Kodiaq vragen en weetjes

907

Senior Member
Vraagje over automatisch inparkeren.

Ik gebruik de file inparkeren al met succes in t kleinste gaatje. Nu weet ik dat de beer ook vooruit en achteruit kan inparkeren. Bij eerdere modellen diende je vooraf te selecteren welke manier je wilde inparkeren, nu schijnt t automatisch gegaan. Maar ik krijg t niet voorelkaar. Gisteren wilde de beer file inparkeren in een rij haaks op de weg staande auto’s, waarschijnlijk doordat ze niet mooi uitgelijnd stonden.

Hoe kan ik schakelen tussen de vormen inparkeren, is daar een trucje voor?
 

907

Senior Member
Als de parkeer assistent aan staat en ik nogmaals op die knop druk (waar ter @steege2 van zegt dat ie dan wisselt tussen parkeer modii) schakelt bij mij de parkeer assistent weer uit.
 

steege2

Senior Member
Dan ziet hij geen andere mogelijkheid denk ik. Het staat ook in de handleiding zo. Het werkt bij mij wel iig.

Je moet het wel doen op het moment dat hij een plek heeft gevonden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 907

ApieBe

Nieuw lid
Ik heb op dit forum gelezen dat sommige graag de 1.5TSI zouden hebben.
Nu heb ik gemer dat je in België als de config getart wordt, je de 1.4 TSI kiest en bij de opties een upgrade staat naar 1.5 voor nul EURO
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

vinom

Actief lid
Als de parkeer assistent aan staat en ik nogmaals op die knop druk (waar ter @steege2 van zegt dat ie dan wisselt tussen parkeer modii) schakelt bij mij de parkeer assistent weer uit.
Hij herkent zelf de situatie. Vak parkeren of file parkeren. Je hoeft dus niet nog eens op de knop te drukken. Bij de oudere modellen was dit wel zo.
 

steege2

Senior Member
Das niet niet helemaal waar. Soms herkent hij het als file parkeren als er veel ruimte is terwijl je niet zo wilt parkeren. Dan kun je wisselen.

Of je wilt vooruit inparkeren ipv achteruit.

Tijdens het zoeken naar parkeerruimte en vóór het begin van het parkeren kan op het display een menu met een andere geschikte parkeermodus worden getoond.
Parkeermodi afb. 292

In een fileparkeerruimte achteruit inparkeren

In een haakse parkeerruimte achteruit inparkeren

In een haakse parkeerruimte vooruit inparkeren
De parkeermodus kan worden gewisseld, door op de toets  afb. 291 te drukken.
Na het doorschakelen van alle aangeboden parkeermodi volgt bij opnieuw indrukken van de toets  de systeemdeactivering.
Wil men naar de oorspronkelijke parkeermodus terugkeren, dan moet er opnieuw op de toets  worden gedrukt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Of je wilt vooruit inparkeren ipv achteruit.
Dat zou ik nou juist niét willen. Achteruit inparkeren in een dwars vak is veiliger én vraagt minder manoevreerruimte; dat geldt allebei zowel bij het inparkeren als bij het weer wegrijden. En je bent ook sneller weer weg - reden waarom achteruit inparkeren de voorgeschreven standaard is in de hele (petro)chemische industrie.
Ik doe dus al jaaaaren niet anders meer...
 

Japanese Power

Donateur
En je bent ook sneller weer weg - reden waarom achteruit inparkeren de voorgeschreven standaard is in de hele (petro)chemische industrie.
Herkenbaar, ik kom al jaren bij Falck en daar is het ook niet anders.
De eerste keer vraag je af of ze niet sporen daar maar zodra je de reden weet doe je idd. niet anders meer.
 

CharlesTucker

Forumguru
Scheelt per situatie uiteraard, bij de voorbeelden die jullie noemen (de petrochemische industrie) is achteruit parkeren vrij logisch. Bij het vorige pand van m'n werkgever was achteruit inparkeren ook de norm, de reden daarvoor was dat er weinig plek was voor eventuele hulpverleningsvoertuigen, zodat geparkeerde auto's snel weg moesten kunnen om ruimte te creeren. Bij het huidige pand speelt zoiets helemaal niet en mag je het zelf weten (ik parkeer altijd vooruit in, en rij ook weer vooruit weg). Bij mij thuis vind ik achteruit parkeren echter redelijk asociaal, omdat je dan bij het parkeren en weer starten en wegrijden je uitlaatgassen de tuin van de buren injaagt, niet zo lekker, helemaal niet in de zomer als ze buiten zitten. Dus, het moet allebei kunnen en je moet per situatie even nadenken wat het beste is.
 

Japanese Power

Donateur
Tijdens een korte break in Duitsland, Munstertal, kwam ik op de camping deze kikkergroene Kodiaq tegen. Netjes voorzien van car wrapping. Bijzonder detail is het benzineklepje.
Bijzonder dat jij hem tegen bent gekomen, omdat er een paar uur geleden ook een foto van is gepost ;).
Wel mooi detail, die beer op de tankdop. Iets voor jou @Corné de Kluijver?

Kleur groen is wel rustiger dan op de andere geposte foto, daar istie echt gifgroen.
 

jvdb72

Nieuw lid
Bijzonder dat jij hem tegen bent gekomen, omdat er een paar uur geleden ook een foto van is gepost ;).
Wel mooi detail, die beer op de tankdop. Iets voor jou @Corné de Kluijver?

Kleur groen is wel rustiger dan op de andere geposte foto, daar istie echt gifgroen.
@Japanese Power ik kan je zeggen dat 'ie in het echt, echt gifgroen is. De auto heb ik 1e week mei gespot (er zat dus wat vertraging in mijn post :thumbsdown:)
 
Bovenaan Onderaan