Foutmelding : "wagen alleen in positie P verlaten"

DSG 7 microschakelaar ?

  • DSG 7 microschakelaar ?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Microschakelaar dsg 7 vervangen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

Rebel

Senior Member
Zie topictitel.

Deze melding al enkele malen kortstondig te zien gekeregen bij het starten. Gaat na 5 sec of zo weg.

2016 Octavia RS TDI DSG
Een maand uit garantie...


Iemand al iets dergelijk voorgehad?
173dac3048637b1b23d3f52a317dcd57.jpg


Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

Tuner111

Forumguru
zou zeggen laat hem is aan de pc hangen bij je dealer :)

deze melding komt voor als de wagen in Drive of Neutraal afzet en de wagen verlaat. Dus ik denk gewoon een software fout.

De wagen rijd anders goed ?
 

widojo

Actief lid
Volgens (oa) Seat forum wordt deze melding veroorzaakt door een defecte sensor onder de DSG pook. Oplossing is vervangen van de gehele pook.
Quote van een Seat eigenaar: "Ik had hetzelfde probleem storing werkplaats, de sensoren onder de pook vervangen en probleem opgelost,( zo n 1000 euro (onder garantie gemaakt gelukkig )"
 

Rebel

Senior Member
De reactie van widojo strookt idd met hetgeen ik al op DE en GB Skodafora heb gelezen. Op basis van deze foutmelding kunnen ze al zeggen waar het zit, me dunkt.

Ik wilde even polsen of er hier in NL/BE al ervaringen waren.
Nou, tot zo ver mijn heilige geloof in DSG..

Ik zal straks al even contact met de dealer opnemen, en hem alvast de foto van de foutmelding bezorgen.

Ik kijk al uit naar de reactie "Dat hebben we nog niet eerder gezien hoor, meneer"




Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

Tuner111

Forumguru
De reactie van widojo strookt idd met hetgeen ik al op DE en GB Skodafora heb gelezen. Op basis van deze foutmelding kunnen ze al zeggen waar het zit, me dunkt.

Ik wilde even polsen of er hier in NL/BE al ervaringen waren.
Nou, tot zo ver mijn heilige geloof in DSG..

Ik zal straks al even contact met de dealer opnemen, en hem alvast de foto van de foutmelding bezorgen.

Ik kijk al uit naar de reactie "Dat hebben we nog niet eerder gezien hoor, meneer"




Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Normaal gaat dat nog onder garantie vervangen worden hoor ;) indien niet zal het onder een coulance gaan waar jij maar een klein aandeel in de stukken moet betalen ;)
 

Rebel

Senior Member
Zo, gisteravond mailtje verstuurd incl. fotootje.

Vandaag telefoontje gekregen van After Sales verantwoordelijke.

Ze kennen de foutmelding en weten wat er moet vervangen worden. Geen verdere diagnose nodig.
Garage had dit vorig jaar een eerste maal voorgehad, met een wagen van de lokale politiezone

Afspraak tot herstelling is gemaakt, vervangwagen gereserveerd.

En... Alles onder garantie!
Top van mijn dealer!

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

oco1979

Forumguru
lijk me inderdaad positiesensor defect
beetje meer met zachtheid behandelen ;)
ideaal onder garantie is
 

Rebel

Senior Member
lijk me inderdaad positiesensor defect
beetje meer met zachtheid behandelen ;)
ideaal onder garantie is
Het zou om een microschakelaar gaan.
En daardoor moet heel dat onderdeel vervangen worden. Veel werkuren (min. 1 dag werk)

Wat bedoel je "met zachtheid behandelen"?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

MarcoO2

Forumguru
Is toevallig vandaag bij mijn Leon uitgevoerd, de hele keuzehendel wordt vervangen. Drie uurtjes werk.
 

Rebel

Senior Member
Is toevallig vandaag bij mijn Leon uitgevoerd, de hele keuzehendel wordt vervangen. Drie uurtjes werk.
Enkel de keuzehendel?

Mijn dealer spreekt over het "blok" onder de hendel.
Gehele middentunnel moet eruit, alsook de uitlaat om dit te vervangen.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

MarcoO2

Forumguru
Ben benieuwd wat dat zogenaamde blok dan is. De keuze-hendel vormt één geheel met hetbdeel eronder waar de bewuste microswitch inzitten en wordt daarom in z’n geheel vervangen.
 

Rebel

Senior Member
Het zou om onderdeel "2" op de foto gaan.
Daar zit idd de hendel aan, zie ik.

Screenshot_20180809-164535.jpeg

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

oco1979

Forumguru
Mogelijkheid om die open te doen en microswitch van een paar euro cent te vervangen,als die nie onder garantie is..... Voor de "doe-het-zelvers"
 

W124

Senior Member
Mijn O3 gaat komende week ook naar de garage voor deze reparatie. Exact dezelfde meldingen. Deze reparatie past mooi bij de nieuwe DSG-bak die al is geplaatst. :maakmegek:
 

gio92

Lid
Ik heb exact dezelfde vervanging laten uitvoeren bij mijn vw golf, half jaar geleden. Keuzehendel en sensor zijn vervangen half dagje werk. Daarna nooit meer de melding gezien.
 

Els pauwels

Nieuw lid
Ik heb dit ook, melding komt zo om de 1000 km voor. Moet je dit laten maken, is er effectief iets kapot, of kan er iets kapot gaan? of enkel een foutieve melding door een defect van een sensor zonder erg?
 
Bovenaan Onderaan