Wanneer krijg jij je nieuwe Octavia III combi geleverd?

leonpard

Actief lid
Heb je toevallig nog wat leuke foto’s van je auto? Ik heb een aantal weken geleden een O3 FL HB besteld in Velvet Red maar heb de kleur nog niet “echt” gezien, dus moet het nog even doen met plaatjes qua kleur indruk.

118omr4.jpg

r8ys6g.jpg

30bhbps.jpg


M.b.t. de kleur, had ik hetzelfde probleem. En zelfs toen de auto geleverd was, had ik mijn twijfels of de fabriek wel de juiste kleur had geleverd. Het is namelijk lastig om te zien of het metallic is, en meerdere collega's en kennissen hadden dezelfde twijfel. Voor mijn eigen geruststelling, ben ik naar de Skoda-dealer in Alkmaar gereden, en daar was het eerste antwoord: dit is uni-rood. Nog een keer kijken....twijfels bij de verkoopster....... en uiteindelijk heeft ze de auto in de aflever-showroom gereden onder het felle licht. Toen kon je gelukkig goed zien dat het wel degelijk metallic, dus Velvet Red is. Laat er geen twijfel over bestaan, ik vind het een prachtige kleur. En vanuit verschillende hoeken en andere omstandigheden heeft de auto ook een andere kleur (je ziet het ook wel een beetje op de foto's). Ook in de zon kun je toch wel zien dat het om metallic gaat, maar heel fijntjes.

Uit welke hoek van Nederland kom je, @Skodahhh? Ik zit in de omgeving van Assen of Den helder, je moet de kleur gewoon live zien!!
 
Laatst bewerkt:
Paar weken geleden besteld, eind februari:
ŠKODA Octavia FL(3) 1.6TDI 115pk DSG-7
- Hatchback (er is alleen een actief combi draadje, dus toch hier)
- Velvet Red
- Adaptive Cruise Assistant
- Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen
- Travel pakket (Blind Spot, Lane assist etc.j
- Optical Parking Assistant, en verplicht:
- Ruitenwisser achter
- Panoramisch glazen dak
- Sunset
- Crinkel Zwart
- 17” Trius (Style Business standaard)
- Verwarmbare voorruit
- dealer optie: vaste trekhaak 13 polig Jaeger

Verwachte leverdatum is op dit moment 16-5-2018. We gaan in de tussentijd nog 3 weken op vliegvakantie, dat scheelt

Door de fors gestegen bpm moest ik dit keer kiezen tussen luxe of een 2.0TDI. Deze is al tegen de 40k en 10.000 bruto bijtelling was een grens die ik zeker niet wilde passeren. Eerste leaser dus met een < 2.0 motor, maar op papier heb ik wel auto’s gehad met zelfde 0-100 waardes of iets langzamer. Mijn vorige, en mijn voorlopert zijn wat rapper met 8.6s. Kan ik straks langer van volgas genieten .
 
Laatst bewerkt:

Rofffel

Forumguru
Ik vind Velvet Red een schitterende kleur maar je moet m wel echt goed schoonhouden om het mooie erin te zien. Zelfde als racing blue overigens.
Als deze dof is dan ziet er ook niet uit ;)
 

Japanese Power

Donateur
@leonpard mooie kleur maar zoals je aangeeft heeft elke belichting weer een ander resultaat. Zie je ook heel sterk terug in het verschil tussen met name de eerste en tweede foto. Andere hoek en andere belichting en voila: een andere rood.
 

Sebas123

Nieuw lid
118omr4.jpg

r8ys6g.jpg

30bhbps.jpg


M.b.t. de kleur, had ik hetzelfde probleem. En zelfs toen de auto geleverd was, had ik mijn twijfels of de fabriek wel de juiste kleur had geleverd. Het is namelijk lastig om te zien of het metallic is, en meerdere collega's en kennissen hadden dezelfde twijfel. Voor mijn eigen geruststelling, ben ik naar de Skoda-dealer in Alkmaar gereden, en daar was het eerste antwoord: dit is uni-rood. Nog een keer kijken....twijfels bij de verkoopster....... en uiteindelijk heeft ze de auto in de aflever-showroom gereden onder het felle licht. Toen kon je gelukkig goed zien dat het wel degelijk metallic, dus Velvet Red is. Laat er geen twijfel over bestaan, ik vind het een prachtige kleur. En vanuit verschillende hoeken en andere omstandigheden heeft de auto ook een andere kleur (je ziet het ook wel een beetje op de foto's). Ook in de zon kun je toch wel zien dat het om metallic gaat, maar heel fijntjes.

Uit welke hoek van Nederland kom je, @Skodahhh? Ik zit in de omgeving van Assen of Den helder, je moet de kleur gewoon live zien!!

Dat zijn de LED achterlichten met zo'n dikke streep > Ik had gehoopt dat mijn Skoda die ook zou hebben. Was dat een optie of hoorde het bij een pakket? Ik zelf heb vorige week mijn Ambition Business mogen ontvangen en deze hebben de dunnere streep achterlichten.
 

Octifan

Nieuw lid
De "dikke streep" achterlichten zijn de "top LED achterlichten". Bij ambition (niet bij amb. business) in Nederland alleen te koop i.c.m. de LED koplampen. Internationaal vaak wel los te bestellen. Bestelcode 8SP. Kijk hiervoor bijvoorbeeld op Skoda.de of Skoda.sk en ga naar configurator. PON maakt voor de Nederlandse markt een beperkte voorselectie van de internationale mogelijkheden. Helaas zijn daardoor veel combinaties niet mogelijk.
De versie van Leonpard is een style of style business. Ook te zien aan de chromen strip in de voorbumper.
 
Dat zijn de LED achterlichten met zo'n dikke streep > Ik had gehoopt dat mijn Skoda die ook zou hebben. Was dat een optie of hoorde het bij een pakket? Ik zelf heb vorige week mijn Ambition Business mogen ontvangen en deze hebben de dunnere streep achterlichten.
Ik heb nog even op de business prijslijst gekeken en enkel in het rijtje bij de Style Business: “LED achterlichten luxe variant met LED kentekenplaatverlichting” en nergens beschikbaar in de optie lijst.
 
Ook het Travel pakket welke ik graag wilde hebben vanwege Blind Spot detectie was enkel op de Style Business te krijgen, dus op geen enkel andere normale uitvoering (active, Ambition (business), Style).

Bijv de 2.0 TDI 150pk kan ook alleen maar bij Style of Style Business.

Meestal datgene waar ik me het meest aan erger bij het uitzoeken van een nieuwe auto: de rare koppelverkoop van bepaalde onderdelen.
 
Laatst bewerkt:

Octifan

Nieuw lid
Parallel-import , ook voor een nieuwe Skoda, kan een goed antwoord zijn op de beperkte keuze mogelijkheden in Nederland. Bovendien is er vaak een enorm prijsvoordeel. Dit lukt alleen als je zelf koper bent en lukt niet via lease-maatschappij.
In Duitsland zijn vele handelaren te vinden die Skoda's importeren uit o.a. Denemarken, Polen, Tsjechië en Slowakije. Op dit moment is in vele landen de configurator niet beschikbaar (omstelling mj 2019?? / aanpassing motorenaanbod??). Als deze configurator weer beschikbaar is wordt de veel ruimere keuzemogelijkheid zichtbaar.
 

megasound

Actief lid
Na succesvolle testrit in leusden toch maar besteld ...

ŠKODA ‘OCTAVIA COMBI RS 245 Business
Velvet red metallic incl Leder/Alcantera zwart met rode stiksels

Opties:
Panoramadak
Adaptive Cruise Assistant (voor verwarmd stuurwiel)
Stoelverwarming op de achterbank en stuurwielverwarming
Sunset (extra donker getinte ramen achter)
Dynamic chassis control
Elektrisch te openen en sluiten achterklep
Reservewiel
Verwarmbare voorruit pakket
Functie pakket
Optical parking assistent
Travel pakket
Safety pakket


Verwacht week 26/27 2018
Micheal
 

megasound

Actief lid
@megasound, dikke bestelling Micheal :thumbsup:
Nog tuning plannen voor de toekomst?
Yeb ! al mijn auto's heb ik laten tunen bij http://www.jdengineering.nl/
echt super bedrijf en echt netjes.
eerst maar op zomer vakantie ( ff wat KM op de teller zetten) en daarna tunen naar stage 1 denk ik.
Als ik fotos heb post ik ze hier wel even. ... maar voorlopig ..wachten wachten wachten ....
 

CDK

Forumguru
Yeb ! al mijn auto's heb ik laten tunen, maar
eerst maar op zomer vakantie ( ff wat KM op de teller zetten) en daarna tunen naar stage 1 denk ik.
Als ik fotos heb post ik ze hier wel even. ... maar voorlopig ..wachten wachten wachten ....
OK, 310pk en 440Nm in het vooruitzicht, dat is niet verkeerd! :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan