Welke kleur voor de Kodiaq?!

Welke kleur vind jij mooi op de Kodiaq?


  • Totaal aantal stemmers
    426
Dit was een Seat Leon ST FR in Desire Red. Die is er niet in andere rode tinten dan Desire Red (kleurcode E1E1, dus echt anders dan Velvet Red K1K1).

Op de foto is de kleur overigens minder helder dan in het echt:

Bekijk bijlage 66109

Dit biedt wel weer mogelijkheden een foto van Velvet Red beter in te schatten. Denk ik.

Leonard heeft deze foto’s voor mij geplaatst van zijn nieuwe velvet rode Octavia.
118omr4.jpg

r8ys6g.jpg

30bhbps.jpg


M.b.t. de kleur, had ik hetzelfde probleem. En zelfs toen de auto geleverd was, had ik mijn twijfels of de fabriek wel de juiste kleur had geleverd. Het is namelijk lastig om te zien of het metallic is, en meerdere collega's en kennissen hadden dezelfde twijfel. Voor mijn eigen geruststelling, ben ik naar de Skoda-dealer in Alkmaar gereden, en daar was het eerste antwoord: dit is uni-rood. Nog een keer kijken....twijfels bij de verkoopster....... en uiteindelijk heeft ze de auto in de aflever-showroom gereden onder het felle licht. Toen kon je gelukkig goed zien dat het wel degelijk metallic, dus Velvet Red is. Laat er geen twijfel over bestaan, ik vind het een prachtige kleur. En vanuit verschillende hoeken en andere omstandigheden heeft de auto ook een andere kleur (je ziet het ook wel een beetje op de foto's). Ook in de zon kun je toch wel zien dat het om metallic gaat, maar heel fijntjes.

Uit welke hoek van Nederland kom je, @Skodahhh? Ik zit in de omgeving van Assen of Den helder, je moet de kleur gewoon live zien!!
 

elsinga

Forumguru
Die lijkt op de foto toch wel behoorlijk op de Desire Red van de Seat die ik heb gezien... #twijfel

@leonpard , in welke regio rij je met deze Octavia rond? Zou het mogelijk zijn om 'm eens in het wild te bekijken?

Zie net in je profiel Annen DR staan, wat gezien mijn woonplaats Heerenveen best wel te doen is. ;)
 

nljuggler

Nieuw lid
ik heb idd ook gehoord dat de Lava bleu naar voren gehaald wordt maar aangezien ik de 3e zitrij en panoramadak heb gaat het voor mij niet op


(kodiaq 1.4TSI 150 pk DSG Amition bussnis , 3e zitrij , panoramadak , 3 zone airco , slaappakket in het Lava bleu)
Hmm.. Ik heb er eentje in het Laser White in bestelling staan. Maar ik heb ook een derde zitrij. De laatste keer dat ik er achteraan gebeld heb was er nog geen productie-/leverdatum bekend. (Planning juni 2018)
 

wdejong32

Actief lid
ik heb mijn Kodiaq sept 2017 besteld maar de dealer weet nog niet wanner hij de band op gaat , verwachtig is dat hij ca sept binnen komt
 

elsinga

Forumguru
Inmiddels net voor het weekend de Octavia van Leonpard mogen bekijken (dank!). De Velvet Red zou ik het meest omschrijven als een diepere versie van brandweerrood. Net iets minder donker dan de kleuren die je wel op Ford, Renault en Nissan zien, maar lekker helder. En de kleur neigt zeker niet naar bruinig of paarsig (beide lelijk in mijn ogen). Eigenlijk de rode variant van Race Blue, nu ik dit zo typ. :)

Deze kleur gaat dus zeker mee in de shortlist voor op de Kodiaq!
 

4DJ

Nieuw lid
Ik heb een Velvet Red Kodiaq besteld, maar twijfel nog steeds over de kleur. Op mijn profielfoto vind ik de kleur erg mooi (foto niet zelf gemaakt) maar ik heb het nog niet in het echt gezien. Op bovenstaande Octavia vind ik het weer erg fel. Als ik niet kies voor het rood dan heb ik eerlijk gezegd ook geen idee wat het dan zou moeten worden. Nog niet eerder heb ik zo erg getwijfeld over een kleur.........
 

elsinga

Forumguru
4DJ, op de foto is de Octavia feller dan in het echt. Ten opzichte van je profielfoto is de kleur in het echt net iets helderder rood, maar niet veel. Ik zou niet te veel twijfelen, maar herken het gevoel. En ook ik zou niet weten welke andere kleur ik dan graag zou willen... wellicht zou het dan wit worden (maar da's wel heel 13 in een dozijn inmiddels).
 
  • Leuk
Waarderingen: 907

4DJ

Nieuw lid
Elsinga, bedankt voor je reactie! Ik twijfel al iets minder :-) Ik ga toch ook nog een keer proberen Velvet Red ergens live te zien, want foto's blijven altijd lastig om echt de kleur te bepalen. Lava Blue zou voor mij een alternatief zijn, maar als ik het goed heb begrepen gaat dat hem niet meer worden. En er is al een witte in de familie dus dat kan dan natuurlijk ook niet.
 

leonpard

Actief lid
Elsinga, bedankt voor je reactie! Ik twijfel al iets minder :-) Ik ga toch ook nog een keer proberen Velvet Red ergens live te zien, want foto's blijven altijd lastig om echt de kleur te bepalen. Lava Blue zou voor mij een alternatief zijn, maar als ik het goed heb begrepen gaat dat hem niet meer worden. En er is al een witte in de familie dus dat kan dan natuurlijk ook niet.

Ik begeef mij wekelijks op de lijn Assen - Den Helder vv. en ben niet te beroerd om ff ergens te stoppen.
 

4DJ

Nieuw lid
@ Leonpard, bedankt voor het aanbod! Ik kom helaas zelden boven Utrecht, maar mocht het er van komen dan neem ik zeker contact op!
 

CharlesTucker

Forumguru
@4DJ, Dordrecht zie ik in je profiel. Dat is niet heel ver bij Barendrecht vandaan. Bij Hoogenboom aldaar stond de laatste keer dat ik er was een Velvet Red Superb in de showroom. Dat is weliswaar 4 weken geleden, maar misschien staat ie er nog. Hij stond wel vrij ver naar achteren, ver bij het daglicht vandaan, dat helpt ook niet bij de beoordeling. Ik vond hem zelf erg mooi, vrouw en dochters Tucker echter niet, dus we hebben uiteindelijk een race blue (Octavia) besteld. Maar de meningen over Velvet Red zijn verdeeld, ik snap heel goed dat je 'm in het echt wilt zien.
 

4DJ

Nieuw lid
@CharlesTucker, bedankt voor de tip! Ga ik binnenkort zeker even langsrijden. En ook al staat Superb achter in de showroom, ik wil hem toch wel graag zien:-) Mijn vrouw is wel trouwens wel helemaal kwijt van Velvet Red, die is al overtuigd.
 

CharlesTucker

Forumguru
Da's wel verstandig, ik heb geen idee hoe lang dezelfde auto in de showroom blijft staan, en zoals gezegd, het is wel 4 weken geleden dat ik er was en die Velvet Red Superb er stond
 
Bovenaan Onderaan