Flitsmeister komt naar Carplay

Japanese Power

Donateur
Eerste indruk na een uurtje bekabeld sturen: te vroeg gejuicht.

Afgezien van de USB kabel vallen meerdere zaken tegen. Die zullen misschien nog wel komen en voor de basis zal alles wel toereikend zijn maar ik ben niet bijster enthousiast.:arghh:

Trajectcontroles: ik kreeg geen balkje met gemiddelde snelheid en nog af te leggen afstand tot einde trajectcontrole. Ook de flitser/ongeval meldingen zitten er nog niet in. @gevalletje te vroeg uitgerolde upgrade FM i.c.m. ACP?

Navi: ik mis de belangrijke optie: voor jou. Ik weet de weg wel maar wil alleen de relevante info hebben die nodig is voor mijn route en mijn aankomsttijd. Optie om audiobegeleiding uit te schakelen is (nog) niet aanwezig. (Edit: deze komt vooralsnog ook niet op ACP, maar blijft zichtbaar op je telefoon, aldus FM...) Niet handig, want dan moet je eerste ontkoppelen om op je scherm van je telefoon te kijken. :cry:

Muziek wordt erg abrupt onderbroken bij meldingen.:mad:

Kaart is netjes en overzichtelijk maar mis de keuze in wat je wilt zien. Alles is erg uitgekleed. Het is nu een erg kale basis A->B navi met een aantal bekende punten van FM.

Kortom: voorlopig hou ik hem nog lekker op de oude wijze. Er zullen wellicht wel aanpassingen komen (als het mag van meneer Apple) want de interface van ACP vind ik nog kinderachtiger dan de tegeltjes van Windows 10. Dus voorlopig nog gewoon autostart bij het wegrijden en autostop bij het uitstappen en geen gepiel met een kabeltje ;)
 
Laatst bewerkt:
D

Deleted member 24009

Ik rijd al een tijdje rond met de beta en vind het prima werken! Ik sluit m eigenlijk alleen maar aan op ACP om de meldingen op mijn display te ontvangen. Navigeren doe ik wel met TomTom beta, Amundsen navi of Google Maps.
 

CDK

Forumguru
Gisteren even getest onderweg naar huis vanaf netwerk en het lijkt prima te werken :thumbsup:
 

Roderick82

Actief lid
Heel simpel. Geluid via Bluetooth met de Flitsmeister app op je smartphone @Roderick82

Dit is niet wat ik bedoel.. ik wil
Tijdens het laden kunnen zien wat mijn beste routes zijn en welke FM meldingen ik kan verwachten.. kortom ik wil FM zoals het was niet via CarPlay zover ik heb kunnen vinden is er geen verwijder uit CarPlay optie
 

CDK

Forumguru
Dit is niet wat ik bedoel.. ik wil
Tijdens het laden kunnen zien wat mijn beste routes zijn en welke FM meldingen ik kan verwachten.. kortom ik wil FM zoals het was niet via CarPlay zover ik heb kunnen vinden is er geen verwijder uit CarPlay optie

De oplossing is óf een andere kabel kopen die alleen laden ondersteunt en niet synchroniseren óf een USB autolader voor in de 12v / sigarettenaansteker prikken en daar je iPhone kabeltje in stoppen. Of begrijp ik je verkeerd?
 

Spector

Forumguru
De oplossing is óf een andere kabel kopen die alleen laden ondersteunt en niet synchroniseren óf een USB autolader voor in de 12v / sigarettenaansteker prikken en daar je iPhone kabeltje in stoppen. Of begrijp ik je verkeerd?

Dat heb ik ook gedaan, volgens mij is er geen andere manier (of je moet je telefoon/carplay koppeling verwijderen, maar ik heb geen idee hoe)

Image 15.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
En zowaar een update met een aantal verbeteringen:

Bron: iCulture

Flitsmeister 9.2 verbetert meldingen voor CarPlay-gebruikers

Flitsmeister heeft versie 9.2 van de app uitgebracht, met onder andere verbeteringen voor CarPlay. Zo krijg je nu de 'Voor jou'-meldingen op het iPhone-scherm tijdens het gebruik van CarPlay.

Ook kun je tijdens het gebruik van CarPlay zelf meldingen doen, maar dit moet nog wel via je iPhone-scherm. De ontwikkelaars zouden dit het liefst rechtstreeks op het CarPlay-scherm laten doen, zodat het nog veiliger wordt tijdens het rijden. Helaas is nog niet alles wat Flitsmeister wil realiseren ook haalbaar op CarPlay. In een blogposting schrijven ze:

We worden op dit moment nog beperkt door Apple met wat mogelijk is daarin helaas.
Hopelijk kondigt Apple bij de WWDC 2019 meer mogelijkheden aan voor navigatie-apps, zodat we het grote scherm volledig kunnen benutten en je niet meer afgeleid hoeft te worden door je iPhone scherm tijdens het rijden. Fingers crossed!

De ontwikkeling van Flitsmeister op CarPlay bleek een ingewikkelde klus, door beperkingen en eigenaardigheden die tijdens het werk aan het licht kwamen. Daardoor heeft Flitsmeister er langer over gedaan dan aanvankelijk de bedoeling was. Maar het is gelukt en het eindresultaat mag er zijn. In versie 9.2 wordt de signalering voor hulpvoertuigen zoals ambulances nu ook op CarPlay getoond. En de kaart zoomt nu automatisch in en uit op het CarPlay-scherm tijdens de rit, zoals je al gewend was op je iPhone.

Er zitten nog meer verbeteringen in versie 9.2, die ook interessant zijn voor mensen die nog geen auto met CarPlay hebben. Zo zorgt de update ervoor dat de reistijd correct wordt bijgewerkt tijdens het navigeren. Ook wijzigt de dag- en nachtmodus nu weer zoals het hoort, dus als de zon op of onder gaat op basis van jouw locatie.

Wil je een route starten via de Flitsmeister-widget of met 3D Touch-op het appicoon, dan werkt dat vanaf nu weer zoals het hoort. Verder zijn er verbeteringen doorgevoerd in de agenda-koppeling, layout en de uitspraak van route-instructies met slash (/). De benodigde data-opslag voor de app is bovendien drastisch verminderd en eventuele bugs die daarmee te maken hadden zijn nu opgelost. Kortom: niets houdt je nog tegen om Flitsmeister 9.2 te installeren.
 

Rallye

Forumguru
Tja. Een gesprek met je bijrijder is ook afleiding. Bij het ontbreken van een meldknop op het scherm meld ik dus nu niet (telefoon ligt los voor de versnellingspook).

Ik moet zeggen dat de routebegeleiding nog wel wat vreemde routes geeft. Gisteren Achterhoek-Enschede-Markelo op de heenweg via Delden en op de terugweg (ook weer via Enschede) via Bornerbroek/Borne. Zondag Achterhoek-Dalfsen, waarbij hij bij Wierden richting Rijssen in plaats van Zwolle wilde..... Voor beide aanwijzingen zag ik geen aanleiding.
 
Bovenaan Onderaan