Kodiaq vragen en weetjes

johnboy

Forumguru
De lengte is niet echt een probleem, de breedte merk ik nog wel eens als lastig in de wat oudere parkeergarages.

Sluit ik me bij aan, ik rij nog wel eens verder om betere plek te vinden...bijvoorbeeld waar 2 kleinere staan of aan einde waar maar 1 buurman is, ter voorkoming parkeerdeuken (nog niet, ff afkloppen). Of ik kies vooraf een moderne parkeergarage met bredere plekken (Q-park bijv.) via Google Maps etc.

Het automatisch inparkeren vind ik mooie uitvinding, auto staat altijd goed geparkeerd :jaja:.
 
Die breedte heb je tegenwoordig natuurlijk bij meerdere merken...
De DS7 Crossback en Alfa Stelvio zijn bijvoorbeeld 1,90 breed. De Karoq is maar 4cm smaller dan de Kodiaq.
De DS7 en Karoq hebben echter wel een veel kleinere draaicirkel dan de Kodiaq (beide 10,9m en de Kodiaq 12,2m)
 

Fdierckx

Nieuw lid
Ik vind de Kodiaq behoorlijk compact voorheen Sharan en A6 gehad. Vooral achteruitrijcamera is toegevoegde waarde (heb ook 360gr camera), park assist gebruik ik vrij weinig. Trailer assist ook handig voor karretje.
 

JOT

Actief lid
Ik rij wel eens geregeld in Antwerpen, geen problemen , enkel zoals hierboven gemeld is ondergronds parkeren net iets langer zoeken naar een veilig plekje. De hulpsystemen zijn handig!
 

ErikVM

Lid
Ik rij met een Kodiaq rond in Antwerpen, woon in Wommelgem en kom vaak in de stad. Voorheen een Octavia IIfl, ik vind even makkelijk parkeerplek als voorheen. Redelijk makkelijk, enkel zoals boven vernoemd is de breedte soms moeilijker, maar dan eigenlijk altijd op een parking van de supermarkt of parkeergarage... Nauwe vakken. Zeker met twee kinderen achterin en de deuren redelijk ver open moeten.
 
Ik rij met een Kodiaq rond in Antwerpen, woon in Wommelgem en kom vaak in de stad. Voorheen een Octavia IIfl, ik vind even makkelijk parkeerplek als voorheen. Redelijk makkelijk, enkel zoals boven vernoemd is de breedte soms moeilijker, maar dan eigenlijk altijd op een parking van de supermarkt of parkeergarage... Nauwe vakken. Zeker met twee kinderen achterin en de deuren redelijk ver open moeten.

Hoera voor de deurbeschermers dan :D

Bedankt voor de reacties allemaal. Mijn hart zegt Kodiaq, mijn verstand stribbelt nog een beetje tegen :D.
Komende zaterdag ga ik even vreemdgaan en ook een testritje maken met de XC40.
 

s-line

Forumguru
Deurbeschermers die er gewoon afvallen of niet uitkomen of niet meer inklappen...:cheer:
Simply Clever noemen ze dat, maarja is is dan ook geen Audi of iets van een A-merk..:nailbiting::D;)
 

CBreedijk

Donateur
Deurbeschermers die er gewoon afvallen of niet uitkomen of niet meer inklappen...:cheer:
Simply Clever noemen ze dat, maarja is is dan ook geen Audi of iets van een A-merk..:nailbiting::D;)

Heb na 48000 km nog steeds geen problemen gehad met de deurrand beschermers (had iedereen ze maar)
Ook niet met kids van 2 en 4.
Heb ze achter 2x gesteld.

Heb bij Audi en andere A-merken ook wel eens iets gehad hoor.
Nu verschildruk sensor defect. Garantie geval. Zelfs na tuning. Iig geen vermogensverlies zoals bij Audi A8 wel t geval is (zelfde sensor)

Ik ben eigenlijk gewoon een zeer tevreden Kodiaq rijder.
 
Ontdek ik toch net de Karoq Sportline zeker.
Dat maakt de kont van de Karoq al een heel stukje minder lelijk.
De keuze wordt dus nog moeilijker :D
 
Nog een kleine vraag:

Ik ga zeer vaak naar de Belgische Ardennen. Ik zou kiezen voor de 1.5 TSI manueel. Is deze motor sterk genoeg om tegen een degelijke snelheid de heuvels op te geraken (bijvoorbeeld op de autostrade bergop makkelijk de 120 houden)?
 

Japanese Power

Donateur
Ik heb de 125PK manual en heb een paar keer lekker afgeladen de Ardennen bezocht: bagage, gezin, dakkoffer en 3 MTB's achterop: ja, ik moest soms even terug van 6 naar 5 maar dat is alles. Kalm aan maar het is mij ook gelukt. Dus waarom niet met 150PK...
 

Xavier234

Senior Member
zelf al een 30 jaar naar de ardennen en nog nooit problemen gehad om de 120 te houden de hellingen op , op de snelweg. zelfs met 115pk
 
Laatste vraag waarmee ik jullie ga lastig vallen:

De vijfzitter heeft een beetje een “verzonken” laadvloer. Lost de optie “variabele laadvloer” dit op? Of kan dit door toevoeging van een reservewiel opgelost worden?
 
Bij het bestellen heb ik dit ook proberen op te lossen, maar de conclusie was dat bij een 5 Zits Style business (met reservewiel) niet op te lossen. Variabele vloer is niet mogelijk icm reservewiel.
 
Bij het bestellen heb ik dit ook proberen op te lossen, maar de conclusie was dat bij een 5 Zits Style business (met reservewiel) niet op te lossen. Variabele vloer is niet mogelijk icm reservewiel.

Ik zou het reservewiel dan achterwege laten, dus enkel de variabele laadvloer nemen.
Zou de laadvloer dan gelijk zijn?
 

wdejong32

Actief lid
ik heb een kodiaq 7 zits en dan heb je wel een vlakke vloer , al is hij wel iets hoger door het weg geklapte leuningdeel
 

VanRoyal

Forumguru
Bij mij zit er een volwaardig reservewiel in (terwijl ik een ruimtebesparende heb besteld) en daarmee heb ik een nagenoeg vlakke laadvloer.
 
Volgens de dealer wordt de laadvloer bij een vijfzitter volledig vlak met de variabele laadvloer. Alleen kan je dit spijtig genoeg niet combineren met een reservewiel.
 
Bovenaan Onderaan