Kortingen op tuning bij VAG Techniek

1e is VAG techniek, 2e JD
6e416aeea9bd7110102a8b2b28a9c1a2.jpg
db7c0a423a06b637708c99f5b9d958de.jpg


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 

prosier

Forumguru
Heb mijn vorige Yeti 1.4 bij JD Stage1 laten tunen. Nu woon ik een stuk dichter bij VAGtechniek dan bij JD, dus dacht in eerste instantie meer daar aan. Tot ik de vermogens uitdraai eens goed bestudeerde.
Uitgaande van een Stage 1+ zijn de prijzen ongeveer gelijk en verder niet zo belangrijk.
PK's vindt ik ook niet zo belangrijk koppel/Nm's echter wel.
JD geeft 310 NM op bij 2700 rpm
VAG 290 NM bij 3300 rpm.

Ga ik het 20 NM hogere koppel en het feit dat deze 500 rpm eerder beschikbaar zijn echt merken?
Kortom, is het de rit naar Lochem wederom waard of niet?


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Ik zou eerder alle 2 de partijen eens mailen waar het verschil vandaan komt. Kans dat ze uiteindelijk toch eenzelfde resultaat hebben...
 

brepus13

Forumguru
De getoonde metingen zijn ook op 98 Ron gedaan. Ga je gewoon 95 tanken dan is het ook weer anders en zul je deze waarden ook niet halen. Ga er van uit dat je bij beide blij zult worden. VAG techniek heeft trouwens nog wel eens leuke actie korting waardoor ze wellicht aantrekkelijker zijn dan JD. Succes met de keuze.
 

louigi58

Senior Member
De getoonde metingen zijn ook op 98 Ron gedaan. Ga je gewoon 95 tanken dan is het ook weer anders en zul je deze waarden ook niet halen. Ga er van uit dat je bij beide blij zult worden. VAG techniek heeft trouwens nog wel eens leuke actie korting waardoor ze wellicht aantrekkelijker zijn dan JD. Succes met de keuze.
Zeker leuke korting en geen 2 motoren zijn hetzelfde. Voor die van mij gaf Vagtechniek 320pk en 440NM uiteindelijk kwam er 339pk en 379Nm uit.
Op de website staat het minimale wat je kunt verwachten.
 
Zou de combi van “normale” Stage 1, dus zonder rollenbank uitdraai èn een dsg stage 2 tuning de soepelheid en een logischer schakelverloop tot gevolg hebben?
Dan ben je nu met de korting bijna hetzelfde kwijt voor de combi als voor een solo Stage1+ behandeling.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 

louigi58

Senior Member
Kunnen ze daar ook ene beetje de DSG bak aanpakken? (zonder zorgen zeg maar)
DSG stage 2 is een wereld van verschil, heb nu de eco stand met vrijloop laten vervangen door oude Drive stand, de nieuwe D is een stuk sportiever en S is ongewijzigd.
Komende donderdag ga ik nog een keer terug en wordt de nieuwe sportievere D als Eco stand en dan een nog wat sportievere D vooral voor gebruik met caravan. Deze moet tussen de nieuwe D en S in komen. Deze moet met 100 niet meer naar 6 schakelen, met caravan zit je dan rond 1700rpm. 2200 met 1600kg aan de haak loopt toch iets plezieriger.
 

haassie

Forumguru
Tuners in het algemeen...ze kunnen alles voor je fixen(?)...het is allemaal leuk en aardig zolang de techniek het maar aan kan anders kan het wel eens uitlopen op een miskoop....ik heb Mn tvs “op maat” motortuning (1.8 tsi 211pk/320nm) laten verwijderen (zonder geld of deel geld terug), dsg tuning wel behouden, beide puur om het bonken in de aandrijflijn te verminderen....het doel was bonken wegnemen...helaas 5 bezoeken á 360km ten spijt! Dus kies er wel een in de buurt haha.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Tuners in het algemeen...ze kunnen alles voor je fixen(?)...het is allemaal leuk en aardig zolang de techniek het maar aan kan anders kan het wel eens uitlopen op een miskoop....ik heb Mn tvs “op maat” motortuning (1.8 tsi 211pk/320nm) laten verwijderen (zonder geld of deel geld terug), dsg tuning wel behouden, beide puur om het bonken in de aandrijflijn te verminderen....het doel was bonken wegnemen...helaas 5 bezoeken á 360km ten spijt! Dus kies er wel een in de buurt haha.

Ik ga ook nooit meer zo ver van huis een tuner opzoeken.

Mijn ervaring is dat je (helaas) toch vaak na de tuning een keer terug moet om het nét iets meer naar wens af te laten stellen.

Mocht ik het overnieuw moeten doen ga ik lekker 10 kilometer hier vandaan, naar VAG-Techniek!

Heb bij TVS helaas een beetje het gevoel van 'lopende band werk' gekregen. Bij VAG krijg ik veel meer een betrokken gevoel. Benieuwd of dit na de verhuizing nog steeds zo het geval zal zijn.
 

haassie

Forumguru
@HarrieSkoda dat gevoel heb ik er helaas ook aan overgehouden, ondanks dat ze me wel 5 keer kosteloos hebben laten komen (afgezien van de reiskosten). Misschien is dit een nadeel van een groupbuy? Veel mensen in korte tijd. Werkt het goed is de korting mooi meegenomen, werkt het niet is het uiteindelijk toch duurkoop. Je leest ook eerdere verhalen van mensen met gelijke problemen waarbij de auto een week werd gehouden om tot een 100% resultaat te komen. Dit doen ze niet meer!
 

oco1979

Forumguru
Te groot worden en te veel werk kan soms de andere kant van service gaan.
Wat soms eens over het hoofd wordt gezien dat de wagen standaard al iets mankeerd en door de tuning het "probleem" versterkt.
Meestal is een tuner geen diagnosespecialist en omgekeerd ook niet.
Waarbij VAG eerder uitzonderring zijn op de regel.
Hebben een eigen garageservice waarbij ze tuning erbij doen.
Die zouden tonnen ervaring moeten hebben in VAG motoren en hun gebreken.
Eigenlijk zou er altijd "voor" een stage 1 tuning eens uitlezen op foutmeldingen en zeker een proefrit en/of set op een testbank.
Dat je met een goeie basis kan beginnen.
Dat is ook wel een verschil tussen verschillende tuners en prijsafhankelijk.

Waarbij ik zelf heb meegemaakt na een tuning van me wagen er een hoop foutmeldingen in het systeem stonden.
Gelukkig kan ik deze zelf wissen.
Heb dan vriendelijk gemeld aan het tuning bedrijf dat ze misschien in het vervolg de foutmeldingen wissen na aflevering.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@haassie , zonde is dat. Terwijl tuning juist leuk moet zijn, het kost tenslotte toch een aardige duit!
Ik mocht ook (kosteloos) een aantal keren terugkomen, maar na een aantal keren 'onverrichter zaken' terug te zijn geweest, was ik er een beetje klaar mee.. Een vrije dag nemen, brandstofkosten heen en weer, en úren wachttijd omdat 'terugkomers' tussendoor worden geholpen, en daar is dus telkens weinig tijd voor.

Dat verhaal over de auto een langere tijd houden ken ik wel. Alleen vind ik het niet zo tof om mijn auto een langere tijd achter te moeten laten (op een afgelegen industrieterrein), telkens kleine afstanden heen en weer, leenauto mee naar huis die kosten met zich meebrengt.....

Ik begrijp van je dat ze dit nu niet meer doen..... Staat het grasveld inmiddels dan ook al helemaal vol auto's :D?
En hoe willen ze problemen van terugkomers dan oplossen? Gaan ze daar wel de tijd voor nemen ipv. tussendoor?

Enfin, genoeg gespuwd, anders dwalen we wel heel erg af in een topic over VAG-Techniek!
 

Rosinfield

† In Memoriam
DSG stage 2 is een wereld van verschil, heb nu de eco stand met vrijloop laten vervangen door oude Drive stand, de nieuwe D is een stuk sportiever en S is ongewijzigd.
Komende donderdag ga ik nog een keer terug en wordt de nieuwe sportievere D als Eco stand en dan een nog wat sportievere D vooral voor gebruik met caravan. Deze moet tussen de nieuwe D en S in komen. Deze moet met 100 niet meer naar 6 schakelen, met caravan zit je dan rond 1700rpm. 2200 met 1600kg aan de haak loopt toch iets plezieriger.

:laugh:Zolang je het zelf nog maar snapt ;)
 

VAG-man

Forumguru
Voor forumleden in Overijssel en noordelijker kan ik JB Autoservice uit Dieverbrug van harte aanbevelen. Ze werken samen met JD Engineering en gebruiken daarom ook dezelfde software.
 
Bovenaan Onderaan