Chiptuning gereseted na onderhoud?

Race Eend

Forumguru
Dat kan niet, het is eruit of het is erin. Het kan er niet deels uit zijn.

De JD aanpassingen zijn zo dat je 1e en 2e versnelling wat minder vermogen heeft, dit om te voorkomen dat je eindeloos wielspin krijgt. Vanaf de 3e versnelling heb je pas het volle vermogen.
 

Noord26

Forumguru
Ik stel vast dat de wagen in de 1ste en 2de versnelling 100% geeft, maar dat hij bij hogere versnellingen zich inhoudt, dit zou kunnen wijzen op het feit dat het toch gereseted zou zijn. Ook gaat de auto maar moeilijk naar 220, waar hij voorheen dit moeiteloos aantikte.

Doch heb ik gemerkt dat als ik het gaspedaal volledig indruk in 5de & 6de, dat de wagen trager opgang komt dan voorheen. Als ik de pedaal half indruk, reageert hij precies sneller.
Zou het kunnen dat er ergens een probleem is bij de pedaalrespons of is dit niet mogelijk?

Ik denk dat je inmiddels gewend bent geraakt aan de tuning. Iedereen went op een gegeven moment aan een sneller geworden auto.

:D
 

Joske

Forumguru
DSG is aannemelijker (indien ie wat op de hoogte is) dat hij dat héél ok vindt. Maar motortuning.. zo een dealer moet ik nog tegenkomen hoor :laugh:

ohja en op papier laten zetten natuurlijk.. want een gesproken woord..
 

technobear

Actief lid
De dealer betreft geen VAG dealer maar een plaatselijk garage dewelke ook de boordcomputer kan uitlezen. Het zou mij dan ook verwonderen dat een niet VAG dealer een update in mijn wagen van 2006 uitvoert, terwijl deze vorige jaar nog bij een VAG dealer op onderhoud is geweest en neem ik aan dat alle updates tot en met 2013 erop staan, zijn er dit jaar dan nog updates gemaakt voor een O2???
 

Joske

Forumguru
dan denk ik dat je het eerder in de mechaniek moet gaan zoeken.. iets dat mogelijks toch kapot gegaan is?
 

Monteurtje

Forumguru
@technobear Dat is toch wel cruciale informatie. Volgens mij ging iedereen er vanuit dat het bij een officiele dealer was gebeurt.
Een update gebeurt via een online verbinding met de fabriek, een universele zal dan ook niet zo makkelijk een update uitvoeren.
 

CDK

Forumguru
@Joske zeker weten, maar zowiezo DSG tuning vind hij zelf een goede zaak nu nog de vermogenstuning erdoor krijgen.
In België ligt dat inderdaad nog steeds wat anders als in NL, wie weet gaat dat nog eens veranderen? Zal voornamelijk door jullie wetgever en verzekeringsmaatschappijen komen, die rekening houden met fiscale peekaatjes ;) DSG optimalisatie is bij de Nederlandse VAG dealers aardig ingeburgerd, daar zij zelf ook met regelmaat klantenauto's van zo'n upgrade laten voorzien. Mijn dealer staat ook niet negatief tegenover motor tuning, mits vakkundig uitgevoerd en de berijder als een goed huisvader voor z'n auto zorgt ;)
 

Import Yeti

Forumguru
Zojuist tijdens de servicebeurt van onze Yeti nog eens bij mijn (VAG)-dealer nog eens navraag gedaan naar hun update-beleid. Zij gaven aan dat zij alleen software updates uitvoeren in samenspraak met de klant en indien daar ook een gegronde reden voor is. Het is bij Martin Schilder in Heemskerk dus niet zo, dat zij dit bij elke keer dat de auto bij hun in onderhoud is, dit dus uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Berry1912

Forumguru
Gisteren de Octavia (2010)gehaald na een servicebeurt. Daarbij aangegeven dat ik nog steeds niet de sjoemelsoftware update wilde doen en dat de motor een tuning had.
En ja hoor wat blijkt vandaag alle tweaks die door Marc gedaan zijn er uit, vermogen is weer op standaard niveau en volgens mij staat de EGR weer aan omdat de temperatuur van de motor ook weer veel sneller oploopt dan voorheen met tuning.
Wat ik ook bij de RDW niet meer zie is dat er voorheen een terugroepactie in stond mbt de sjoemelsoftware en die is nu ook niet meer te vinden.
Kan iemand,die nog wel met sjoemelsoftware rijdt, kijken op https://ovi.rdw.nl/ of er nog een terugroepactie op het kenteken staat?
Dus weg tweaks en tuning.
Morgen maar contact opnemen met VAGtuning om na te laten kijken of het daadwerkelijk overschreven is. Ik begreep dat ze dat vanaf de CD weer terug konden zetten.

Weet iemand hier toevallig of er voor mijn motor recent een factory update op de ecu is uitgebracht?
Ik hoor het graag ga nu ff stoom afblazen.....
 
Bovenaan Onderaan