Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

Hefo

Nieuw lid
Vandaag niet zo’n goed nieuws gekregen, besteld in week 42 en begin december stond de productie op week 7. Bij navraag of dit definitief was kreeg ik als antwoord dat er problemen waren waardoor nu niet meer bekend was in welke week de productie zal gaan plaatsvinden...

Auw.... "mijn" auto besteld in juli 2018. Geplande levering was begin november 2018. In oktober bleek productie vertraagd en gepland voor week 45. Gaat om een leaseauto, dus levering 2018 zou niet meer lukken.
In december dealer gevraagd naar afleverdatum. Bleek productie opnieuw vertraagd en gepland voor week 8 2019 :(
Daarmee een "uitdaging" i.v.m. de door Pon gegarandeerde fiscale waarde ivm wltp.....

En dan schrik je wel van het bericht van Sander90. Binnenkort maar weer eens zeuren bij de dealer.
Sowieso wel erg nieuwsgierig naar de reden van de vertragingen.
 

Frozen

Nieuw lid
Onze nieuwe Octavia is besteld in december. Verwachtte levering is 2e week van april momenteel.

Betreft overigens een style 1.0 hand geschakeld.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Inderdaad erg vreemd en er is dus ook geen pijl op te trekken. Wel toevallig dat jullie beide een 1.5TSI met DSG in bestelling hebben..... :pieker:
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Onze nieuwe Octavia is besteld in december. Verwachtte levering is 2e week van april momenteel.

Betreft overigens een style 1.0 hand geschakeld.

Zo, dat is snel! Na ruim een jaar al weer een nieuwe? (of ben ik nu iets te nieuwsgierig......)
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

Frozen

Nieuw lid
Haha, dat is snel teruggezocht!;)

De vorige mochten we inleveren vanwege een baanwissel. Hij beviel echter goed en kwam ook mooi uit met het nieuwe lease bedrag, dat we maar weer voor een nieuwe zijn gegaan.
 
Haha, dat is snel teruggezocht!;)

De vorige mochten we inleveren vanwege een baanwissel. Hij beviel echter goed en kwam ook mooi uit met het nieuwe lease bedrag, dat we maar weer voor een nieuwe zijn gegaan.

Weer gegaan voor een vergelijkbare uitvoering of, net als ik, andere keuzes gemaakt in 2de O3 FL?
 
besteld in juli 2018. Geplande levering was begin november 2018. In oktober bleek productie vertraagd en gepland voor week 45. Gaat om een leaseauto, dus levering 2018 zou niet meer lukken.
In december dealer gevraagd naar afleverdatum. Bleek productie opnieuw vertraagd en gepland voor week 8 2019

Dat wordt bijna schandalig lang. Ik vind eigenlijk 4 maanden al ruim, maar jij hebt het inmiddels over 8. Het lijkt wel een Tesla model 3......

Sterkte en ik ben, met een lopende bestelling, ook erg benieuwd naar de verklaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hefo

skodaboy57

Nieuw lid
Heb mijn O3C 1.5 Tsi DSG Style Virtual Display in België besteld op 16 juni 18 en wagen zou klaar zijn rond begin februari 19 :dankje:
 

Frozen

Nieuw lid
Weer gegaan voor een vergelijkbare uitvoering of, net als ik, andere keuzes gemaakt in 2de O3 FL?

Nou de motor en handbak is dus het zelfde als de vorige keer, lease budget hiervoor de reden.
Verder nu gekozen voor de style ipv ambition.

Wat betreft de opties:
-sunset
-adaptive cc
-electrische stoelen met geheugen
-hill hold
-parkeer camera

Kortom, allemaal net iets luxer dan de vorige keer, maar je moet er toch een beetje op vooruit gaan he;)
 

EdK

Forumguru
Vadaag bericht gekregen dat mijn Octavia wordt geproduceerd in week 5 en waarschijnlijk rond week 10 wordt geleverd. Dat zou dus rond de eerste week van maart zijn :D
Dus je dealer heeft een 3 a 4 weken nodig om je wagen af te leveren ??

Als ze je wagen begin van de week 5 produceren dan gaat hij in algemeen diezelfde week nog op transport
Als hij eind van de week 5 word gebouwd dan pas de week er op op transport
Dus in ergste geval is eind week 6 de wagen bij PON, dus in ergste geval eind week 7 bij je dealer op terrein...
Dus tja als die dan nog 3 weken nodig heeft om je wagen bedrijfsklaar te maken........ dat poetsen word al uitbesteed.
aanvraag kentekenplaat etc is ook in enkele dagen te doen.

Met mijn Fabia werd ik s'maandags door dealer gebeld en zaterdags reed ik hun terrein af , dit om aan te geven hoe snel het kan als de dealer ook meewerkt....
 

Blackokkie2

Forumguru
Ligt er ook een beetje aan hoe druk de dealer het heeft op dit moment, als hij deze weken al 20 auto's moet uitleveren of 3 auto's dat maakt een verschil.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik verwacht ook dat de dealer het wat ruim houdt. Week 8 wordt aangegeven als de week waarin de auto arriveert bij de dealer. Dus twee weken om hem klaar te hebben. Moeten hulpveren onder en een trekhaak.
Wacht maar gewoon af. Wil me niet meteen rijk rekenen.......
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp

EdK

Forumguru
Wacht maar gewoon af. Wil me niet meteen rijk rekenen.......
Je kunt ook beter de 5 weken maar aanhouden, dan valt het nooit tegen als ze hem uitleveren na 3 weken..
Maar ik zou eind week 7 eens langsgaan om te kijken of die er toevallig niet staat en is dit het geval dan kun je meteen aan tafel voor de datum te prikken dat ze hem uitleveren.
En dan kun je vaak de wagen wel vervroegen naar één of 2 weken eerder, uitgaande van de 5 weken...

En mijn dealer had het ook druk bij uitleveren, ze zaten net in een verhuizing van oude naar nieuwe pand.
Maar ondanks de feestdagen die ze vanwege opening pand hadden kon ik zaterdags in vorege ochtend voor hun ( 9 uur ) toch mijn wagen ophalen...:D
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp
Vandaag niet zo’n goed nieuws gekregen, besteld in week 42 en begin december stond de productie op week 7. Bij navraag of dit definitief was kreeg ik als antwoord dat er problemen waren waardoor nu niet meer bekend was in welke week de productie zal gaan plaatsvinden...

@Sander90
Is er al iets bekend over de rede van vertraging.
Is het inderdaad het digitaal dashboard?

Ik hoor het, als wachtende op een bestelling, graag.
 

R@y

Nieuw lid
meteen maar even de dealer gebeld. Mijn OCIII wordt in week 7 gebouwd (nog niet bevestigd door de fabriek). 2 weken geleden heeft de dealer de bestelling geplaatst...prima dealer dus!

Wel is het geen DSG, deze zijn gewild volgens hem en kennen de DSG's een langere levertijd
 
Laatst bewerkt:

R@y

Nieuw lid
Heeft de bestelling vanuit de dealer op nagenoeg hetzelfde moment plaatsgevonden als je de bestelling had afgerond?

ik heb op 20-12-2018 de bestelling gedaan via de wagenparkbeheerder. De dealer gaf aan twee weken de bestelling geplaatst te hebben (bij PON?) obv leaseafspraken oid. Er zitten bij ons (helaas) wat schakels tussen, en een Kerstreces natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan