Flitsmeister komt naar Carplay

Japanese Power

Donateur
Zag de berichtgeving langskomen... eindelijk een reden om Apple CarPlay te overwegen. Zit ik echter nog wel met dat losse lightning kabeltje...
 

Spector

Forumguru
Voor de Apple gebruikers onder ons.
https://www.iculture.nl/nieuws/carplay-ios-12-flitsmeister-navigatie-apps/

Voor degene die het nog niet hebben, maar misschien werkt dit ook al wel via de publieke beta's.
De eerste iOS 12 publieke beta zal een dezer dagen uitkomen.

Heb het ook net gelezen en bevestiging gekregen van @Flitsmeister op Twitter. In de publieke beta zal het nog niet werken omdat Flitsmeister de Carplay app nog moet ontwikkelen. Deze is allereerst gebaseerd op navigatie, maar laat ook ruimte voor waarschuwingen voor flitsers, file, enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Naast Flitsmeister komt ook Waze naar Carplay, wordt kiezen welke op de telefoon draait en welke via Carplay :D
Je hebt straks geen navigatiesysteem meer nodig zolang als je infotainment maar Carplay ondersteunt.
 

Mali

Forumguru
FM geïnstalleerd denk alvast voor bereiden op wat er komen gaat maar er net weer afgehaald.
Maar naar mijn idee slecht werkend iets als ik op de snelweg rij waar ik 130 mag en dan in beeldscherm 80 heb ik er geen vertrouwen meer in.
maar we fijn dat we via Apple car play meer keuze vrijheid hebben.
 

Japanese Power

Donateur
Vreemd hoor @Mali Ik rij al jaren met FM Pro en herken niets van deze afwijking, Het enig wat weleens verschilt zijn de stukken trajectcontrole met wisselende snelheden, denk aan de A20: soms 80, andere delen van de dag mag je weer 100.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Mali

Forumguru
Had ik de spreekwoordelijke pech, nu zal ik snelheidswaarschuwingen niet zo snel nodig hebben maar twee weten meer dan een tenslotte.
Heb wel even gekeken naar de afwijking van de kmteller 126 op de teller was volgens FM 120 op de gsm , hou ik al jaren aan.
53 i.p.v. 50
84 i.p.v. 80
105 i.p.v. 100
126 i.p.v. 120
137 i.p.v. 130
En zoveel mogelijk op cruiscontrol en deze eeuw al 1bekeuring binnen dus dat gaat goed. ( in Duitsland ;) )
 

Japanese Power

Donateur
deze eeuw al 1bekeuring binnen dus dat gaat goed.
Respect. Ik heb een aardig stapeltje opgebouwd, allemaal kleintjes maar vele kleintjes maken 1 grote.
En een aantal staan op konto van vrouwlief. En dan een paar flinke klappers waarbij ik de grootste (485 euro voor te hard rijden) ooit voor de rechtbank in Eindhoven ongedaan heb kunnen praten ;)
 

Spector

Forumguru
Gisteren iOS 12 geïnstalleerd, Flitsmeister werkt nog aan een update voor Carplay. Waze is inmiddels voor Beta gebruikers te gebruiken via Carplay. Ben benieuwd naar deze updates.

Sinds de update hebben de geluidsmelding van de telefoon geen invloed meer op de radio. Tot gisteren ging bij mij namelijk de radio uit bij notificatie meldingen via de telefoon, dit lijkt te zijn opgelost met iOS 12.
 

robvv

Senior Member
Naast Flitsmeister komt ook Waze naar Carplay, wordt kiezen welke op de telefoon draait en welke via Carplay :D
Je hebt straks geen navigatiesysteem meer nodig zolang als je infotainment maar Carplay ondersteunt.
dat doe ik al niet meer.

flitsmeister op de Carplay is goed nieuws.
 

Rallye

Forumguru
@Spector Weet jij wanneer die update komt? Wat zijn overigens jouw geluidsinstellingen? Ik heb Flitsmeister op mijn iPhone op “Via A2DP alternatief” staan.
 

hemi24

Forumguru
Volgens de nieuwsbrief van Flitsmeister (gisteren) waren ze druk doende met de ontwikkeling voor Apple Carplay, maar was nog niet bekend wanneer deze gelanceerd werd...

Of volgens Twitter:

upload_2018-9-19_12-5-9.png
 

Mali

Forumguru
Google maps werkt wel na de laatste update van maps, ios 12 uiteraard ook nodig .
Nu nog wachten op de andere navi apps
 

50tintenfaab

Senior Member
Hoe heb je het voor elkaar gekregen dan want ik heb ios12 erop gezet speciaal voor Google maps, kom er echter niet uit hoe ik dit voor elkaar krijg :(

Whatsapp exetera lees die leuk voor (werkt waardeloos maar goed)

Maar google maps krijg ik niet erop / flitsmeister
 
Laatst bewerkt:

Mali

Forumguru
Na update van ios 12 geen extra navi apps.
Na update van google maps ging dit automatisch bij mij
 
D

Deleted member 24009

@50tintenfaab Google Maps updaten naar versie 5.0, dan moet het werken. Flitsmeister is er voorlopig nog niet.
Overigens nog leuk om te melden misschien (wel off topic): ook Sygic werkt aan een Carplay versie. Net als TomTom, die wordt volgend jaar verwacht.
 
Bovenaan Onderaan