd om daarna terug over de A35 naar afslag 31 te rijden. De route is dus niet vreemd (maar anders dan ik zelf zou doen, via Raalte), maar FM slaat een melding over.

Ook gek: de rotonde vlak buiten ons dorp wordt niet als rotonde herkend: sla linksaf (????) en vervolgens rechtsaf.....

Met Flitsmeister bedoel ik het volgende. .........

Navigeren via FM op het scherm werkt dus ook... .............

Grappig. Dat had ik nog niet ontdekt. Heb je een linkje naar de beperkingen van FM op CarPlay?...........

@Rallye Vandaag twee lange ritten gedaan met FM op ACP, dus goed kunnen testen..................

@Smeeuwis Op mijn, al wat oudere, Amundsen kan ik gewoon bestemmingen in FM ingeven (via voice, na toestemming, of toetsenbord) via CarPlay en krijg ik (op, zie boven, een uitzondering na) gewoon aanwijzingen via de stem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Smeeuwis

Donateur
Op mijn, al wat oudere, Amundsen kan ik gewoon bestemmingen in FM ingeven (via voice, na toestemming, of toetsenbord) via CarPlay en krijg ik (op, zie boven, een uitzondering na) gewoon aanwijzingen via de stem.

Dat lukt mij inmiddels ook gelukkig, alleen op mijn Columbus MIB3 krijg ik dan de aanduidingen niet in beeld en niet via de stem. Het lijkt te verschillen met hoe je start: eerst FM op de telefoon instellen en dan koppelen met ACP, of eerst koppelen met ACP en dan de route instellen op het grote scherm. Morgen weer 300 km te gaan, dus weer even goed testen. Ik zal mijn ervaringen verder in dit topic delen.
 
Bovenaan Onderaan