Skoda Tuning ervaringen

oco1979

Forumguru
racechip wat doet deze :

Raildruk vervalsen.

Box zit op de druksensor van de rail.

Die meet de druk die op dat moment in de rail aanwezig is.
Die box meet deze ook en zend een andere waarde aan de ecu.
Voor dat technisch te kunnen bekijken zou je eens een meter voor de box en achter de box moeten zetten(bedrading) zou je kunnen zien hoeveel deze afwijkt van originele.

Met de druk te verhogen kan je bepaalde pk/Nm bijkrijgen.

Als ze binnen het gebied van laagste en hoogste druk blijven is dat al positief.

Voor de prijs wat extra is meegenomen.

Zoals tp starter vermeld, leasing wagen is deze min of meer een oplossing om toch maar dat extra te hebben.

Andere boxen werken dan op de injectoren die de tijd van openstaan verlengd.

Nog andere doen nog turbodruk verhogen of eerder misleiden.

Meen dat ik er al gezien heb met klopsensorregeling

Kort samengevat: box met raildrukmisleiden
box met injectortijdmisleiden en raildrukmisleiden of alleen injectortijdmisleiden
box idem hierboven maar + turbodrukregeling
box idem hierboven + klopsensoruitlezen
box zoals hierboven maar die nog moet bewerkt worden volgens de wagen,chippen van een box

Is ook meestal hoe meer regelingen hoe duuurder.


TOMTOM@ kan je deze eens uitlezen door iemand om eens te zien of die ergens foutcodes heeft.

Sommige merken doen feedback van hun sensoren,zoals bmw zeker.
Daaruit kan ecu melden dat er een box aanwezig is of niet.

Kweet niet zeker of skoda al met zo iets is voorzien. :pieker:
 

tomtom

Nieuw lid
racechip wat doet deze :


TOMTOM@ kan je deze eens uitlezen door iemand om eens te zien of die ergens foutcodes heeft.

Sommige merken doen feedback van hun sensoren,zoals bmw zeker.
Daaruit kan ecu melden dat er een box aanwezig is of niet.

Kweet niet zeker of skoda al met zo iets is voorzien. :pieker:

Misschien weer een keertje bij Antera op bezoek...meteen paar kleine aanpassingen laten doen
 

LT83

Forumguru
Oke, laten we het bij de feiten houden. Mijn vraag aan Tom;
Doe een meting 80-140 in de 5e versnelling, trek het stekkertje los en doe het nogmaals.
Zelfde weg, zelfde rijrichting. Dit door je passagier laten filmen met zn telefoon en hier posten.....ik ben erg benieuwd naar de verbetering met dit boxje.
 

tomtom

Nieuw lid
Oke, laten we het bij de feiten houden. Mijn vraag aan Tom;
Doe een meting 80-140 in de 5e versnelling, trek het stekkertje los en doe het nogmaals.
Zelfde weg, zelfde rijrichting. Dit door je passagier laten filmen met zn telefoon en hier posten.....ik ben erg benieuwd naar de verbetering met dit boxje.
Da's wel een goeie tip. Ben ik ook benieuwd naar. Gevoelsmatig gaat het vlotter, maar zo kan je het goed meten.
DSG in manual stand in 5.
Heb alleen met de Skoda One app de acceleratie kunnen meten, die is consequent 9,5 seconden. En da's wel een stuk vlotter dan de dik 11 seconden voor het boxje.
Daar kan ik dan geen foto of film van maken, want dan springt One App weg van je Carplay ;).
Leuk klusje voor het weekend. Doe ik ook de 0-100 nog een keer met de stekker los (dummystekker erin)
 

philippe bakker

Forumguru
Oke, laten we het bij de feiten houden. Mijn vraag aan Tom;
Doe een meting 80-140 in de 5e versnelling, trek het stekkertje los en doe het nogmaals.
Zelfde weg, zelfde rijrichting. Dit door je passagier laten filmen met zn telefoon en hier posten.....ik ben erg benieuwd naar de verbetering met dit boxje.
En hoe post je een eigen filmpje ?
 

Spinal

Forumguru
@philippe bakker Een filmpje plaats ik altijd via youtube. Als je een eigen youtube account hebt kun je daar je filmpje uploaden en dan de link hier plaatsen. Je kunt dan vanuit de post op het forum direct het filmpje afspelen.
 
Bovenaan Onderaan