Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

R@y

Nieuw lid
Ik heb naar de focus en Mondeo gekeken. Oud interieur bij de Mondeo. De Focus heeft een klein stuurwiel en beperkte ruimte voor de passagiers.

De sunset heb ik nu ook. De aftermarket kan inderdaad ook. Maar past niet in de lease.
Past het bagagerek uit de oc3 ook in de oc3fl? Het leek me wel, maar die moet ik er dan nog uithalen
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Mooie config en met een jaloers makende korte levertijd. Gezien je optie keuzes zal het ook geen voorraad model zijn.

Ik heb overigens ook voor sunset gekozen voor de looks en het feit dat je net iets minder van buitenaf de inhoud (bijvoorbeeld laptoptas) op de achterbank ziet liggen.
 

Chrisiewizzie

Forumguru
In december aangevraagd, maar maandag 7 januari besteld. Maar goed, natuurlijk wil ik graag snel in de Octavia rijden, maar de voorloopauto is lekker goedkoop en brengt me ook van A naar B en weer terug ;)
 

Chrisiewizzie

Forumguru
Ik heb een hele goedkope voorloopauto ;) Een... ik durf het bijna niet te roepen.... een...
nee, echt, het is een vervoermiddel. Dat is wat het is. Een Citroën Cactus 1.6 diesel.
 

React

Actief lid
Van de week gebeld dat die van mij pas een dezer dagen gebouwd gaat worden. Ze lopen achter in productie. Stond voor aflevering week 4, komt nu naar verwachting half februari binnen bij de dealer. Eind februari aflevering.
 

Isla Nublar

Nieuw lid
Vanaf vandaag ben ik nieuw op dit forum maar lees al een tweetal weken mee in diverse topics. Een autokenner ben ik verre van, waar ik mij meteen voor wil verontschuldigen, maar één ding is zeker: ik vertoef enorm graag op de baan. Mijn interesses bevinden zich vooral in het voetbal-, film- en muziekgebeuren.

Tien jaar geleden heb ik leren autorijden met vaders Seat Altea. Nadat ik meteen geslaagd was op mijn theoretische en praktische proef, heb ik 4 jaar de auto's van mijn ouders mogen gebruiken (diezelfde Altea en moeders Citroën Saxo). Nadien werd het ouderlijk nest verlaten en was er nieuw, persoonlijk vervoer nodig. Mijn eerste auto werd een tweedehands Opel Corsa 1.3 CDTI EcoFLEX en had toen 2 lentes op zijn palmares staan.

Wonderbaarlijk heb ik er een kleine 6 jaar graag mee gereden (nu nog steeds trouwens) maar o.w.v. een recente gezinsuitbreiding, was een grotere wagen een must. Zeker omdat in de toekomst het aantal gezinsleden nog zal toenemen. Mijn vrouw rijdt overigens met een Renault Megane 1.5 TCe. Hoewel deze wagen vrij ruim is, verkoos ik voor langere afstanden steeds mijn eigen wagen want daar voel ik mij het meest in 'thuis'.

Goed, opzoek naar een ruimere 'gezinswagen' voor mezelf en het afschuimen van het net, bleven er nog 2 kanshebbers over: KIA Ceed SW en Skoda Octavia Combi. Bij beide dealers ben ik meermaals langs geweest en in mijn ogen, als niet-kenner, kon ik geen verkeerde keuze maken. Vermits ik hier in dit topic mijn levensverhaal uit de doeken doe, heb ik de knoop aan het begin van deze week doorgehakt en is het natuurlijk een nieuwe Skoda Octavia Combi geworden. De levertermijn is tussen 03/03 en 21/04 dus ik ga er van uit dat dit eind april zal zijn. Hopelijk kan ik nog zó lang wachten want ik kijk er enorm naar uit!


Specificaties
  • 1.5 TSI 7-speed automat.

  • Quartz Grey

  • Stoffen zetels Statin Black - Nature Brown

  • Pack Ambition GPS

  • Pack Ambition Look
    - Standaard wielbouten
    - Parking Distance Control voor- en achteraan
    - Verlichte voetenruimte voor- en achteraan
    - Afdekking voor lichtmetalen velgen
    - Lichtmetalen velgen 16'' ALCATRAS
    - Sunset

  • Pack Ambition Comfort
    - Elektrisch verstelbare, verwarmbare, ... buitenspiegels
    - Auto Light Assist
    - Mistlichten vooraan met bochtverlichting
    - Verwarmde zetels vooraan

  • Afneembare trekhaak

  • CANTON Sound System
    - 10 luidsprekers, digitale equalizer, subwoofer
    - Opbergvakken in bagageruimte
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Vadaag bericht gekregen dat mijn Octavia wordt geproduceerd in week 5 en waarschijnlijk rond week 10 wordt geleverd. Dat zou dus rond de eerste week van maart zijn :D

Al met al dus veel sneller dan eerder aangegeven :thumbsup:
Als het gaat zoals nu wordt aangegeven, dan zou het bijna twee maandjes later zijn dan mijn eerste (en cancelled) bestelling.
 

lsp

Forumguru
Vadaag bericht gekregen dat mijn Octavia wordt geproduceerd in week 5 en waarschijnlijk rond week 10 wordt geleverd. Dat zou dus rond de eerste week van maart zijn :D

Al met al dus veel sneller dan eerder aangegeven :thumbsup:
Als het gaat zoals nu wordt aangegeven, dan zou het bijna twee maandjes later zijn dan mijn eerste (en cancelled) bestelling.

Lekker !!!! :yeah::yeah::yeah::yeah:
 

Arjan6891

Nieuw lid
Vadaag bericht gekregen dat mijn Octavia wordt geproduceerd in week 5 en waarschijnlijk rond week 10 wordt geleverd. Dat zou dus rond de eerste week van maart zijn :D

Al met al dus veel sneller dan eerder aangegeven :thumbsup:
Als het gaat zoals nu wordt aangegeven, dan zou het bijna twee maandjes later zijn dan mijn eerste (en cancelled) bestelling.

Wanneer was hij besteld? M.a.w. hoeveel weken levertijd zit je nu totaal?
1.0 met handbak was het toch?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
30 november heb ik de bevestiging gekregen dat ie is besteld. Dan zitten er dus ongeveer 10 weken tussen bestellen en productie.
Het is inderdaad een 1.0 met handbak.
 
De levertermijn is tussen 03/03 en 21/04 dus ik ga er van uit dat dit eind april zal zijn.

Leuk dat je ook gekozen hebt voor een Octavia. Gefeliciteerd.
De verwachte levertijd valt mij mee. Het blijft bijzonder dat er geen pijl op te trekken is.
Ik heb vernomen bij mijn bestelling net voor Kerst 2018: levering week 19 :sterretjes:

We gaan het beleven, maar een volgorde/relatie tussen bestellen en leveren zie ik niet.
 

R@y

Nieuw lid
een nieuwe Skoda Octavia Combi geworden. De levertermijn is tussen 03/03 en 21/04 dus ik ga er van uit dat dit eind april zal zijn. Hopelijk kan ik nog zó lang wachten want ik kijk er enorm naar uit!

Leuk dat je voor een Skoda gekozen hebt!

We gaan het beleven, maar een volgorde/relatie tussen bestellen en leveren zie ik niet.

Mijn huidige skoda (2013) had ook een zeer korte levertermijn. Navraag destijds gaf aan dat dit mogelijk was doordat sommige garages/dealers productieplekken al vooraf bestellen (via PON) en zo voor de daadwerkelijke productiedatum nog van specs kunnen wisselen. Vaak zijn de initiele specs de demo-modellen of zo.

Ik bestelde in december en reed hem al 1 februari!

Mijn nieuwe OCIIIFL is in bestelling en die gaat via een andere dealer (via de nieuwe leasemaatschappij...)...dus nog even wachten tot de eerste week april :)
 
Vandaag niet zo’n goed nieuws gekregen, besteld in week 42 en begin december stond de productie op week 7. Bij navraag of dit definitief was kreeg ik als antwoord dat er problemen waren waardoor nu niet meer bekend was in welke week de productie zal gaan plaatsvinden...
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Bummer, dat is een tegenvaller :mad:
Geen details gekregen welke problemen er spelen of waar ze spelen (leasemaatschappij/dealer/Pon/fabriek)?
 
  • Leuk
Waarderingen: lsp
Denk in de fabriek of leveranciers hiervoor, auto is vertraagd en de dealer kan op dit moment geen productieweek ervan inzien.
 
Bovenaan Onderaan