Het grote auto-wassen topic

CDK

Forumguru
Als je geen zin hebt om Tim van Carclean te sponsoren aan z’n zoveelste TE dure BMW...., (Edit: correctie is een RS6 tegenwoordig) kan je ook je detail producten in het Verenigd Koninkrijk bestellen.
3 dagen levertijd en 12 euro verzendkosten die je er dik uithaalt

https://www.cleanyourcar.co.uk/

Laatst bewerkt:

Stimpy68

Actief lid
Als je geen zin hebt om Tim van Carclean te sponsoren aan z’n zoveelste TE dure BMW....

Die BMW heeft is al een tijdje niet meer ;) Hij heeft nu een Audi RS6 Ach en als je weet waar hij zijn eerdere auto's van betaald heeft (Audi R8 bijv.) dan hoef je niet te kijken naar Carclean.com. En hij heeft niet alleen Carclean als inkomstenbron. Maar dat ter zijde en off-topic. Mij maakt het niet uit waar je je spullen haalt en Tim ook niet. De prijzen in de UK verschillen vaak met de rest van Europa omdat de UK vaak andere importeurs heeft die ook weer zelf de prijzen bepalen (voorbeeld: Meguiars UK heeft andere prijzen dan Meguiars NL/EU). Ik heb ook voorheen de nodige spullen uit de UK gehaald omdat het daar goedkoper was. NOg even Meguiars als voorbeeld, die houden er totaal niet van als je onder hun prijzen gaat zitten hier in NL, dan kun je je dealerschap kwijtraken.....

Cordoba

Forumguru
@Stimpy68 Als ik je tekst lees, zou ik denken dat Tim er geld bij legt: hij is tenslotte van een R8 (als ik het goed heb de enige origineel Nederlandse met handbak) naar een RS6 gegaan.;) Maar goed dat je het even in perspectief plaatst.

Stimpy68

Actief lid
@Cordoba Hij had inderdaad de eerste R8 in NL, V8 handbak ;) Of dat de enige was dat weet ik niet. Hij heeft dus tussendoor de BMW 335i M performance gehad. Makkelijker met een gezin :-) Achteraf bleek hij toch geen BMW man en heeft weer voor Audi gekozen. En ach, als je hard werkt dan mag je jezelf ook verwennen natuurlijk, toch? ;)

EdK

Forumguru
Als je geen zin hebt om Tim van Carclean te sponsoren aan z’n zoveelste TE dure BMW...., (Edit: correctie is een RS6 tegenwoordig) kan je ook je detail producten in het Verenigd Koninkrijk bestellen.
3 dagen levertijd en 12 euro verzendkosten die je er dik uithaalt

https://www.cleanyourcar.co.uk/
Tsja dat is de reden dat ik geen gebruik maak van cornee transport...
Kan veel goedkoper als die geen dikke vette Kodiaq zou rijden....

Tsja cornee die tekst had ik van jou niet verwacht hier !
Misschien heeft die Tim wel geen toiletpapier om zijn kont af te krabben....
En heb net is ff op die site gekeken van je maar de machine pads die ik zocht waren navenant even duur.......
Dus vermoed dat ik een flinke lading moet kopen om echt voordeliger uit te zijn ..?

Spector

Forumguru
Contactloos wassen: bacterie vreet letterlijk je auto schoon

Een 53-jarige Belg heeft naar eigen zeggen de ideale manier gevonden om auto's te reinigen. Hij doet het zware werk niet zelf, maar besteedt het uit aan miljoenen vuilvretende bacteriën. Na tien minuten is een auto compleet gereinigd zonder dat er een spons of zeem aan te pas komt.

Erik Kouwenhoven 22-08-18, 23:00 Laatste update: 23:20

Mark Vertongen van Motorhomes Vertongen in het Belgische plaatsje Zemst verhuurt al jaren een camper. Maar vooral het wegwassen van de gesneuvelde vliegen op het dak en het deel boven de voorruit, ging hem steeds meer tegenstaan. En dus ging hij op internet op zoek naar een snelle en efficiënte oplossing.

Speciale mix
,,Ik heb bij een verffirma gewerkt en daar werden bacteriën ingezet om allerlei spullen te reinigen. Op die manier heb ik zelf een product ontwikkeld om auto's schoon te maken. Na een lange testperiode is het product - een mix van de bacterie en zeep - eindelijk klaar. We hebben het op alle soorten van carrosserie getest en het resultaat is verbluffend.”

Proef op de som
De Belgische krant Het Laatste Nieuws nam de proef op de som en liet een auto benevelen met de vuilvretende bacterie. Ze lieten het product even intrekken zodat de bacterie al het vuil kon oppeuzelen en spoelden het tien minuten later af met een hogedrukreiniger en waren onder de indruk. Al het vuil was verdwenen en de auto blonk als nieuw. Zelfs het hardnekkige vuil op de velgen was weg.

Geen patent
Een patent op het product kan Mark Vertongen niet aanvragen. ,,Ik heb de bacterie namelijk niet uitgevonden. Iedereen kan het maken, maar dan moet je wel de exacte ingrediënten kennen.'' Vertongen verkoopt het onder de naam ‘Contactloos Reinigen’. Vijf liter kost 12 euro. Met zo’n fles kan een doorsnee auto vijf tot zes keer gewassen worden. Volgens Mark kan het ook gebruikt worden voor terrassen, ramen en daken. ,,Bacteriën zijn niet erg kieskeurig'', zo besluit hij.

eriktv

Forumguru
Is het alweer bijna 1 april? :D Ik heb alleen ervaring met marters die aan m’n auto peuzelen..

Wat ik me afvraag: per reiniging heb je dus ongeveer een liter nodig. Hoe zorg je dat die liter aan je auto blijft plakken? Klinkt overigens best logisch dat ze aan vliegjes peuzelen, maar zouden de bacteriën ook remstof en ijzerresten ‘lusten’? Mijn biologische kennis is in de 3e klas tot een sneu einde gekomen.

MaxN

Forumguru
Volgens mij heb ik hier paar maand geleden ook al een wat over gelezen.
Zal waarschijnlijk toch niet beter zijn dan de gewone shampoo's.
En wat doet het met de wax, coating, enz op een auto??

• Leuk
Waarderingen: CDK

Spector

Forumguru
Ik heb echt geen idee, ik kwam het net (weer) tegen op ad.nl in de autosectie. Die liter zou je moeten benevelen over de auto, laten intrekken en afspuiten... Misschien maar eens bestellen om te proberen, dan doe ik wel verslag :D

ertromp

Forumguru
Niet te vertrouwen die beesten
Heb vorige week mijn auto er mee gedaan met dit als resultaat

e73caccd366130abc41764f9c26b0c8f.jpg

Compleet opgevreten :deuk:

Ridley

Forumguru
Nog een weekje wachten en dan krijgt mijn auto een glascoating van Gtechnic. Weekendje logeren bij de detailer. Zodra het kan zal ik wat foto’s delen.

Bovenaan Onderaan