Heb mijn vorige Yeti 1.4 bij JD Stage1 laten tunen. Nu woon ik een stuk dichter bij VAGtechniek dan bij JD, dus dacht in eerste instantie meer daar aan. Tot ik de vermogens uitdraai eens goed bestudeerde.
Uitgaande van een Stage 1+ zijn de prijzen ongeveer gelijk en verder niet zo belangrijk.
PK's vindt ik ook niet zo belangrijk koppel/Nm's echter wel.
JD geeft 310 NM op bij 2700 rpm
VAG 290 NM bij 3300 rpm.
Ga ik het 20 NM hogere koppel en het feit dat deze 500 rpm eerder beschikbaar zijn echt merken?
Kortom, is het de rit naar Lochem wederom waard of niet?
Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Zeker leuke korting en geen 2 motoren zijn hetzelfde. Voor die van mij gaf Vagtechniek 320pk en 440NM uiteindelijk kwam er 339pk en 379Nm uit.De getoonde metingen zijn ook op 98 Ron gedaan. Ga je gewoon 95 tanken dan is het ook weer anders en zul je deze waarden ook niet halen. Ga er van uit dat je bij beide blij zult worden. VAG techniek heeft trouwens nog wel eens leuke actie korting waardoor ze wellicht aantrekkelijker zijn dan JD. Succes met de keuze.
Zo,zo, 61NM minder als wat ze eerst opgaven is nogal wat...Zeker leuke korting en geen 2 motoren zijn hetzelfde. Voor die van mij gaf Vagtechniek 320pk en 440NM uiteindelijk kwam er 339pk en 379Nm uit.
DSG stage 2 is een wereld van verschil, heb nu de eco stand met vrijloop laten vervangen door oude Drive stand, de nieuwe D is een stuk sportiever en S is ongewijzigd.Kunnen ze daar ook ene beetje de DSG bak aanpakken? (zonder zorgen zeg maar)
Sorry, tikfoutje moet 479Nm zijn, kijk maar op de foto op hun website of Facebook.Zo,zo, 61NM minder als wat ze eerst opgaven is nogal wat...
Tuners in het algemeen...ze kunnen alles voor je fixen(?)...het is allemaal leuk en aardig zolang de techniek het maar aan kan anders kan het wel eens uitlopen op een miskoop....ik heb Mn tvs “op maat” motortuning (1.8 tsi 211pk/320nm) laten verwijderen (zonder geld of deel geld terug), dsg tuning wel behouden, beide puur om het bonken in de aandrijflijn te verminderen....het doel was bonken wegnemen...helaas 5 bezoeken á 360km ten spijt! Dus kies er wel een in de buurt haha.
DSG stage 2 is een wereld van verschil, heb nu de eco stand met vrijloop laten vervangen door oude Drive stand, de nieuwe D is een stuk sportiever en S is ongewijzigd.
Komende donderdag ga ik nog een keer terug en wordt de nieuwe sportievere D als Eco stand en dan een nog wat sportievere D vooral voor gebruik met caravan. Deze moet tussen de nieuwe D en S in komen. Deze moet met 100 niet meer naar 6 schakelen, met caravan zit je dan rond 1700rpm. 2200 met 1600kg aan de haak loopt toch iets plezieriger.
Daar kom ik alleen maar voor storingen in het haventje bij de sluis......Dieverbrug
Huawei P10 omgeruild voor een Ipad , maar wel bij beide gratis tapatalk ziet ik....WAS-LX1A met Tapatalk