Flitsmeister komt naar Carplay

Rallye

Forumguru
Tot mijn verrassing zie ik opeens Qmusic in Carplay staan (niet de zender, maar de muziekspeler van mijn Qnap). Kan ik in Carplay muziek van mijn Nas spelen........

Nog geen Waze of Flitsmeister.

Edit: ook de MySkoda-app is zichtbaar in Carplay.
 
Laatst bewerkt:

El Fuego

Senior Member
En dan een paar flinke klappers waarbij ik de grootste (485 euro voor te hard rijden) ooit voor de rechtbank in Eindhoven ongedaan heb kunnen praten
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Heb deze week een flinke boete ontvangen, na door een motoragent langs de kant te zijn gezet. Hij zei dat ie mij geklokt had op 140, maar geloof niet dat ik zo hard reed. Na twee wettelijke correcties bleef er 129 km over.:ot:
 

El Fuego

Senior Member
Was op een 100 km autoweg. Was tot vorig jaar een 80 km weg. Dan was ik echt de lul geweest.
 

Japanese Power

Donateur
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
Door niet goed genoeg op te letten destijds op de Rondweg bij Eindhoven. Je had daar een oude en een nieuwe snelweg parallel aan elkaar liggen. Nu mocht je op de ene weg 120 en de andere 80. En ik had de pech alleen het bord van 120 te hebben geregistreerd. Met de CC op 128, na corr. 123 zat ik veilig (dacht ik) voor een 120 weg. Maar helaas. Ik zat op een 80 weg. Dus 43 te hard na correctie. Ik werd gelaserd en door een motormuis staande gehouden. Tot zover de theorie.

Maar nu de kromme praktijk. Meneer de agent meld mij: u heeft vandaag pech dat u boven de 100 rijdt. Want iedereen die vandaag boven de 100 rijdt op deze 80 weg wordt staande gehouden. En iedereen die tussen de 80 en de 100 rijdt heeft mazzel. Want anders kunnen we iedereen wel staande houden want niemand houdt zich aan de max. snelheid van 80. Er brandde toen geen lampje bij de heren dat de oorzaak weleens in onduidelijke bebording kon zitten als vrijwel iedereen daar te hard reed.

Vanaf dat moment heb ik niets meer gezegd tegen desbetreffende agent gezegd, z’n naam gevraagd en heb vervolgens m’n weg vervolgd.

Enkele weken later bezwaar gemaakt toen de prent van 483 euro binnen kwam. 14 maanden(!) later kwam de dagschikking en ik kon in Eindhoven voor de rechtbank m’n verhaal komen doen.

Lang verhaal kort gemaakt. De agent in kwestie had een reprimande gekregen, mijn verhaal over ondeugdelijke bebording werd geloofd en de boete werd kwijtgescholden. Totale kosten voor mij waren 4 uur snipperen en 1,75 aan parkeergeld.
 

robvv

Senior Member
Tot mijn verrassing zie ik opeens Qmusic in Carplay staan (niet de zender, maar de muziekspeler van mijn Qnap). Kan ik in Carplay muziek van mijn Nas spelen........

Nog geen Waze of Flitsmeister.

Edit: ook de MySkoda-app is zichtbaar in Carplay.

Waze heb ik nu wel op de Carplay.
 

Spector

Forumguru
Flitsmeister CarPlay beta gaat van start

Flitsmeister begint met de beta van de CarPlay-app. Testers die de app alvast willen proberen, kunnen zich nu aanmelden. Je moet echter wel snel zijn, want het aantal plekken is beperkt.
d45285ca7f0d1e5761a62e2d00c6c27e

BENJAMIN KUIJTEN - 12 DECEMBER 2018, 16:36
FACEBOOKTWITTERTELEGRAM


Afgelopen juni had iCulture de primeur dat Flitsmeister werkt aan een CarPlay-versie. Externe ontwikkelaars kunnen sinds iOS 12 ook CarPlay-versies uitbrengen voor hun navigatie-apps en Flitsmeister liet ons destijds weten dat ze daar grootse plannen voor hadden. Het is nu bijna zover, want gebruikers met CarPlay kunnen zich opgeven voor de beta van de CarPlay-versie.
Flitsmeister start beta van CarPlay-app
Onlangs deelden we nog de eerste screenshot van de CarPlay-versie van Flitsmeister. Daaruit bleek al dat de app in ieder geval de huidige en maximaal toegestane snelheid toont. Wil je de beta alvast gaan testen, dan kan je je via deze link opgeven. Zorg ervoor dat je Testflight geïnstalleerd hebt, want deze heb je nodig om de beta te kunnen gebruiken. Er zijn tot nu toe 500 plekken beschikbaar, dus je moet snel zijn als je hier gebruik van wil maken.
https://www.iculture.nl/tips/carplay-apps-notificaties-instellen/
Apps en notificaties instellen voor CarPlay
Hoe moet je CarPlay-apps instellen en hoe bepaal je de indeling van het CarPlay-scherm? In deze tip lees je hoe je deze apps instelt en de volgorde van CarPlay-apps bepaalt. Ook kies je zelf welke apps meldingen tonen. Wij leggen je uit hoe je dit instelt.
Heb je je ingeschreven, dan kun je de CarPlay-versie In de loop van deze of volgende week proberen. Flitsmeister waarschuwt wel dat het nog om een beta gaat en dat er dus nog foutjes kunnen zijn. Zo loopt nu nog de kaart vast zodra het scherm van je iPhone bij het gebruik van CarPlay op inactief (zwart) gaat. Zorg er dus voor dat het scherm van je iPhone altijd aan blijft, ook al gebruik je deze tijdens het autorijden niet. Bij uitzoomen kunnen pins verkeerd op de kaart worden getoond. Aan deze bugs wordt uiteraard actief gewerkt. In een latere betaversie worden ook de opties Melden (voor filters, files, etc.) en spraakbediening toegevoegd.



Heb je net misgegrepen? Geen nood, want er zijn nog allerlei andere CarPlay navigatie-apps beschikbaar. Zo zijn zowel Google Maps als Waze al via CarPlay te gebruiken. Vooral Waze lijkt in veel opzichten op Flitsmeister, met onder andere flitsmeldingen en maximumsnelheden.
 
D

Deleted member 24009

Ingeschreven....Let wel: de huidige app via TestFlight werkt nog niet met CarPlay. Deze of volgende week wordt de app bijgewerkt. Staat wel in de tekst hierboven, maar is alvast waarschuwing voor diegene die niet verder leest :D
 

Mali

Forumguru
Ingeschreven....Let wel: de huidige app via TestFlight werkt nog niet met CarPlay. Deze of volgende week wordt de app bijgewerkt. Staat wel in de tekst hierboven, maar is alvast waarschuwing voor diegene die niet verder leest :D

En praat je nu uit eigen ervaring ?
 

robvv

Senior Member
M'n werkgever heeft bepaald dat de iphone op zwart gaat (wat begrijpelijk is omdat anders gevoelige informatie op straat kan komen).
Vanwege deze bug kan ik niet meedoen met de test. Maar het zal geen jaren duren.
 

Spector

Forumguru
M'n werkgever heeft bepaald dat de iphone op zwart gaat (wat begrijpelijk is omdat anders gevoelige informatie op straat kan komen).
Vanwege deze bug kan ik niet meedoen met de test. Maar het zal geen jaren duren.
Hoe bedoel je dit, in Testflight of over het algemeen de iPhone zwart? Of bedoel je dit alleen tijdens het rijden.
 

Rallye

Forumguru
De huidige (test-) versie van Flitsmeister heeft een bug, namelijk dat je scherm aan moet blijven staan. Normaal gaat bij CarPlay je scherm uit. Als je van je werkgever het scherm moet afsluiten (er een app draait die dat voor je doet) dan kun je dus niet meedoen met de test.
 
Bovenaan Onderaan