Achteruitrijcamera O3

HarrieSkoda

Forumguru
Vind dit ook wel een leuk klusje, dus je mag altijd aankloppen als je wilt. Groupsbuy achteruitrijcamera O3 :maakmegek:?

Even back on topic;
Zou het zoveel 'tijd' schelen mer inschakelen van de camera als ik de geschakelde en constante voeding van de camera aansluit op het achteruitrijlicht?

De camera krijgt toch pas een seintje zodra de R versnelling ingeschakeld wordt, of heb ik dit fout en denk ik te makkelijk?

Het zou het makkelijker maken als het achterlicht ook voorzien is van een constante spanning.

Nogmaals; zou het gek vinden als het achterlicht GEEN constante spanning heeft, waar de achterruitenwisser dit WEL heeft.

De lichten kan ik zonder contact aan namelijk aanzetten.
De achterruitenwisser kan ik zonder contact niet aanzetten.

Wie het weet mag het zeggen.

Ja ik weet dat ik het zelf kan meten, maar ben deze week niet bij de wagen dus lastig te realiseren.

En dat terwijl ik in het weekend hier graag mee aan de slag ga!
 

HarrieSkoda

Forumguru
Alles in je achterlichten krijgt pas spanning als je die inschakelt: verlichting remlicht ,acteruitrijlicht, richtingaanwijzers en mistachterlicht.
Er is geen enkele reden om een constante spanning daar aan te leggen, dus geen fabrikant zal dat gedaan hebben.

Begrijpelijk, zou mijn eerste gedachte ook naar uit gaan.

Kun je dat van de achterruitenwisser dan wel verklaren?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Achterruitenwisser word via de bus aangestuurd.
Vandaar dat er spanning op staat.

Marco.

Achterlicht heeft toch ook canbus? Anders kun je geen foutmelding krijgen zodra er een lampje stuk is?

Is geen aanval naar je, ik probeer alleen een oplossing te vinden hoe ik hem kan gaan solderen.
 

Antera

Donateur
Je camera continu onder spanning zetten lijkt me niet erg goed. De camera word goed warm net als de module die ervoor zit vaak. Maar dat is iets wat je zelf moet bepalen. Aansluiten op je achterruitrijlicht is dan nog de beste optie
 

HarrieSkoda

Forumguru
Je camera continu onder spanning zetten lijkt me niet erg goed. De camera word goed warm net als de module die ervoor zit vaak. Maar dat is iets wat je zelf moet bepalen. Aansluiten op je achterruitrijlicht is dan nog de beste optie

Met andere woorden; een go ;).

Als het maar niet zo is dat het 'opstarten' van de camera een aantal seconden duurt terwijl ik al in de R sta, dat zou jammer zijn.
 

Marcooctavia

Forumguru
Achterlicht heeft toch ook canbus? Anders kun je geen foutmelding krijgen zodra er een lampje stuk is?

Is geen aanval naar je, ik probeer alleen een oplossing te vinden hoe ik hem kan gaan solderen.

Dat heb je fout je achterlichten gaan via je boordnet en daar wordt gemeten.
Je ruitenwissers voor en achter hebben een eigen bus verbinding en daar gaat data over.
En zo weet je computer welke stand je wisser staat en kan daarvoor over sturen.
Het beste is je camera over de achteruitrijlamp te laten schakelen.

Marco
 

Antera

Donateur
Met andere woorden; een go ;).

Als het maar niet zo is dat het 'opstarten' van de camera een aantal seconden duurt terwijl ik al in de R sta, dat zou jammer zijn.

Nee de camera is nagenoeg instand. hoe denk je dat het met OEM camera's gaat? Ook deze worden pas geactiveerd bij inschakelen achteruit. duurt meestal nog geen seconde voor hij beeld geeft
 

HarrieSkoda

Forumguru
Nee de camera is nagenoeg instand. hoe denk je dat het met OEM camera's gaat? Ook deze worden pas geactiveerd bij inschakelen achteruit. duurt meestal nog geen seconde voor hij beeld geeft

Dat is mooi! Gaan we het zo doen.

Het betreft overigens een originele camera ;).
 

Paul5

Senior Member
Goeden middag . mijn zoon heeft een originele VW/Skoda camera gemonteerd op mijn O3, alleen die krijgt die maar niet aan de praat, is er iemand in de omgeving van Schiphol die mij kan helpen met het onderzoeken of de camera niet stuk is?
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@Paul5 hoe heeft je zoon de camera aangesloten.

Is het systeem na het aansluiten vrijgeschakeld middels VCDS? Anders zul je inderdaad niks zien, terwijl de camera misschien wél goed is aangesloten.
 

Paul5

Senior Member
Als het goed is wel ,hij is automonteur maar woont nu in het buitenland ,maar op het scherm krijg je als je hem in zijn achteruit zet wel een zwart beeldscherm, dus ik denk dat misschien de camera stuk is
 

RoelF

Forumguru
Als het goed is wel ,hij is automonteur maar woont nu in het buitenland ,maar op het scherm krijg je als je hem in zijn achteruit zet wel een zwart beeldscherm, dus ik denk dat misschien de camera stuk is
Klinkt alsof hij inderdaad goed is aangemeld in de computer, anders had je 'gewoon' de piepers gezien ipv een zwart scherm.
 

Antera

Donateur
Als het goed is wel ,hij is automonteur maar woont nu in het buitenland ,maar op het scherm krijg je als je hem in zijn achteruit zet wel een zwart beeldscherm, dus ik denk dat misschien de camera stuk is

Is de plus en min wel goed aangesloten / het signaal van de camera beeld anders word het ook niks namelijk
 

Paul5

Senior Member
De plus en min voeding heeft die wel om gedaan maar ook niks,maar wat EdK schrijft dat coaxiaal kabel dat weet ik niet.
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik zou alles even opnieuw nalopen. Maar ook grote kans dat de coax verkeerd om aangesloten zit in de blauwe stekker. En meten is weten. Dus wat betreft de stroomvoorziening zou je dat ook kunnen doen.
 

Paul5

Senior Member
Oke , maar ik heb de spullen niet en handig ben ik ook niet :nono: want mijn zoon deed altijd alles ,dus daarom mijn vraag of er iemand in de buurt van Schiphol mij daar mee zou kunnen helpen :dankje:
Want het punt is dat mijn vrouw de O3 ook wil gaan gebruiken en dan is het voor haar wel zo handig als die achteruitrij camera het doet.:jaja:
 
Bovenaan Onderaan