Connect volledig uitschakelen

vanturenhout

Senior Member
Hi,
De Karoq staat op mijn verlanglijstje als vervanging voor mijn Octavia.

Zonder de discussie in te gaan op het wel of niet terecht zijn van de angst voor straling zou ik willen weten of je het Connect wat standaard wordt meegeleverd op de Ambition Style volledig kunt uitschakelen, zodat de auto op geen enkele manier contact probeert te maken? (dus niet alleen de connectie met de telefoon weggooien). Ik las ergens dat er in de auto een simkaart zit die deze verbinding verzorgt, is deze te verwijderen?
 

Horkje

Forumguru
De module wordt als het goed is in Nederland voor aflevering ingebouwd.

Wellicht kan je de dealer uitdrukkelijk verzoeken om deze module niet in te laten bouwen. Dan weet je sowieso zeker dat je niks met “Connect” te maken hebt.

Alternatief is om niet aan te melden.
 

hemi24

Forumguru
Nieuwe auto's zijn voorzien een systeem voor automatisch noodoproep bij bijvoorbeeld een ongeval, dus volgens mij ben je theoretisch altijd traceerbaar...

Connect systeem in NL is in samenwerking met TomTom, waarvan ik verwacht dat het een soort van Link/Curfer module is, die gebruik maakt van de aangesloten mobiele telefoon.
 

Antera

Donateur
Hi,
De Karoq staat op mijn verlanglijstje als vervanging voor mijn Octavia.

Zonder de discussie in te gaan op het wel of niet terecht zijn van de angst voor straling zou ik willen weten of je het Connect wat standaard wordt meegeleverd op de Ambition Style volledig kunt uitschakelen, zodat de auto op geen enkele manier contact probeert te maken? (dus niet alleen de connectie met de telefoon weggooien). Ik las ergens dat er in de auto een simkaart zit die deze verbinding verzorgt, is deze te verwijderen?

er zit een kastje links onder je dashboard of achter je tellerklok verstopt. deze verwijderen lost je probleem geheel op
 

Kweetnie

Senior Member
Zou het verwijderen van dit kastje ook problemen opleveren met garantie oid? Ben eigenlijk wel erg benieuwd hoe het zit met de privacywet en het weigeren van zo'n kastje als koper.
 

Rallye

Forumguru
De module wordt als het goed is in Nederland voor aflevering ingebouwd.

Wellicht kan je de dealer uitdrukkelijk verzoeken om deze module niet in te laten bouwen. Dan weet je sowieso zeker dat je niks met “Connect” te maken hebt.

Alternatief is om niet aan te melden.

Nee, dat is de MijnSkoda-module van Pon. Skoda Connect is OEM en zit in je infotainment........

https://nieuws.skoda.nl/mijn-skoda-app-nu-ook-beschikbaar-voor-modellen-vanaf-2010/

vs

https://www.skoda.nl/skoda-connect
 

vanturenhout

Senior Member
Dank voor de antwoorden. Even hardop denken... Je moet de Connect activeren door met je App op je telefoon een code te scannen. Moet je dan in de auto ook nog wat doen? als dat niet zo is, dan 'luistert' de auto toch altijd naar iets tot er een verbinding gemaakt wordt?
 

hemi24

Forumguru
Dank voor de antwoorden. Even hardop denken... Je moet de Connect activeren door met je App op je telefoon een code te scannen. Moet je dan in de auto ook nog wat doen? als dat niet zo is, dan 'luistert' de auto toch altijd naar iets tot er een verbinding gemaakt wordt?

Via de BlauweTand inderdaad (in het geval van MijnSkoda-app)...
 

Jrtt

Forumguru
Zat laatst te kijken welke onderdelen in de Karoq zitten.
Bij de 'Mijn Skoda' wordt het volgende aangegeven. Betekend dit dat het apart aangeschaft moet worden?
upload_2018-4-11_10-45-7.png

Op een andere plek op de website lees ik weet het volgende.
upload_2018-4-11_10-49-34.png

Wie kan mij vertellen wat ik kan verwachten? Heb namelijk de Style (zonder business :) )
 

CharlesTucker

Forumguru
Dit lijkt me te betekenen dat bij een "business" model het er op zit, en dat je het bij een niet business model apart zult moeten aanschaffen.
 

cali05

Forumguru
" Indien je gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je wil de Mijn ŠKODA Module uitschakelen, dan kan je in het instellingenmenu jouw ŠKODA ontkoppelen. De Mijn ŠKODA Module zal vervolgens geen gegevens registreren. Je hebt daarmee de Mijn ŠKODA Module inactief gemaakt.

Indien je géén gebruik maakt van de Mijn ŠKODA App en je ŠKODA niet hebt gekoppeld, dan is de Mijn ŠKODA Module al uitgeschakeld"
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij is de MijnSkoda module NOOIT uitgeschakeld, hij is in dat geval alleen "not-connected"...
 
Bovenaan Onderaan