Foutmelding : "wagen alleen in positie P verlaten"

DSG 7 microschakelaar ?

  • DSG 7 microschakelaar ?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Microschakelaar dsg 7 vervangen

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    0

Rebel

Senior Member
Het uiteindelijke resultaat zou zijn dat de wagen in noodloop gaat.
Laten maken dus, en hopelijk nog onder garantie..

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
 

Tinman

Nieuw lid
Mijn O3 gaat komende week ook naar de garage voor deze reparatie. Exact dezelfde meldingen. Deze reparatie past mooi bij de nieuwe DSG-bak die al is geplaatst. :maakmegek:

Exact dit probleem heb ik ook gehad! De versnellingsbak is al een keer vervangen voor een andere foutmelding, twee maanden na deze vervanging kreeg ik enkele keren deze melding en moest ik een stukje vooruit- en achteruit rollen voordat de "P" geregistreerd werd. Alleen de pook op en neer bewegen was niet voldoende.

Konden ze bij jou iets uitlezen uit de computer? Toen ik hem hiervoor naar de garage bracht kreek ik te horen dat er geen foutmeldingen gelogd waren en ze er dus niks aan konden doen. Gelukkig is het hierna niet meer voorgekomen.
 

MarcoO2

Forumguru
Bij mij waren de foutmeldingen wel gelogd. Als ze moeilijk doen, maak dan in ieder geval foto's van de foutmelding als je die in je scherm krijgt.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb helaas ook de melding op mijn 6 maanden oude fabia combi. Ik krijg helaas de auto ook niet op slot. Past dat ook bij deze storing?
 

Cordoba

Forumguru
Ik denk dat het niet op slot kunnen zetten ook het gevolg is van deze fout. Een beetje vergelijkbaar met de 1e generatie DSG's, daar kon je de sleutel niet uit het contact halen als de DSG niet in "P" stond.
 

hendrik38

Forumguru
net even klein blokje om gereden en nu is melding weer weg en kon hij weer op slot. Als het weer voorkomt ga ik naar de garage ermee, anders meld ik het bij de volgende beurt.
 

hendrik38

Forumguru
@HarrieSkoda , vind jij van niet? Vandaag 400 km gereden en regelmatig in en uitgestapt en geparkeerd. Vandaag hele dag geen melding gehad. Ik sta open voor een goed argument hoor.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Als die melding ook maar één keer bij mij zou verschijnen, ga ik naar de dealer om het uit te laten lezen.

Even nakijken wat de fout nou precies inhoudt, voordat je dadelijk voor (grotere) problemen komt te staan.
 

oco1979

Forumguru
Zeker niet te lang met foutmeldingen rijden,je kan dat perfect via diagnosetoestel zien hoeveel km dat je hebt gedaan na melding(tis maar een tip)
 
Ik heb dit probleem ook gehad, een paar keer per maand kreeg ik deze melding. Gebeld met de leverancier van mijn tweedehands auto (Wittebrug in Honselersdijk) en zij kenden het probleem. Werd keurig onder volledige garantie opgelost door inderdaad de DSG-pook te vervangen.
 

hendrik38

Forumguru
Ik heb het bij de beurt gemeld.konden niks terug vinden in de computer. 1 x voorgekomen daarna niet meer.
 

kylimo

Senior Member
Ik kreeg de melding de afgelopen weken ook. Dit gemeld toen ik hem vanochtend bij de Skoda bracht voor een beurt. Net opgebeld door met de melding dat de kosten van de schakelaar onder coulance vallen en het arbeidsloon (€166,67) onder garantie. Kunnen in mijn geval de schakelaar dus los vervangen blijkbaar.

Groeten Boy
 

Sprot1037

Nieuw lid
Dit is de foutmelding.
Ik heb 11/05/2020 een afspraak in de garage en we zullen dan zien wat ze gaan doen. Gelukkig is mijn skoda nog in garantie.
 

Bijlagen

  • 36734FBA-128A-49D7-BBBF-4CFA4EAB2759.jpeg
    36734FBA-128A-49D7-BBBF-4CFA4EAB2759.jpeg
    124 KB · Weergaven: 104

maup72

Lid
Hier ook, 3 weken oude scala met net 1000km op de teller. Melding blijft komen ook met even heen en weer rijden in voor D en R in het parkeervak. Auto kan ook niet op slot. Auto nu met nood procedure op slot (want kessy dus lipje naast deurhandel eraf wippen en met sleutel op slot). Benieuwd hoe het maandag gaat lopen
 

FrankSk

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde foutmelding een aantal keer gehad op mijn octavia 3 FL. Auto was van juli 2017, foutmeldingen zijn gestart najaar 2019. Fout is in januari 2020 uitgelezen bij dealer ( NAM in Gent ) , en volledige bedieningspook van de DSG is vervangen, zo goed als volledig onder garantie.
 

maup72

Lid
Zojuist 200mtr gereden en de storing is eruit maar het is niet goed. Maandag laten we gewoon de boel uitlezen en als het aan mij ligt wordt de boel vervangen
 
Bovenaan Onderaan