Achteruitrijcamera

Stimpy68

Actief lid
Mijn collega die hier ook op het forum zit heeft m draadloos, hij is toch niet helemaal tevreden over het beeld. Het stoort af en toe. Toen we lazen dat het toch wel eenvoudig was om een kabel van voor naar achter te doen via de hemel. Hebben we dat vandaag maar gedaan.
 

Spinal

Forumguru
Ik had in dit topic ook gelezen dat iemand wat storing had in het beeld met die draadloze transmitters. Daarom heb ik gekozen voor bekabeld.
De kabel via de hemel stelt niet veel voor, met een stuk ijzerdraad ben je zo klaar. De kabel door de rubbere doorvoer is het lastigst.
 

Roeland80

Forumguru
Hallo,

Sinds een aantal weken doet de Camera het niet meer camera stoorde eerst een beetje later hield hij er helemaal mee op.... nieuw interface module besteld heeft niet geholpen..... als ik hem nu in de achteruit zet krijg ik zwart beeld.... kabels ook opnieuw aangesloten helpt niet.... ik zou nou kunnen proberen om de camera te vervangen..... maar ik denk zelf dat deze niet stuk is... ik denk zelf dat iets in de radio stuk is..... ik ga dan denk ik maar gewoon weer terug op PDC iemand nog surgesties ?
 

Roeland80

Forumguru
Helaas vandaag nieuwe camera binnen gekregen maar dit heeft het probleem niet opgelost nog steeds zwart beeld denk dan toch dat er intern in de radio iets biet goed is....

Als ik de auto in de achteruit zet switcht hij wel naar een zwart scherm normaal komt hier dan de camera op.... nu niet dus... module vervangen camera vervangen alle kabels gechecked.... overal komt stroom binnen.... dus ik verdenk de de radio zelf..... zal eens rond vragen bij radio reparatie bedrijven.....
 

Roeland80

Forumguru
danne zeg ik niets meer...........

zeg maar niets meer....
Hè hoi ik bedoel meer te zeggen dat het altijd gewerkt heeft en op eens storing gaf en toen opeens niet meer werkte dus ik dacht dat het dan niet aan een stekker wissel kan liggen toch? Of heb je hier meer ervaring mee....
 

Spinal

Forumguru
Wat is de functie van het filter in onderstaand aansluitschema? Op dit moment zit het op deze manier aangesloten op mijn Columbus (RNS 510) navigatie
Ik heb een Android radio gekocht en wil daar mijn achteruitrijcamera op aansluiten via de tulp stekker. De omvormer (dat witte kastje) haal ik er dan tussenuit maar vraag me af of dat filter kan blijven zitten.

IMG_3104_1.JPG
 

Marcooctavia

Forumguru
Wat is de functie van het filter in onderstaand aansluitschema? Op dit moment zit het op deze manier aangesloten op mijn Columbus (RNS 510) navigatie
Ik heb een Android radio gekocht en wil daar mijn achteruitrijcamera op aansluiten via de tulp stekker. De omvormer (dat witte kastje) haal ik er dan tussenuit maar vraag me af of dat filter kan blijven zitten.

Bekijk bijlage 71521

De omvormer moet er inderdaad tussen uit.
Het filter moet je laten zitten.
Bij de Duitse auto’s kan het voorkomen dat je storing op je videobeeld krijgt als je deze direct op de 12V van je achteruitrijlicht aansluit.
Dit is vaak met de motor aan.
Dit komt omdat het canbussysteem dan storing geeft.
Dat los je op met zo filter en als dat niet helpt schakel je een relais met je achteruitrijlicht en schakel je een 12V voeding bevoordeeld van achter je radio.

Ik hoopt dat je de uitleg snapt.

Dus in het kort laten zitten dat filter.

Marco.
 

Marcooctavia

Forumguru
@Spinal graag gedaan.
Elkaar helpen is wel zo fijn.

Ps
Ik kan het op afstand niet zien maar je kan zelfs een filter hebben met afval vertraging van 8 of 10 sec.

Marco.
 

Spinal

Forumguru
@Marcooctavia dat zegt me niet zo veel.
Bij een koude start duurt het meestal 5 sec voordat ik beeld heb. Als de Columbus eenmaal volledig is opgestart heb ik vrijwel direct beeld.
Of heeft dat hiermee niks te maken?
 

Marcooctavia

Forumguru
@Marcooctavia dat zegt me niet zo veel.
Bij een koude start duurt het meestal 5 sec voordat ik beeld heb. Als de Columbus eenmaal volledig is opgestart heb ik vrijwel direct beeld.
Of heeft dat hiermee niks te maken?

Nee dat is op start van je unit.
Als hij een vertraging heeft is het over het uitgaan.
Dus geen achteruit dan blijft je camera even onder spanning.
Daar zie je niets van omdat je unit weet dat je niet in zijn achteruit staat.
Dit wordt wel eens gedaan als je storing krijgt.
Dit kan je alleen meten met een ledspaningszoeker op je camera voeding.
Waarom een ledspaningszoeker dit omdat je dan bijna onbelast meet.
Dus met andere worden vergeet dat maar even.( te veel info ):sterretjes:

Marco.
 

Spinal

Forumguru
Nee dat is op start van je unit.
Als hij een vertraging heeft is het over het uitgaan.
Dus geen achteruit dan blijft je camera even onder spanning.
Daar zie je niets van omdat je unit weet dat je niet in zijn achteruit staat.
Dit wordt wel eens gedaan als je storing krijgt.
Dit kan je alleen meten met een ledspaningszoeker op je camera voeding.
Waarom een ledspaningszoeker dit omdat je dan bijna onbelast meet.
Dus met andere worden vergeet dat maar even.( te veel info ):sterretjes:

Marco.

De info die is blijven hangen is dat het filter moet blijven zitten :cheers:
 
hallo allemaal,

ik wil binnenkort een camera in gaan bouwen in mijn superb combi ( 2014 facelift ). dit in combinatie met de colombus headunit ( RNS 510 )

nu heb ik veel verschillende camera's voorbij zien komenop internet ( zowel origineel als aftermarket ) maar ik vraag me af; mijn kofferklep gaat na aanraking van de handgreep elektrisch automatisch open. blijft deze functie gewoon bestaan als ik bijvoorbeeld de volgende camera zou installeren?

https://nl.aliexpress.com/item/CCD-...ia-Octavia-Yeti-superb-voor/32836156456.html?

ik weet dat ik dan ook een converter nodig heb met bekabeling voor de aansluiting van de tulpkabel en het gat in de kofferklep groter moet maken.

heeft er misschien iemand een tip voor een handgreepcamera en bekabeling waarbij ik en geen converter nodig heb en ook niet hoef te zagen in mijn kofferklep? die ben ik namelijk nog niet tegen gekomen. de afmeting van mijn huidige handgreep is ongeveer 9 x 3,5 cm.

ik ben benieuwd naar de reacties.
 
Bovenaan Onderaan