Skoda Tuning ervaringen

MaxN

Donateur
Er zijn toch ook al mensen hier die met de EPM tuning van JD?
Dat is ook een externe box.

En ik geloof niet dat hier iemand van een leasemaatschappij aan het meelezen is om eventuele misstanden te melden.
Hoeveel lease-auto's rijden hier wel niet die verlaagd zijn, andere velgen, gechipt zijn, enz.
 

Canon-Eye

Forumguru
Aangezien het een leaseauto betreft plaats ik deze post even anoniem, ben gewoon actief op dit forum onder naam en kenteken, het leek me beter om dit even apart te posten, want het mag natuurlijk niet.
Om eerlijk te zijn, het klinkt mij eigenlijk nèt iets teveel als een commercieel Wij van WC-eend verhaaltje... :pieker:
 

tomtom

Nieuw lid
Om eerlijk te zijn, het klinkt mij eigenlijk nèt iets teveel als een commercieel Wij van WC-eend verhaaltje... :pieker:

Nee hoor, gewoon zelf een boxje besteld en voor betaald. Ik ben al 1,5 jaar vrij actief op dit forum. En ik weet dat leasemaatschappijen ook meelezen. Vandaar. En de ervaring is van 1 dag. Kan nog van alles gebeuren.
 

Bakkertje

Forumguru
Inhoudelijk ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen een JD externe box en bijvoorbeeld deze box..
 

tomtom

Nieuw lid
@MeGa: ik rijd hem nieuw sinds 1,5 jaar, 50000 op de teller. Ik reed een keer in een 2.0 TDI en toen dacht ik 'ik mis iets'. Een 2.0 TDI pastte echter niet in de leaseklasse. Sindsdien veel gezocht en gelezen over chips. Veel oordelen en vooroordelen, en weinig echte ervaringen. En toen maar de gok genomen bij Racechip, redelijk grote speler uit Duitsland met een flinke omzet. 30 dagen geld terug garantie.
 

Horkje

Forumguru
Om eerlijk te zijn, het klinkt mij eigenlijk nèt iets teveel als een commercieel Wij van WC-eend verhaaltje... :pieker:

Als het toch wat spammerig is, werkt het wel. Ga dit topic namelijk opslaan want als ik met kleine moeite en kosten van 150pk naar 170pk kan is dat misschien best een leuk alternatief.

Of zouden er mogelijk toch risico’s kunnen zijn. Ik bedoel in verhouding vrij goedkoop. Als het te mooi lijkt om waar te zijn????
 

Spinal

Forumguru
de tuning moet er uit kunnen voor een beurt.

Waarom? Tijdens een onderhoudsbeurt zien ze daar niets van.
En dat anoniem verhaal plaats ik ook vraagtekens bij...zeker met als reden dat lease maatschappijen meelezen.... (leden genoeg hier met een lease auto waar van alles aan veranderd is)

Verder ben ik geen fan van die boxen. Dat dat ze veel klanten hebben wil niks zeggen... dat heeft Zip tuning ook en dat zijn ook prutsers eerste klas
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
Waar Nick Heidfeld zich al niet voor laat lenen. Toch ga ik het draadje ff volgen...
Een RS245 is echter nog niet te selecteren. De RS230 red je niet voor € 149,-- daar is de goedkoopste optie € 329,--
de duurste optie is € 699,-- (+46ps / +99nm) maar voor dat geld kan ik ook naar JD (+65ps / +70nm). Ik pas dus.
 

CDK

Forumguru
Ik interesseer me altijd erg voor alles wat met tuning te maken heeft :jaja: Zeker ook nu ik een auto bezit waar de ECU nog niet van te flashen is. Wat ik vooral van Racechip gelezen heb is dat het vaak niet doet wat het belooft en dat er bij uitlezen met VCDS en VCP vaak fouten in de computer staan. Voor mij een no-go dus. Speedbuster boxen zouden het beter moeten doen en met 4 sensoren monitoren. Het is en blijft een fopdoos :jaja:
 

Horkje

Forumguru
Voor mij een no-go dus. Speedbuster boxen zouden het beter moeten doen en met 4 sensoren monitoren. Het is en blijft een fopdoos :jaja:

Omdat ik er echt niks, nakkes, nada van weet ben ik dan ook wel weer blij met deze reactie.

@Corné de Kluijver stel dat ik het koop en ik tussen mijn oren al sneller en beter rij, dan ben ik natuurlijk al blij. Maar dan alleen met het idee, baat het niet dan schaadt het niet......

Fouten en gedoe zit ik met een net nieuwe auto niet echt op te wachten.

Is Speedbuster misschien net zo iets?

Ik weet het, als ik het gewoon goed wil doen moet ik bij stage 1 beginnen maar budgetair heb ik ook nog wat andere zaken en wensen. En niet alleen auto gerelateerd..... dus ja, ik kan het allemaal maar 1 keer uitgeven.
 

MeGa

Nieuw lid
@tomtom: Oké, ben ook benieuwd naar de ervaringen op de (iets) langere termijn. Ik rijd nu een Superb Combi amb. business- greenline uit okt. 2014 (ook keuze budget en bijtelling gerelateerd;)), rijd ongeveer 70 tot 80.000 km/j waarvan veel in Duitsland. Heb er toen ook aan gedacht om de 105 peekaatjes iets op te krikken maar heb het niet gedurfd en eigenlijk is dit uiteindelijk een "beetje" verwaterd. Binnenkort wordt een nieuwe afgeleverd en nu kriebelt het wel weer een beetje...
 

Spinal

Forumguru
Ik weet het, als ik het gewoon goed wil doen moet ik bij stage 1 beginnen maar budgetair heb ik ook nog wat andere zaken en wensen. En niet alleen auto gerelateerd..... dus ja, ik kan het allemaal maar 1 keer uitgeven.

Mijn advies, geef je geld dan in een keer meteen goed uit en laat hem chippen door JD/TVS/Vagtechniek. Ook als het dan wat langer duurt budget technisch gezien. Dan weet je zeker dat het goed zit en het helemaal is afgestemd op jouw auto.

Zoals @Corné de Kluijver zei dit soort boxen zijn fopdozen, ze houden de ECU voor de gek en regelen van alles achter zijn rug om zonder dat deze kan controleren wát er allemaal geregeld wordt. Het zal wel werken maar nooit zo goed en verfijnd als een degelijke chip kuur. En bij de wat duurdere chipboxen op de site van Racechip kom je op bedragen boven wat een degelijke chip tuning kost.
 
Bovenaan Onderaan