JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie996

Forumguru
Had ik vandaag ook maar winterbanden :banghead:
Heb de vRS op het werk mogen achterlaten. Achteruit ok, draaien ok, vooruit niet ok :banghead:
Als ik zou gaan voor winterbanden, dan kies ik zeker voor 17” en als het eventjes kan, zelfs in de maat 215 met iets hogere wang. Rijdt soepeler en hoe smaller, hoe beter in de sneeuw.
Toen ik met ‘n Audi A4(bj’99)reed, nooit geen problemen gehad qua tractie. Maar die reed op ‘n simpele 15” met 195 ballonbanden.
 

leon-cupra

Forumguru
Stond dan nog in eco-modus (lang geleden dat deze nog eens op stond :D) :arghh:
En draag geen bottines of dergelijke. Klassieke schoen met een dunne zool, absoluut geen zware schoenen :arghh:

Daarnet terug naar huis gereden met de vRS. Banen waren quasi sneeuwvrij maar wel redelijk gladdig. Hoefde pedaal amper in te drukken of het lampje van tractiecontrol sprong aan (was maar 30 aan het rijden). Vond de banden weinig grip hebben. Zouden de ps4s al versleten zijn na amper 15.000km? Lijkt mij sterk of kwam het eerder omdat de wagen continue buiten staan? Deze dagen doen mij toch wel inzien dat zelfs met lage jaarlijkse kilometeraantal winterbanden toch wel steeds nuttig kunnen zijn. Vriendin met S3 en winterbanden reed overal door precies of er niets aan de hand is. Toch maar eens zien of er nog een beetje budget over is :pieker:
 

JurgenM

Forumguru
Moest er tot 5 jaar geleden ook niet veel van weten. Waarom winterbanden, ach zo gaat het ook, en voor die paar dagen? En opletten en voorzichtig rijden doe je dan toch.
Onze Fabia destijds besteld op winterbanden en sindsdien wou ik 's winters niet meer anders. Tractie is één, maar met remmen daar merk je vooral het grote verschil vind ik.
 
Laatst bewerkt:

Porte

Nieuw lid
Dag jurgen

Ik twijfel er aan om een rs 245 combi te kopen, wat zijn uw ervaringen tot nu toe? Zijn er opties wat je goed vind en niet goed of je beter wel had genomen. Mvg
 

JurgenM

Forumguru
@Porte

Ik heb nog geen moment spijt gehad van mijn keuze. Ach er is altijd wel iets maar de negatieve puntjes verdwijnen in het niets tov de positieve punten.
De keuze van de opties zou ik vandaag niet anders doen.
RS comfort pack, navigatie pack en canton soundsystem waren, en zijn nog altijd, voor mij een must.

Mis ik iets? Ik heb lang getwijfeld over dcc en ik zou heel af en toe het onderstel wel wat zachter willen zetten, maar of ik het nu echt mis, bwa denk het niet.
Dodenhoeksensor, had ik gekozen moest ik niet zoveel bijbetalen en upgraden naar de duurdere navigatie. Dus kijken we maar wat meer over de schouder, wat ook geen moeite kost. De amundsen navigatie voldoet voor mij ook prima. Een + van deze is dat hij nog een draaiknop voor het volume heeft. Of dat my2019 nog zo is weet ik niet. (@Tuner111 ?)

Iets wat ik nog nooit heb gebruikt is de 220V aansluiting, maar die zat in een pakket.
Mijn kofferklep is elektrisch maar als die nu handmatig was had ik het ook goed gevonden (keuze van mij vrouw). Handmatig gaat nog altijd sneller en gaat niet per ongeluk (met sleutel) open in de garagebox. :banghead: Met de herprogrammering via OBD nu wel iets interessanter. Kan nu ook sluiten met sleutel of knop in het interieur.

Voor de rest is het een heel veelzijdige wagen: naald onder de 3500 t/min: een echte gezinswagen (waar ik/wij hem het meeste voor gebruilen) met voldoende ruimte,
boven de 3500 t/min : wordt het in mijn ogen een heel andere auto die zich ook nog eens lekker laat rijden op kleine bochtige wegen. Bak in S versterkt dit gevoel nog wat.
 

Porte

Nieuw lid
Eerst en vooral bedankt voor het snelle antwoord! De optie dcc zou ik er wel bijpakken klinkt een leuke optie vooral voor de vering en de sound die veranderd.

De navigatie zou ik laten zoals het is want dat lijkt me nog altijd handig om de volumeknop te regelen met een draaiknop.
Ik denk om hem te bestellen in manueel omdat ik nog graag zelf schakel maar ieder zijn ding natuurlijk. Wat is je gemiddeld verbruik als je rustig rijdt? Grts
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan