Kodiaq vragen en weetjes

Na de eerste 1000 km, super tevreden over alles, man wat een toffe auto, maar 1 opmerking, bij bestelling stond er in de showroom een kodiaq met Canton, en 1 zonder canton, ik heb getwijfeld om canton te kiezen er vanuit gaande dat het mooier klinkt dan de standaard met de columbus, de verkoper heeft mij laten testen en vertelde mij dat er weinig verschil tussen zit met het gevolg dat ik het dan maar niet gekozen heb.

Ik heb daarna 7 Maanden in een full option octavia 3 gereden met ook een columbus zonder canton. Super geluid , mooie diepe bass.

Nu met de kodiaq vindt ik dat de bass niet diep maar is eerder hol of blikkerig is. Het klinkt mooi hoor maar niet beter dan de octavia.

Hoe ervaren jullie het geluid.

Misschien dat ik een subwoofer koop voor onder de zetel is dat mss een optie.
 

vormit

Donateur
Ik mis een brilhouder voor mijn zonnebril. Volgens mij heb ik de bediening van het pano-dak op de plek waar het zou moeten zitten, of zie ik een vakje over het hoofd?
Is er wellicht een brilhouder te verkrijgen die in plaats van de handgreep boven portier aan bestuurderszijde geplaatst kan worden? (volgens mij heb ik dat bij een ander merk wel eens gezien)

Ik mis hem ook, iemand al een brilhouder gemonteerd op de plek van de handgreep ?
 

krikke5150

Senior Member
Na de eerste 1000 km, super tevreden over alles, man wat een toffe auto, maar 1 opmerking, bij bestelling stond er in de showroom een kodiaq met Canton, en 1 zonder canton, ik heb getwijfeld om canton te kiezen er vanuit gaande dat het mooier klinkt dan de standaard met de columbus, de verkoper heeft mij laten testen en vertelde mij dat er weinig verschil tussen zit met het gevolg dat ik het dan maar niet gekozen heb.

Ik heb daarna 7 Maanden in een full option octavia 3 gereden met ook een columbus zonder canton. Super geluid , mooie diepe bass.

Nu met de kodiaq vindt ik dat de bass niet diep maar is eerder hol of blikkerig is. Het klinkt mooi hoor maar niet beter dan de octavia.

Hoe ervaren jullie het geluid.

Misschien dat ik een subwoofer koop voor onder de zetel is dat mss een optie.


Ik ben in feite onder de indruk van de goede geluidskwaliteit zonder de Canton optie.
De subwoofer zou nochtans voor extra bassen moeten zorgen bij diegene die ze hebben...
In onze Kodiaq speelt de muziek met sprankelijke hoge toontjes, en van ballen voorziene bassen...
:yeehaa:

Ps: heeft er nog niemand iets te lezen gekregen of er mogelijkheid zou zijn om de "active" in active cruise control op/af te zetten (via herprogrammering of update)?
Op de enkelvaksbanen is het een zegen, op de snelweg bagger... :(
 

Canon-Eye

Forumguru
Ps: heeft er nog niemand iets te lezen gekregen of er mogelijkheid zou zijn om de "active" in active cruise control op/af te zetten (via herprogrammering of update)
Voor zover ik tot nu toe op dit forum heb gelezen, kan dat gewoon niet.
De enige oplossing tegen ongewenst inhouden is dan: overrulen met het gaspedaal...
 

krikke5150

Senior Member
Voor zover ik tot nu toe op dit forum heb gelezen, kan dat gewoon niet.
De enige oplossing tegen ongewenst inhouden is dan: overrulen met het gaspedaal...

Dan ben ik méér aan het overrulen dan aan het cruise controllen... :D
Het moet toch mogelijk zijn om de cruise als een normale cruise te doen werken zonder dat de "camera" afstanden blijft managen... :thumbsdown:
 

Canon-Eye

Forumguru
Vrees van niet, eerlijk gezegd. Ik zou zelf ook niet voor de adaptieve CC kiezen als het ook maar enigszins te vermijden is (maar bij een gebruikte of voorraad auto moet je wel eens wat inleveren op je voorkeuren en afkeren, heb ik intussen wel gezien). Kwestie van kiezen uit verschillende kwaden...

Als je het zeker wil weten, wacht dan even op de reactie van @Antera . Als hij het niet kan, dan kan niemand het (en Mechelen>Breda is niet al te ver).
 

Klaasje

Forumguru
Ik zou niet anders willen dan ACC.
Ik hoef geen gas bij te geven. Gewoon instellen versnellen in sportmode en als ie op snelheid is weer normale mode.

Ik heb ook niet dat ie onnodig inhoud. Heb ik wel een keer laten inregeln opnieuw bij de dealer.
opnieuw calibreren.
 
  • Leuk
Waarderingen: FTAS
Ik rijd al 4 jaar met dezelfde ACC op de golf 7, vind het zalig. Instellen op 1 vak afstand (vast) ee permanent in sport stand. Heerlijk relaxed rijden, en er piept inderdaad wel eens een kamikaze piloot tussen, maar die snapt niet hoeveel afstand je moet houden om veilig te kunnen remmen (1 vak is zelfs minder dan 2 seconden). Erger mij er ook niet aan, aangezien de aankomst tijd max 1 minuut later is (heb sowieso mijn cc meestal +10/+20 staan), en door de acc ik er ook geen werk aan heb.
 

steege2

Senior Member
Ja mijne kan sinds 18 uur geleden niet meer updaten. Zag het toevallig omdat hij bleef aangeven dat de auto niet op slot zou staan. Maar dan ben ik dus niet de enige :) tnx
 
Bovenaan Onderaan