Kodiaq sportline

MennoW

Forumguru
Te selecteren, maar kan geen opties zien of
Configureren.

Heb de dealer ook gevraagd of mijn bestelling eventueel zonder grote levertijd consequenties aangepast kan worden naar een sportline.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VanBokhoven

Senior Member
De Kodiaq Business prijslijst (naast die van de Business Edition) is online gezet inclusief de prijzen van de sportline en de RS.
 

Renevvv

Nieuw lid
Zag het ja. Eindelijk :-) Vreemd vind ik oa wel dat er op de sportline geen parkeerassistent mogelijk is? Of is dat een foutje en zit het er standaard op..? Vraag me ook een beetje af of de levertijd "redelijk normal" zal zijn. 6/7 maand vanaf nu of toch weer veel meer omdat het een nieuwe model is.
 

Mystikal

Senior Member
Sportline heeft ook geen area-view en daar baal ik wel van. Weet iemand of dat achteraf in te bouwen is?

Hij past in ieder geval ruimschoots in mijn budget.
 

Xavier234

Senior Member
Sportline heeft ook geen area-view en daar baal ik wel van. Weet iemand of dat achteraf in te bouwen is?

Hij past in ieder geval ruimschoots in mijn budget.

hier in België is sportline wel te configureren met area vieuw 360° , kost 425€ extra. Hier is dit de sportline II, maar zou gewoon zonder verwarmbare voorruit zijn.
 

Mystikal

Senior Member
hier in België is sportline wel te configureren met area vieuw 360° , kost 425€ extra. Hier is dit de sportline II, maar zou gewoon zonder verwarmbare voorruit zijn.

De dealer zei dat het niet mogelijk was. Nu wil ik kijken of het achteraf inbouwen mogelijk is en wat daarvoor de kosten zijn. Maar voordat ik de discussie aanga met de lokale dealer, zou ik graag willen weten of iemand weet of dit reeds eerder gedaan is. Anders heb ik alleen de mening van 1 dealer, die zegt dat het niet kan.

Verwarmbare voorruit is niet mogelijk bij de sportline in NL.
 

Renevvv

Nieuw lid
Ik snap niet waarom dat soort opties niet mogelijk zijn. Helemaal zaken als parkeerassistent. Waarom zou dat op een sportline niet kunnen? Vreemde keuzes van PON wellicht. Achteraf 360 view inbouwen lijkt me wat lastig. Persoonlijk vind ik het ook niet zo spannend. Het liefst heb ik gewoon goede sensoren en ook geen camera bv. Mijn vorige auto heft 360/camera maar vind het alleen maar afleiden. En ik rij eigenlijk toch op piepjes en ga niet naar display kijken. Maar het blijft wat vreemd dat per uitvoering bepaalde opties niet mogelijk zijn. Al deze opties zouden prima mogelijk moeten zijn op een sportline. Zie ook de andere landen.
 
Laatst bewerkt:

Xavier234

Senior Member
De dealer zei dat het niet mogelijk was. Nu wil ik kijken of het achteraf inbouwen mogelijk is en wat daarvoor de kosten zijn. Maar voordat ik de discussie aanga met de lokale dealer, zou ik graag willen weten of iemand weet of dit reeds eerder gedaan is. Anders heb ik alleen de mening van 1 dealer, die zegt dat het niet kan.

Verwarmbare voorruit is niet mogelijk bij de sportline in NL.
verwarmbare voorruit nu ook niet meer mogelijk in Belgie bij de sportlineII maar ik heb nog een sportline I besteld en bij deze zit dit er wel op, wel 2 maand langer wachten ,voorlopig
 

cloink

Actief lid
Same here (ook Belg): op mijn bestelbon staat de verwarmbare voorruit en tot nutoe houdt de dealer vast aan het verhaaltje dat er niets wijzigt én dat de auto op tijd (januari) afgeleverd zal worden. Het zal me benieuwen!
 

Xavier234

Senior Member
Same here (ook Belg): op mijn bestelbon staat de verwarmbare voorruit en tot nutoe houdt de dealer vast aan het verhaaltje dat er niets wijzigt én dat de auto op tijd (januari) afgeleverd zal worden. Het zal me benieuwen!
wanneer besteld? Ik heb begin juli besteld en zou geleverd worden in januari maar dealer heeft me al gemeld dat dit in einde maart zou zijn door die verwarmbare voorruit. de dealer had ook 1 besteld maar ziet nu zelf af van die ruit waardoor hij deze wel in januari zou krijgen maar wij met die verwarmbare voorriut eind maart
 

cloink

Actief lid
Bestelbon ondertekend op 25 juni. Zoals ik al zei: het zal me benieuwen. Ik vraag echt regelmatig updates aan de garage, maar tot nutoe altijd zelfde antwoord: on schedule. :arghh:
 

Renevvv

Nieuw lid
Gezien de vreemde keuzes van Skoda op de sportline ga ik toch voor de Allspace r-line. Daar kun je gewoon wel alle opties op krijgen.
 

Renevvv

Nieuw lid
Geen parkeerassistent mogelijk, geen voorruit verwarming, geen stuurwiel verwarming en geen 360 graden view. Ook was DCC volgens de dealer niet mogelijk. Al staat dit wel in de configurator nu. Daarnaast vind ik alcantara ook helemaal niks en verder is er af fabriek niks anders mogelijk. Maar dat zou eventueel op te lossen zijn door leder achteraf.
 

Rayzman

Actief lid
DCC was al die tijd alleen op 4x4 modellen mogelijk, dus dat zal ook el bij de sportline zijn.
 

cloink

Actief lid
Bestelbon ondertekend op 25 juni. Zoals ik al zei: het zal me benieuwen. Ik vraag echt regelmatig updates aan de garage, maar tot nutoe altijd zelfde antwoord: on schedule. :arghh:
Zal het hiier ook maar vermelden: verwarmde voorruit is ondertussen geschrapt wegens "levertermijn onbekend"... :thinking:
 

Racer01

Senior Member
Na 2 jaar m'n Superb (met plezier) te hebben gereden (https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-superb-combi-2016.31455/#post-652365) zag ik dat de Kodiaq Sportline besteld kon worden. Toen ben ik toch even met onze wagenpark beheerder gaan praten. We hebben een goede band en houden beiden van auto's dus we gingen kijken wat er mogelijk was. En jaaaaa we hebben 'm besteld!
De Sportline in Steel Grey met de zwarte velgen. Het functiepakket, navigatie pluspakket, comfortpakket en de zonwering (omdat het kan). Helaas paste het panodak niet meer maar ben er blij mee! Wat is die Kodiaq overigens duur in de lease! Ik mag nu gelukkig benzine gaan rijden en dus een stuk minder bijtelling kwijt maar in de lease is hij een stuk duurder (fiscale waarde gelijk).
Dealer geeft aan je levertijd rond week 28 (zzz...)
Hij gaat dus een beetje hier op lijken...alleen dan met 19inch.
Ps ik besef m'n luxe positie;)
 

Bijlagen

  • 13591529445b3fa56530465989069581_900_600-c.jpg
    13591529445b3fa56530465989069581_900_600-c.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 129

Mystikal

Senior Member
Na 2 jaar m'n Superb (met plezier) te hebben gereden (https://www.skodaforum.nl/forum/i/skoda-superb-combi-2016.31455/#post-652365) zag ik dat de Kodiaq Sportline besteld kon worden. Toen ben ik toch even met onze wagenpark beheerder gaan praten. We hebben een goede band en houden beiden van auto's dus we gingen kijken wat er mogelijk was. En jaaaaa we hebben 'm besteld!
De Sportline in Steel Grey met de zwarte velgen. Het functiepakket, navigatie pluspakket, comfortpakket en de zonwering (omdat het kan). Helaas paste het panodak niet meer maar ben er blij mee! Wat is die Kodiaq overigens duur in de lease! Ik mag nu gelukkig benzine gaan rijden en dus een stuk minder bijtelling kwijt maar in de lease is hij een stuk duurder (fiscale waarde gelijk).
Dealer geeft aan je levertijd rond week 28 (zzz...)
Hij gaat dus een beetje hier op lijken...alleen dan met 19inch.
Ps ik besef m'n luxe positie;)
Mooi zo. Volledige zwarte velgen zou hem wel beter staan in mijn ogen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

Racer01

Senior Member
Mooi zo. Volledige zwarte velgen zou hem wel beter staan in mijn ogen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Helemaal mee eens! Maar dat paste helaas niet meer. Als jullie een goed (en niet te prijzig) alternatief weten hoor ik het graag (laten spuiten? velgen wrappen (is dat überhaubt aan te raden))
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan