Chiptuning gereseted na onderhoud?

Berry1912

Forumguru
Thanks mate, dan is het mij helemaal duidelijk en ga ik morgen ff kijken bij "of hooge bomen" echt veel wind vangen. #pissed!
 

Antera

Donateur
Tja goede kans dat er toch een monteur te ijverig is geweest. En tja omtrent de verloren instellingen ben je zeker weer welkom om het te herstellen geen enkel probleem
 

EdK

Forumguru
Daarbij aangegeven dat ik nog steeds niet de sjoemelsoftware update wilde doen en dat de motor een tuning had.

Dus weg tweaks en tuning.

En ja hoor wat blijkt vandaag alle tweaks die door Marc gedaan zijn er uit

Tsja en nu ??
zou toch ff bij de desbetreffende garage me beklag doen, helemaal nadat je te kennen hebt gegeven dat ze de update NIET mochten doen !
Zij hebben een fout gemaakt en mijn inziens ( kan fout hebben hoor ) hebben ze dus ook wat goed te zetten....
Want al mag dan de eerste keer dit bij VAG Techniek er weer gratis opgezet worden een tweede maal kun je betalen.
Dus als dat koekie van die garage het een tweede keer weer fout doet dan ga je betalen voor hun fout bij VAG Techniek.
Dus tsja zou toch ff met de dealer (garage) overleggen hoe dit probleem door hun veroorzaakt tegen jouw wil in door hun opgelost gaat worden... !!??
 

Berry1912

Forumguru
@EdK sterker nog het staat zelfs vermeld op de werkplaatsorder, bijgeschreven terwijl ik er bij zat.
Inderdaad 1e keer updaten is service maar dat zal niet steeds het geval zijn.
Ik kan echter niets van die werkzaamheden op de factuur vinden maar merk wel dat de auto anders loopt, giftige en doorjanken in toeren is een heel stuk minder en hij stinkt niet meer wat voorheen met tuning wel het geval was. Wellicht is alleen de EGR weer open gezet, want die was ook uit. En op rdw.ovi staat er op mijn kenteken GEEN terugroepactie meer?
Eind deze maand een afspraak staan in Nuenen en dan ff kijken wat er SW matig aan gedaan door de dealer.
Uiteraard een bezoek aan de dealer komende week.
 

EdK

Forumguru
En op rdw.ovi staat er op mijn kenteken GEEN terugroepactie meer?
Dan is de sjoemel update uitgevoerd.
Was met bedrijfswagen ook geval (TDI 1,6 ) stond ook gemeld en na onderhoudsbeurt was melding bij RDW verdwenen.
Sindsdien al 3 verstuivers defect, tsja met 220K op teller , bewijs dan maar of het door sjoemel software komt....
 

Mulder74

Nieuw lid
berry 1912, ter info mijn O2 1z vorige week naar de vagdealer gebracht. Naast de anti sjoemelsoftware is er een aanvullende upate gedaan. Welke precies weet ik niet maar ze vroegen of hij getuned was en dat was in mijn geval nog niet zo.
 

Berry1912

Forumguru
Gisteren een gesprek gehad met de dealer en die gaf op mijn vraag aan wat er met de software in mijn auto gedaan was, dat hij niet wist wat er gedaan was? Gaf wel aan dat hij zich niet kan voorstellen dat er overschreven is of een update was uitgevoerd(staat ook niets van op de factuur)
Als reden voor het feit dat de terugroepmelding niet meer in RDW stond lag volgens hem in het feit dat de sjoemelupdate "on hold" staat en niet meer uitgevoerd mag worden tot nader order. @Mulder74 Wel vreemd dat jij afgelopen week wel een sjoemelupdate krijg en dat er tegen mij gezegd wordt dat deze on hold staat.
In ieder geval de afspraak en onderzoek bij VAG Tuning staat voor eind deze maand en ik heb de dealer kennis gegeven van dit feit en als mocht blijken dat er wel aanpassingen door de dealer zijn gedaan ik hem nog één keertje met een bezoek zal komen verblijden.

Ik ben verder zeer content met de reacties op dit topic.
Thanks!
 

jos_br

Actief lid
VAGtechniek kan meteen aan de softwarestand zien dat er de laatste update op staat. Wanneer de melding van de RDW site verandert is, is de software gewoon geupdated.

Jos.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Berry1912

Forumguru
Afgelopen zaterdag in Nuenen geweest voor een check en daar bleek alles nog zo te zijn zoals het was voor de servicebeurt.
Er is door de dealer dus niets gedaan aan de tuning.
Het was dus het 'gevoel' en het feit dat de terugroepmelding weg was uit de rdw die mij het idee gaf dat er iets met de tuning was.
VAG zei ook dat je gaat wennen aan de tuning en dat dit niet meer opvalt echter ga je in een niet getunede rijden weet je ineens het verschil weer.

Contact met de dealer leerde dus dat er geen antisjoemel software tot nader order mag worden geïnstalleerd en dat na een APK de melding derhalve in RDW zal worden weggeschreven.

Dus allen naar een apk station en weg is de terugroepmelding(hoor het graag of dat overal zo is).
Thanks voor de aandacht op dit onderwerp.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan