Kortingen op tuning bij VAG Techniek

louigi58

Senior Member
DSG is inderdaad stukken beter dan origineel. Ik heb de oude Normal naar Eco laten aanpassen en de nieuwe Normal sportiever laten maken. S is ongewijzigd. In Manuel is de kickdown uitgeschakeld en max 7000 rpm.
Nu denk ik er over de nieuwe Normal als Eco aan te passen en dan de Normal nog wat sportiever tussen Normal en S in.
 

louigi58

Senior Member
Heb de auto niet nieuw gekocht, tuning was door vorige eigenaar gedaan.
Zelfde ervaring had ik met mijn vorige RS, die had ook een flinke dip in het koppel. Daar kwam ik achter tijdens het rollen op de Skoda meeting bij VAGtechniek. Ook die is toen door Eric van VAGtechniek opnieuw van nieuwe Tuning voorzien., daarna heb ik er 4 jaar lang elke dag van genoten.
Vandaar dat ik ook nooit voor een standaard stage 1 chip zou kiezen.
Je ziet ze wel eens bij een dealer, komen aan rijden en 20 minuten later zijn ze weer weg. Waarschijnlijk was dit ook zo'n gevalletje.
 
Bedankt voor het delen van het bericht, heb voor mijn Octavia nu een afspraak staan bij VAGTechniek op de 28ste. 385 is echt een mooie prijs. Had nog beetje rond gekeken bij kwalitatief goede tuners elders wat meer in de buurt maar die konden niet tippen aan deze prijs.
 

louigi58

Senior Member
Ik heb voor 7 mrt nog een afspraak gemaakt om de DSG nog wat te finetunen.
Het is na de eerste aanpassing al zoveel beter dan de originele afstelling. De originele D is nu als Eco stand, maar niet meer gebruikt. Nu wil ik mijn nieuwe D als Eco stand en de D nog een stuk sportiever.
Kan ik straks tegen mijn vrouw zeggen dat ik voornamelijk in Eco stand rij.
De S blijft ongewijzigd.
 

De Stip

Forumguru
Zit VAG techniek op meerdere locaties? Ik lees vaak dat jullie het over Varsseveld hebben, maar op Google zie ik bijvoorbeeld ook dat er in Nuenen een vestiging is.
 

MaxN

Donateur
Zit VAG techniek op meerdere locaties? Ik lees vaak dat jullie het over Varsseveld hebben, maar op Google zie ik bijvoorbeeld ook dat er in Nuenen een vestiging is.
Vag Techniek zit in Nuenen, TVS Engineering(DSG Dokter) in Varsseveld en JD Engineering in Losser.
Deze komen het meeste voor op het forum, er zijn uiteraard meer..
 

Canon-Eye

Forumguru
Volgens hun website heeft TVS ook nog een hele serie dealers in NL en in de rest van de wereld.
Hoe scoren die in vergelijking met TVS zelf, is daar iets over bekend?
 

De Stip

Forumguru
Ik heb nog even om een keuze te maken, want volgens de site van VAG Techniek, is er toch nog geen oplossing voor de 1.5 TSI motor.
Destijds in 2011 heb ik mijn 1.8 TSI door Zip Tuning in Houten laten doen en daar ben ik tot op heden ook meer dan enthousiast over.
 
Heb mijn vorige Yeti 1.4 bij JD Stage1 laten tunen. Nu woon ik een stuk dichter bij VAGtechniek dan bij JD, dus dacht in eerste instantie meer daar aan. Tot ik de vermogens uitdraai eens goed bestudeerde.
Uitgaande van een Stage 1+ zijn de prijzen ongeveer gelijk en verder niet zo belangrijk.
PK's vindt ik ook niet zo belangrijk koppel/Nm's echter wel.
JD geeft 310 NM op bij 2700 rpm
VAG 290 NM bij 3300 rpm.

Ga ik het 20 NM hogere koppel en het feit dat deze 500 rpm eerder beschikbaar zijn echt merken?
Kortom, is het de rit naar Lochem wederom waard of niet?


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 
Gaat trouwens nu om een '16 Yeti 1.4 tsi met 125 pk standaard met een 7-dsg bak.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 

oco1979

Forumguru
Hoe vroeger je max koppel, hoe leuker dat is.

Ga je die 20Nm merken ?

Als dat extra koppel over de volledige toerengebied is, ga dat zeker wel merken.

Kan je de 2 uitdraaien onder elkaar zetten;;kunnen deze dan eens bekijken
 
Bovenaan Onderaan