Kodiaq vragen en weetjes

Xavier234

Senior Member
even een vraagje, wij hebben een Sportline besteld in het zwart maar twijfelen nu voor het kleur staalgrijs.
Maar staalgrijs is blijkbaar geen metalic lak maar gewone lak. Wat denken jullie omtrent kwaliteit en krasvastigheid.
iemand ervaring daarmee?
 

johndoe

Forumguru
Staalgrijs zou je echt eens bij een dealer moeten gaan bekijken. Is inderdaad geen metallic, maar een hele “platte” kleur. Erg apart, maar ik was zelf bang dat ik er toch op uitgekeken zou raken.
 

Claas

Nieuw lid
Op blz 54 staat de personalisatie uitgelegd. Functies hangen samen met versie van de navigatie en natuurlijk met de andere opties, als je geen el. Verstelbare stoel hebt kun je deze natuurlijk niet programmeren.

Overzicht van enkele gepersonaliseerde functies Lees en bekijk eerst op bladzijde 53. Rijmodus - laatst gekozen modus, modusinstelling Individual. Instelling van de elektrisch instelbare bestuurdersstoel. Buitenspiegelverstelling. Hulpsystemen - rijstrookhulp (Lane Assist), inparkeerhulp (ParkPilot). Licht - sfeerverlichting, comfortknipperen, COMING HOME / LEAVING HOME. Climatronic - temperatuur in de afzonderlijke bereiken, aanjagertoerental,circulatiefunctie. Infotainment-instellingen - helderheidsniveau van het beeldscherm, toetsen-toewijzing. Radio - klankinstellingen, zendersortering. Media - willekeurige weergave/titelherhaling, gekozen videoformaat. Spraakbediening - akoestische signalen. Navigatie - thuisadres, alternatieve routes, aanbevolen routes, herinneringaan brandstofgebrekLet opDe omvang van de gepersonaliseerde functies is afhankelijk van het infotain- menttype.

Wij hebben een style business met drive mode select. We dachten dat de personalisatie er dus op zou zitten maar blijkbaar niet. Ook geen 3 sleutels. Op welke uitvoering zou het wel moeten zitten dan?
 

BramBam

Forumguru
Personalisatie wordt in NL niet meer geleverd op de Kodiaq. Staat wel nog steeds in brochure en handleiding. Je kan e.e.a. wel aanzetten met VCDS of OBDeleven. Natuurlijk krijg je er dan geen 3e sleutel bij ;).

Heb dit zelf gedaan. Werkt perfect.
 

Claas

Nieuw lid
Personalisatie wordt in NL niet meer geleverd op de Kodiaq. Staat wel nog steeds in brochure en handleiding. Je kan e.e.a. wel aanzetten met VCDS of OBDeleven. Natuurlijk krijg je er dan geen 3e sleutel bij ;).

Heb dit zelf gedaan. Werkt perfect.

Sinds wanneer wordt dat niet meer geleverd?
 

BramBam

Forumguru
Geen idee. Maar lees al heel lang dat mensen denken dat ze het krijgen, maar dat het er uiteindelijk niet op zit. Weet dat er een paar mensen zijn geweest die bij dealer en PON navraag hebben gedaan en bevestigd kregen dat het niet meer geleverd wordt. Weer een erg vreemde kronkel van PON, want op Octavia, Karoq en volgens mij ook de Superb wordt het wel geleverd.
 

johndoe

Forumguru
Hopelijk wordt mijn Kodiaq eind deze maand geleverd. Zal eens extra goed opletten hoeveel sleutels ik krijg. Er ligt al een checklistje klaar nav alle topics op het forum.
 
Ik heb uitgebreid gemaild met de dealer over de personalisatie functie en de derde sleutel. Zou volgens folder e.d. onderdeel van Drive Mode Select moeten zijn. Men verschuild zich achter de kleine lettertjes etc. Derde sleutel kon ik er extra bij bestellen voor een kleine eigen bijdrage van € 266,60, dit was dan wel inclusief "inleren" van de sleutel. Not dus ...
Klanten jarenlang bewust misleiden met verkeerde informatie kan helaas straffeloos.
 

cloink

Actief lid
Hopelijk wordt mijn Kodiaq eind deze maand geleverd. Zal eens extra goed opletten hoeveel sleutels ik krijg. Er ligt al een checklistje klaar nav alle topics op het forum.
Deel je dat lijstje even a.u.b.? Eind deze maand zou het aan mij zijn en dat kan wel eens handig zijn! :-)
 
even een vraagje, wij hebben een Sportline besteld in het zwart maar twijfelen nu voor het kleur staalgrijs.
Maar staalgrijs is blijkbaar geen metalic lak maar gewone lak. Wat denken jullie omtrent kwaliteit en krasvastigheid.
iemand ervaring daarmee?

Ik heb een superb sportline in staal grijs. Kan geen enkele reden bedenken waarom de kwaliteit of krasvastigheid anders zou zijn. Je ziet er wel alles op, dus veel door de wasstraat.
 

Japanese Power

Donateur
metallic heeft altijd een laagje extra waardoor je krassen minder snel ziet dan in uni lak.
Is een algemeen gegeven. Maar veel door de wasstraat staat vaak gelijk aan krasstraat.
Ik spuit met hoge druk af en dan met de hand en de juiste middelen de nabehandeling.
Kost wat meer tijd maar is wel het behoud van je lak.
 
Mijn auto gaat toch bijna elke week door de wasstraat net als met m'n vorige auto. Ik zou eerder zeggen dat de "super kleine krasjes" die je van de wasstraat krijgt, duidelijker zichtbaar waren op de metallic lak van m'n vorige auto dan op de uni lak van m'n huidige. Maar dat kan ook heel erg aan de kleur liggen.

Maar goed, ik heb een leasebak en heb de €50k niet zelf hoeven te betalen. Kan me voorstellen dat je anders met je auto om gaat als dat wel het geval is.
 

Japanese Power

Donateur
Maar goed, ik heb een leasebak en heb de €50k niet zelf hoeven te betalen. Kan me voorstellen dat je anders met je auto om gaat als dat wel het geval is.
Ik heb ook een leasebak. En die wordt niet anders behandeld dan de privé auto van de vrouw, dus ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Zo’n van-hij-is-toch-maar-van-de-baas-dus-aftrappen-maar-mentaliteit :(

Maar we dwalen af. Let’s go on-topic ;)
 

ertromp

Forumguru
metallic heeft altijd een laagje extra waardoor je krassen minder snel ziet dan in uni lak.
Is een algemeen gegeven. Maar veel door de wasstraat staat vaak gelijk aan krasstraat.
Ik spuit met hoge druk af en dan met de hand en de juiste middelen de nabehandeling.
Kost wat meer tijd maar is wel het behoud van je lak.
Unilak heeft bij VAG ook gewoon een blanke laklaag en er zitten geen laagjes extra op of zo. Het zijn gewoon extra "metaaldeeltjes" die eenvoudig verwoord door harsen aan de verf toegevoegd worden maar dat zal @s-line veel beter kunnen uitleggen
 

Tuono

Lid
Heeft iemand al dakdragers van Thule type Wingbar Evo gemonteerd? Thule geeft aan dat de Wingbar 127 cm moet zijn, maar die steken heel ver uit. Op het Duitse forum heeft iemand de oude 961 Wingbar van 118 cm gebruikt en deze passen ook goed en steken veel minder over. Maar waarom zou Thule toch de 127 adviseren?
 

s-line

Forumguru
Unilak heeft bij VAG ook gewoon een blanke laklaag en er zitten geen laagjes extra op of zo. Het zijn gewoon extra "metaaldeeltjes" die eenvoudig verwoord door harsen aan de verf toegevoegd worden maar dat zal @s-line veel beter kunnen uitleggen
Je lijkt wel een deskundige, ik heb er niets meer aan toe te voegen.
 

CBreedijk

Donateur
Heeft iemand al dakdragers van Thule type Wingbar Evo gemonteerd? Thule geeft aan dat de Wingbar 127 cm moet zijn, maar die steken heel ver uit. Op het Duitse forum heeft iemand de oude 961 Wingbar van 118 cm gebruikt en deze passen ook goed en steken veel minder over. Maar waarom zou Thule toch de 127 adviseren?

Ik zal morgen foto maken.
Ik heb volgens mij ook de 127 bars.

En daarnaast heb ik ook nog andere wingbar (laagste, niets uitstekend). Maar daar past de thule motion XL niet helemaal netjes op
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb andere Thule dragers, maar wil juist altijd een redelijk stuk uitstekend buiten de pootjes (maar wel binnen de breedte van de auto natuurlijk). Die uitsteeksels heb ik nodig om makkelijk(er) de sjorbanden vast te zetten die mijn kajaks in de steunen moeten houden. Als ik die "binnen de dakrails" zou moeten vastmaken wordt het veel lastiger om ze goed strak te zetten en ook om het losse eind goed opgeschoten vast te leggen.
 
Bovenaan Onderaan