Mijn Skoda App issues

Hallo forumleden,

Ik ben nieuw op dit forum (en ja, ik zal me nog voorstellen bij het voorstel hoekje :-))

Sinds afgelopen maandag ben ik in het trotse bezet van een gloed nieuwe Skoda Octavia.

Helaas krijg ik met geen mogelijkheid die godvergeten mijn Skoda app niet werkend. Inloggen gaat prima, QR code scannen gaat prima, maar dan. Hij blijft de melding terug geven dat of de QR code of kilometerstand niet goed is.

Wat ik allemaal heb geprobeerd en op advies ook van Skoda Nederland is:
1. App verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
2. Stukje rijden en het weer opnieuw proberen.
3. Code handmatig ingevoerd.
4. Code + QR code die op de deur van de auto staat. Beide komen overigens overeen met het blaadje die ik van de Skoda Dealer kreeg.

Kan iemand mij hiermee helpen of ben ik toch gebonden aan de Skoda dealer om dit op te losssen?

Ik hoor het graag en alvast vriendelijk bedankt.

Groet,

Patrick.

P.s. morgen komt er al een nieuwe voorruit in! #$^$%%& steentjes.
 

Japanese Power

Donateur
Ha Patrick,

Herkenbaar, ik had in het begin hetzelfde euvel. Vraag me niet waarom.
Na een paar weken weer geprobeerd en voilà, het lukte direct.
Echter na 1 dag weer uitgelogd om het daarna niet meer te gebruiken.
PON komt veel te veel van je weten op deze manier.

Succes!
 

Horkje

Forumguru
Kijk even of je de twee verschillende Apps kan gebruiken;

- Mijn Skoda
- Skoda Connect

Als het bij beiden niet wil lukken ligt het echt aan jezelf. Geintje natuurlijk.....

Best kans dat die QR niet helemaal waterdicht is zeg maar. Zelf chassisnummer handmatig invullen is dan misschien beter. Heb je je Skoda al wel online gekregen? Best kans dat dat nog niet lekker werkt. Desnoods met Wifi of hotspot proberen en kijken of je de auto zo kan koppelen.

En in het uiterste geval zou er bij je dealer altijd wel iemand rond moeten lopen die het aan de praat zou moeten krijgen.
 

Rallye

Forumguru
N.B. Skoda Connect en MijnSkoda zijn wel twee verschillende zaken. De QR is echt voor MijnSkoda (een niet-OEM-Pon-oplossing die meteen aparte module werkt), Skoda Connect is een OEM-oplossing in je navi. Ze hebben ook een andere wijze van verbinden.

@PatrickBo Haal je beide toepassingen wellicht door elkaar?
@Horkje Of probeerde jij dat ook te vragen?
 

Horkje

Forumguru
“Mijn Skoda” en “Skoda Connect” zijn inderdaad beiden Apps die je op je smartphone kunt zetten maar waarmee je nagenoeg hetzelfde kan. Inzicht in ritten, verbruik, de lokatie van de auto zien. Dat soort zaken.

De App Skoda Connect lijkt net iets meer te kunnen. Op afstand toeteren en lichtsignalen geven. Leuk voor de eerste keer als gadget maar dan houdt het al snel op.

Daarnaast kan je met Skoda Connect in de auto bijvoorbeeld Google Earth (neeeee geen Google Maps) ja echt Google Earth weergave gebruiken. Daar heb je die App echter niet voor nodig.

Skoda Connect is dus een App maar ook iets in de auto. Toch kunnen die twee “Skoda Connects” los van elkaar....
 
Bedankt voor alle info :-)

Ik kan die mijn skoda niet koppelen. Dit zou kunnen beteken dat ze van de fabriek af, verkeerde stikkers erop hebben geplakt? Als ik Skoda Connect installeer, kan ik inderdaad wel normaal inloggen maar zie alleen handleiding etc. Ik krijg in een groen venster te zien " Upgrade naar vergrendelen / ontgrendelen weergeven" maar kan er vervolgens niks mee.

Wat Horkje zei, zoals locatie zien en op afstand laten toeteren, die optie zie ik niet eens.

Heb een Samsung S8

Ik hoorde wel van de Skoda dealer dat ergens in maart een grote update komt voor de Volkswagen en Skoda connect. Deze zal meer extra's bevatten. Hij zal mij nog mailen wat deze veranderingen zullen zijn.

Groet,

Patrick
 

Rallye

Forumguru
Allereerst is het goed om te weten wat je zelf al geprobeerd hebt en wat er niet lukt. In bovenstaande mail lijk je toch beide apps op één hoop te gooien. Zo zeg je “Als ik Skoda Connect installeer”, maar blijft onduidelijk of je het dan alleen over de app hebt (en dus je niet hebt aangemeld op de portal bijvoorbeeld).

Zie voor de MijnSkoda-app https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app
En voor Skoda Connect https://www.skoda.nl/skoda-connect

In welke stappen bij welke toepassing gaat het bij jou nu verkeerd?
 
Allereerst is het goed om te weten wat je zelf al geprobeerd hebt en wat er niet lukt. In bovenstaande mail lijk je toch beide apps op één hoop te gooien. Zo zeg je “Als ik Skoda Connect installeer”, maar blijft onduidelijk of je het dan alleen over de app hebt (en dus je niet hebt aangemeld op de portal bijvoorbeeld).

Zie voor de MijnSkoda-app https://www.skoda.nl/mijn-skoda-app
En voor Skoda Connect https://www.skoda.nl/skoda-connect

In welke stappen bij welke toepassing gaat het bij jou nu verkeerd?

Je hebt gelijk, sorry voor de verwarring. Ben nog zo groen als gras in de wereld wat Skoda heet :-)

Het gaat om de MijnSkoda-App. Deze is niet te koppelen. Daar blijft hij stuk lopen bij het invoeren van de kilometers. ingevoerd als bv. 10 en 000010, beide werkt niet en krijg iedere keer de melding terug "QR code of de kilometers kloppen niet. Via het kaartje geprobeerd ls de sticker die in de deur zit van de auto. En dan geprobeerd via QR code als handmatige invoer.
 

Cordoba

Forumguru
Ik vraag me af of er geen andere oorzaak is, dat ie aangeeft dat (mogelijk) de km-stand niet klopt. Als een auto nieuw afgeleverd wordt en hij heeft minder dan 500? km op de teller, dan kan de dealer 'm éénmalig naar 0 km resetten. Mogelijk dat er een oudere, hogere km-stand bekend is (misschien is de app getest door de dealer), waardoor ie nu een lagere km-stand ziet. Als je na 500 km nog steeds de 'Mijn Skoda-app' niet kunt gebruiken, is er iets anders aan de hand. Ik ben geen kenner op het gebied van deze apps, maar probeer een logische verklaring te vinden voor de gesignaleerde problemen (zie ook de ervaring van @Japanese Power )
 
Kies je wel de totale kilometers en niet de trip kilometers?

Haha ja dat zat ik me net ook af te vragen en heb gekeken. Jeez wat voel ik me een nono want ik zie 3 dingen staan, namelijk: Lange Tijd, Sinds Start en Sinds tanken. welke is de correcte?

Ik ben inderdaad stuk gegaan op de trip kilometers...ik weet het, niet allemaal gelijk gaan lachen!

Ik ben trouwens blij dat ik niet voor automonteur heb gekozen, anders had ik serieus medelijden met de mensen die dan in een auto zouden rijden die ik gechecked heb.
 

e_19

Nieuw lid
@ PatrickBo Als je het contact uitzet, dan staat er het totaal gereden km van de auto in de MFD en die moet je invoeren. De andere drie die je noemt zijn niet de goede.
 
Het is opgelost! de actuele kilometerstand zit achter de Cruise control op je MFD. Deze moest ik eerst uitzetten voordat ik het kon zien! Had ik zelf niet kunnen bedenken maar kwam er achter toen Muntstad dit zei.

Allemaal bedankt voor het meedenken en voor jullie hulp.

En zeg het maar eerlijk...ik ben een noob hehe :banghead:
 
Laatst bewerkt:

Japanese Power

Donateur
Mooi dat ook dit weer is opgelost. Zo zul je nog wel meer vragen hebben.
Maar nu heb je mooi even tijd voor het ja, ik zal me nog voorstellen bij het voorstel hoekje :-)
 

cali05

Forumguru
Ik lees overal dat je in de Mijnskoda op afstand kan zien dat je auto op slot staat.
Waar in mijnskoda app vind ik dat de auto is afgesloten (zie bijlage)
 

Bijlagen

  • IMG_3208.png
    IMG_3208.png
    195 KB · Weergaven: 162

Spector

Forumguru
Dat ziet er bij mij heel anders uit... (Apple)
Hier staat het in het dashboard wat ook gelijk het openingsscherm is.
 

Bijlagen

  • Attachment10.jpeg
    Attachment10.jpeg
    131,6 KB · Weergaven: 119

cali05

Forumguru
Mijn Karoq kan niet meer gekoppeld worden aan de oude app. Nieuwe app is connect mijnskoda. Helaas heeft deze bepaalde functionaliteit niet meer.
 
Bovenaan Onderaan