Gekocht: Octavia III RS Combi Race Blue

Status
Niet open voor verdere reacties.

octavia-gek

Actief lid
k weet niet of dit nog te repareren valt. Na deze winter toch maar banden met velgbeschermer. Wordt een dure hobby zo....

Heeft de Michelin Pilot Alpin eigenlijk een velgbeschermer?

uw bestaande banden hebben al velgbescherming, dat is vrij standaard op 18 en 19" banden, maar daar moet je niet te veel bij voorstellen een stoeprand is hoger dan de wang van je band, de band wordt gewoon opzij gedrukt met inparkeren tot gevolg velg schade maar dat kunnen ze keurig repareren.
 
Laatst bewerkt:

philippe bakker

Forumguru
uw bestaande banden hebben al velgbescherming, dat is vrij standaard op 18 en 19" banden, maar daar moet je niet te veel bij voorstellen een stoeprand is hoger dan de wang van je band, de band wordt gewoon opzij gedrukt met inparkeren tot gevolg van velg schade maar dat kunnen ze keurig repareren.
Ik heb dat es laten repareren en dat kostte 80 euro het stuk dus ....
 

Rallye

Forumguru
Wat is een velgenbeschermer ??? Want de mijne zien er ook zo uit

Een velgbeschermer is een iets dikkere wang van de band. Dan raak je niet met de velg de stoeprand, maar met de band.....

uw bestaande banden hebben al velgbescherming, dat is vrij standaard op 18 en 19" banden, maar daar moet je niet te veel bij voorstellen een stoeprand is hoger dan de wang van je band, de band wordt gewoon opzij gedrukt met inparkeren tot gevolg van velg schade maar dat kunnen ze keurig repareren.

Dat waag ik te betwijfelen. Ik heb zelf al een aantal malen schade (nu drie keer) gehad met juist deze velg/bandcombinatie, terwijl ik met mijn zomervelgen en de wintervelgen van eerdere auto’s nog nooit schade gereden heb. Ik heb de banden echter bij deze set velgen gekregen (zal straks merk en type even plaatsen), dus niet zelf uitgezocht.

Reparatie kostte inderdaad ongeveer €80,- per velg, maar deze schade is wel erger. Nieuwe velg kost €253,-
 

octavia-gek

Actief lid
Dat waag ik te betwijfelen. Ik heb zelf al een aantal malen schade (nu drie keer) gehad met juist deze velg/bandcombinatie, terwijl ik met mijn zomervelgen en de wintervelgen van eerdere auto’s nog nooit schade gereden heb. Ik heb de banden echter bij deze set velgen gekregen (zal straks merk en type even plaatsen), dus niet zelf uitgezocht.

ik werk ruim 31 jaar in de banden en u rij met 19" en ik zie bijna met mijn ogen dicht dat er velgrandbeschermer op zit die worden echt niet zonder geleverd
 

Rallye

Forumguru
Het zijn overigens Nokians. Is er dan nog verschil tussen merken en dikte van de beschermer?
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Na deze winter toch maar banden met velgbeschermer.
Ben bang dat de zgn. velgbescherming op je nieuwe band je weinig zal helpen tegen dit soort akkefietjes. Een stoeprand is meestal de boosdoener maar deze snijdt vrolijk door de dunne rand rubber heen. Stel daar dus niet teveel je hoop op. Spreek helaas uit ervaring.
 

Horkje

Forumguru
Het is niet meer terug te draaien dus ik zou in ieder geval inspelen op het schuldgevoel van mevrouw Rallye. Niet dat het ook maar iets oplost maar vrouwen die zich een beetje schuldig voelen...... je weet maar nooit.

Velgrandbescherming van banden stelt inderdaad niet veel voor bij een wang van, pak en beet 40.
 

Rallye

Forumguru
Jullie hebben ongetwijfeld gelijk. Toch vreemd dat het me alleen met deze winterbanden overkomt en met de 18” zomerwielen (vanaf 2012) en de huidige zomerset niet. Maar goed. Ik zal eens langs mijn schadebedrijf, evt. een neiuwe velg.... Wordt vervolgd.
 

Rallye

Forumguru
Velg is inmiddels gerepareerd. En weer beschadigd door mevrouw Rallye, reparatie schuiven we door naar volgend jaar.

Gisteren een ritje gemaakt met gebruik van de OneApp. Hieronder het resultaat. Helaas liep de AMG GT Coupé nog van me weg........

5EDADD6E-B8DC-41C3-B3A5-52843D864CF3.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan