Flitsmeister komt naar Carplay

Spector

Forumguru
Ik had even door moeten lezen :banghead:
Ik weet van de bug, maar begreep even niet het op zwart gaan van de iPhone, maar nu ik het een tweede keer lees zie ik inderdaad dat de iPhone op reismodus moet in de auto... tja daar is iets voor te zeggen...
 
D

Deleted member 24009

Zojuist eerste korte ritje gemaakt met FM op Carplay:
- stem voor waarschuwingen lijkt duidelijker te zijn via de autospeakers dan voor de integratie met Carplay
- navigatie instructies zijn ook duidelijk wat geluid en stem betreft. Ik had navi van FM nog niet eerder gebruikt maar van wat ik er nu van heb gezien wel positief.
- radio geluid valt niet blijvend weg na een FM waarschuwing.
 

robvv

Senior Member
- radio geluid valt niet blijvend weg na een FM waarschuwing.

dat had ik ook ervaren. Mooi dat die bug is opgelost.
 

Japanese Power

Donateur
Grappig dat jij het zo ervaart @Stitch15
Ik heb nog nooit problemen gehad met het volume van de meldingen, maar ook het wegblijven van audiogeluid heb ik nooit ervaren. Ben al jaren een hardcore RPO-gebruiker en de app staat altijd standby in de achtergrond van m'n iPhone. Audio van Spotify, Flitsmeister en gesprekken gaat allemaal zonder haperingen of problemen via BT via m'n Amundsen.
Qua volume van de meldingen heb ik vaak het idee dat mensen niet weten dat ze deze ook op diverse manieren kunnen instellen binnen de app van FM.
 

CDK

Forumguru
Zelf heb ik al maanden last van het niet automatisch starten van de app, of als ik hem handmatig gestart heb het herhaaldelijk uitvallen. Kennelijk is het niet zo stabiel als het ooit geweest is.
 

Spector

Forumguru
Ze dachten na de laatste update dat het automatisch starten opgelost was, is bij mij (iPhone XS) echter nog niet het geval. Na een berichtje aan FM kreeg ik als antwoord dat ze (zoals altijd) druk bezig zijn dit op te lossen...
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Japanese Power

Donateur
Heb meerdere keren op fora zien langskomen dat mensen met een X icm FM / andere apps meer problemen hebben dan met bv. een 8.
 
D

Deleted member 24009

Hiervoor even een Android gehad en daar werkte het automatisch starten feilloos. Nu op mijn iphone 8 dus niet.
Valt mij overigens wel op dat er naast het FM icoon nu een oranje bolletje staat (zo een die je ook ziet als een app bijgewerkt is maar dan in het blauw). Kan mij niet herinneren die gezien te hebben voordat ik naar de beta overstapte.
 

Spector

Forumguru
Komt vast omdat het een beta versie is. Ik heb gewoon een update gedraaid en heb geen oranje bolletje erbij. Het automatisch starten werkt nu weer wel alsmede ook het terugschakelen naar de audio naar een melding. Zover heeft de laatste update (gisteren) dus toch wel wat bugs verholpen.
 

CDK

Forumguru
Zelf heb ik al maanden last van het niet automatisch starten van de app, of als ik hem handmatig gestart heb het herhaaldelijk uitvallen. Kennelijk is het niet zo stabiel als het ooit geweest is.

Antwoord van FM....

Hi Corné! Tof dat je onze held bent en tegelijkertijd jammer dat je die problemen hebt. Helaas zijn er problemen met het automatisch starten van de app. Vanaf iOS 12 is het OS stricter met het afsluiten van apps op de achtergrond dan voorheen. Zo wordt Flitsmeister nu afgesloten zonder reden als deze op de achtergrond monitort of je weer aan het rijden gaat. We hebben contact opgenomen met Apple en zij hebben naar dit probleem gekeken en concludeert dat de app onterecht wordt afgesloten. Het is dus een bug in iOS 12. Meer technische informatie vind je hier: https://github.com/flitsmeister/ios-cllocationmanager-background Groet, Kim
 

CDK

Forumguru
Het is zover :jaja:

26401691a2db09b04c30d3d62ecc97ae.jpg
 

robvv

Senior Member
de Flitsmeister mag overigens wel eerder reageren. Als het signaal komt, is de foto al gemaakt.
 

Spector

Forumguru
nu deze lancering heeft plaatsgevonden kunnen ze zich nog even ( in samenwerking met Apple ) richten op het automatisch starten van de app. Vanavond de Carplay versie maar eens testen.
 
Bovenaan Onderaan