Thnx voor je bericht.
Wat zijn mijn verwachtingen van een sealant of coating?
Een mooie ‘sterke’ laag over de lak welke beschermt en glanst.
Daarbij vind ik het erg fijn als de auto door de aangebrachte laag ‘makkelijk’ gereinigd kan worden.
Als antwoord op je vragen;
Inderdaad weinig kilometers.
Auto staat binnen in een garage gestald.
Wassen middels 2 emmer methode met goede washmitts & poorboys SS&S shampoo.
Ik houd momenteel 3 opties open:
- Chemical Guys Top Coat sealant
- Gyeon Cancoat glascoating
- Gtechniq ceramic coating
Deze laatste (Gtechniq) is erbij gekomen en zou zelfs nog sterker zijn dan de glascoating van bijv. Gyeon.
Je zou zelfs als diamant coating hebben, welke dan weer sterker zou moeten zijn dan de ceramic.
Klinkt lang niet gek!
Maar omdat ik er zelf zo weinig verstand van heb, kan iedere poetser mij dus wijsmaken wat hij wil, en zal hij altijd achter de producten staan die hij zelf verwerkt.
Vandaar dat ik graag af ga op jullie meningen/ervaringen!
Als je een sterke bescherm laag wilt, kom je al snel op een coating uit.
Dan valt de CG topcoat af
Cancoat heeft nauwelijks een verhardende werking. die is meer gericht op het hydrofobisch maken van de lak
Deze moet je dus of met regelmaat herhalen of voor een andere Gyeon coating gaan.
Ik weet niet hoe het nu met de coatings van het merk gesteld is maar ik ben er een jaar of 4 geleden van afgestapt.
de MOHS toendertijd werd in de markt gezet als een product met de "hardheid" van 9H. Een paar jaar later hebben ze die toch maar terug gezet naar 6 of 6,5H. Dat was ook te zien aan de coating. Deze kraste als een gek ondanks de auto volgens de gouden detailing regels werd gewassen
Jij doet waarschijnlijk bij de Gtechniq op de Cristal serum lijn.
Is een mooie coating. ben er zelf ook erg over te spreken. Maar of er nou kristal in zit??
Denk het niet
Wat glascoatings betreft, is er nog een aspect dat veel verkopers nooit noemen: als je schade rijdt waarbij een deel van de auto overgespoten moet worden, moet je van de hele auto de coating er af polijsten: het is onmogelijk om 1 paneel te coaten, en die coating dezelfde dikte en optische dichtheid te geven als de panelen er omheen, dat betekent dat je dan voor het oog kleurverschil krijgt, door verschil in de coating.
Dat valt op zich wel mee, de coatings van tegenwoordig vergelen niet meer zoals vroeger.
Mocht er in het begin schade optreden dan zie je het verschil sowieso niet en als de coating er al een paar jaar op zit word het toch wel weer een keer tijd om te overwegen of de coating opnieuw aan te brengen.
Verder kwam ik nog iets tegen over garantie.
Kijk goed de voorwaarde na want er zitten nog al een paar haken en ogen aan. Zo moet je bij sommige coating merken de auto 1x per jaar een "onderhoudsbeurt" hebben. die ook nog aardig geld kosten