Tuner's Skoda Octavia RS 245 Berline "Octavius Rsus 'Codename': Red Baron"

philippe bakker

Forumguru
je kan overal gemakkelijk de 250 aantikken maar als je dan net de blauwe "vrienden" tegen komt :nono:

Het zo ooit eens meegemaakt met de superb. Op een 90 baan ongeveer 120-130aan het rijden. Redelijk rustig, paar auto's aan het voorbijsteken, tot mijn oog viel op zware reflectering op een wagen (was s avonds). Waren agenten :D zwaar in de remmen gegaan, maar ze hadden het gezien. Wilde mij doen stoppen, maar was snel in een straatje gekeerd en zij konden op dat moment niet terug keren :D
Gij gangster !
 

Tuner111

Forumguru
Hey all,

Nu de hele uitleg wat er gedaan is aan de originele uitlaat.


Zo ziet de uitlaatlijn van de rs 245 er uit volledig standaard. Zoals jullie zien zit hier een stevige demper onder die bijna alle geluiden verwijderd of waar een minimum hoorbaar is. Wat heb ik nu gedaan ? ik heb een middendemper delete gedaan om toch wat sound uit mijn rode baron te krijgen. dit is dan ook een voorlopige oplossing tot er een mooi gekeurd uitlaat systeem op de markt komt.

Stap 1:

Bestellen van de stukken :D

sk062010-ver-1.jpg


De Middendemper delete : https://www.fox-sportauspuff.de/store-products.php?pName=skoda-octavia-5e-rs-tsi-final-silencer-rightleft-outlet-in-the-original-tail-pipes-p-15689&language=en&cName=car/skoda/octavia/5e/20l-rs-c-1_429_433_2779_2780

156264.jpg


en een extra klem is ook nodig: https://www.sportauspuff-direkt.com...oda_Octavia_5E_RS_TSI.html?products_id=156264

Stap 2:


Vooraan is het gewoon de juist de originele klem los te schroeven. Achteraan (kijk rode lijn) dien je met een uitlaat zaag de buis mooi door midden te zagen. (wel even goed uitmeten waar je moet gaan snijden/zagen)

Stap 3:

Nadat je de originele midden demper hebt verwijderd kan je aan de slag voor de nieuwe te installeren. Beng de klemmen en verbindingsstukken aan op de middendemper delete en zet deze eerst vooraan een beetje vast en zet dan ook achteraan de klemmen vast. schroef dan alles mooi vast en dan ben je zo goed als klaar !

Het Resultaat:


Ik rij nu al een paar dagen rond en ik kan niet anders dan het aanraden ! Ik hoor sommige mensen denken... hoe zit het met de resonantie ? wel ik had hier zelf ook bang voor dat het erg storend ding zijn. gelukkig is het niet zo, ik heb dan ook gaan testen op de autosnelweg heb 110,120 & 130 km/u gereden en vanbinnen in 7de versnelling hoor je niks meer dan als je de originele midden demper er tussen hebt steken. het is een goedkope mod voor wat meer sound & beleving. Ook blijft mijn garantie in takt na deze mod. is er dan een nadeel ? ja dat wel ! Je moet elk jaar voor je naar de keuring gaat de mod ongedaan maken door de originele midden demper terug er onder te zetten. maar in mijn geval is dat nog 4 jaar van me verwijderd en heb ik tegen dan toch een leuke aftermarket uitlaat eronder (liefst met kleppen).

Ben ik tegen problemen gelopen bij de install van deze mod ?

Ja hoor.. in de kit die ik heb thuis gehad zaten 2 klemmen & 1x een verbindingsstuk. Ik dacht zelf dat dit genoeg was voor de install omdat vooraan je al een verbindingsstuk hebt met klemmen er op. alleen is de midden demper detele buit een andere diameter waardoor de originele klemmen en verbindingsstuk niet genoeg klemde en dus zou loskomen. ik heb zelf dit nu voorlopig kunnen oplossen door een ander verbindingsstuk en klemmen van een golf r er onder te zetten die toch beter klemde. ik heb dan ook een 2de set met een verbindingsstuk en de 2 bijhorende klemmen.dus zeker deze direct bij bestellen & je hebt geen problemen.

Gooi zeker niets weg van wat je van de wagen afhaalt ! deze heb je later nodig als je de originele middendemper er terug moet onder zetten .

Tot zover deze mod.

Next Mod: turbo inlet / outlet.

Even nog een update Ivm de aid: ik heb besloten nog even te wachten tot de juiste software voor de rs245 op de markt komt. atm kan hij enkel met de software van een gewone octavia er op gezet worden volgens mijn bron. ;)

Groetjes Bram
 

Japanese Power

Donateur
Keurige update binnen de mogelijkheden van de standaard uitlaat. Net en bescheiden geluid. Wilde al vragen of je niet bang was voor resonantie maar die vraag heb je al beantwoord hierboven. :thumbsup:
 

CDK

Forumguru
Mooie mod @Tuner111 :jaja::thumbsup: Het verschil is zelfs op het filmpje al duidelijk waarneembaar en mijn ervaring is inderdaad dat het in real life altijd nog veel beter klinkt, zoals je ook zelf al aangeeft ;) Geniet er van Bram!!
 

oco1979

Forumguru
Dat ziet er zeer oem uit.
Anders uitlaatpot open doen en buis insteken en terug er onder.
Uitzicht van een oem maar dan wel beter geluid en flow :D
 

dirkie996

Forumguru
@Tuner111 : Indien je nu uw originele tussendemper terug moet monteren voor keuring, moet je die dan iedere keer opnieuw lassen, aangezien je die doorgezaagd hebt? Of is er ook een koppelstuk te krijgen om dit op te lossen?
 
Bovenaan Onderaan