Chiptuning O3 1.6 TDI

peterrapid

Forumguru
Maar bij zelfde tuner moet het wel mogelijk zijn om flashtool te kunnen gebruiken om iedere keer een ander programma in te laden met de VIN nr. mits euries natuurlijk
 

Race Eend

Forumguru
ik mag toch hopen dat mijn box langer dan 90.000km meegaat??

Tuurlijk, maar het blijft elektronica. Stel dat ze een keer geen goede afdichting in de box hebben en er komt wel water in de box, dan gaat hij gewoon stuk, blijft natuurlijk een massaproduct.

Maar goed er zit ook gewoon 2 jaar garantie op. Gaat het wel stuk dan krijg je gewoon een nieuwe box.

Die flashtools is specifiek gebonden aan die wagen?
Misschien stoute vraag maar kan je dan andere 1.6tdi wagens niet met dezelfde map voorzien,is dan niet specifiek gemaakt voor andere wagen.

Hij is gekoppeld aan het VIN/chassisnummer en alleen voor 1 auto te gebruiken.

Wel kan hij weer los gemaakt worden van het chassisnummer om op een andere auto gebruikt te worden. De flashtool vraagt 100 euro voor het 'legen' van de tool.

Waarom ze vrij veel geld vragen voor het legen van de tool en vrij schakelen van het chassisnummer is om te voorkomen dat garage bedrijven een personal flash tool kopen en misbruiken om via die manier tuningen bij een grote tuner te kopen, zij willen dat je daarvoor de gewone flashtool (slave tool) aanschaft en jaarlijks 1000 euro aan update/licentie kosten betaald (logisch ook lijkt me)
 

Mototommy

Actief lid
Als iemand nog een lange duur ervaring wil weten van de JD Engineering box voor op een OIII icm een 105pk... Ik heb deze 3 jaar op Mn auto gehad en er 160.000 mee gereden. Zonder enige problemen heel veel plezier van gehad!! Echt super fijne motor door gekregen.
 

Stewie

Senior Member
Als iemand nog een lange duur ervaring wil weten van de JD Engineering box voor op een OIII icm een 105pk... Ik heb deze 3 jaar op Mn auto gehad en er 160.000 mee gereden. Zonder enige problemen heel veel plezier van gehad!! Echt super fijne motor door gekregen.

Maar goed ook want standaard is een 1.6TDI toch niet denderend... (komende van 2.0 TDI)
 

Mototommy

Actief lid
Mijn auto was ook een leaseauto. Het mooie van de box is dat je hem er altijd uit kunt halen. Ook voordat hij een beurt krijgt bijvoorbeeld. Nooit problemen mee gehad.
 

oco1979

Forumguru
De 2.0TDI ook, maar met een leasebak durf ik dat toch niet goed...

das ook wel waar, maar origineel kan je met de 2.0tdi al zéér vlot in het verkeer.
Gechipt is een wereld van verschil in die 2.Otdi, zeker dat extra koppel die er bij komt.

Die 105pk en 250Nm 1.6TDI is nu niet voor te zeggen ne bom.
Maar na chippen met die extra Nm kan je deftiger voorbij steken enzo. en ook iets aanhangen.
 

Hamer

Lid
Mijn auto was ook een leaseauto. Het mooie van de box is dat je hem er altijd uit kunt halen. Ook voordat hij een beurt krijgt bijvoorbeeld. Nooit problemen mee gehad.

Hoe werkt zo’n box? Ik krijg over 2 weken mijn Octavia 1.6 DSG geleverd. Heb mijn vorige Seat Leon 1.6 “gewoon” gechipt via Tunex. Merkte zeker verschil en wil wellicht de Octavia ook weer laten tunen. Overigens dit keer bij TVS of JD engineering, ben er nog niet goed uit welke beter is.
 

Hamer

Lid
Wie heeft ervaring met TVS of JD engineering? Ik krijg over een week of 2 mijn 1.6 DSG geleverd en wil wellicht weer laten tunen.
Is er veel prijsverschil/kwaliteitsverschil tussen beide? Weet overigens de prijs bij TVS niet, JD zit op €599,00 meen ik.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Denk dat je weinig aan die info hebt. Je zult zowel van mensen met JD als TVS ervaring positieve geluiden horen. beide gerenommeerd bedrijf op dit gebied en er zijn er meer (oa VAG techniek en Hartog). Maar goed, ik heb toevallig nu met 3 auto's ervaring met tuning en DSG aanpassing bij JD en zou daar zo weer heen gaan. Ik denk dat je meer waardevolle info krijgt met het gebruik van de zoekfunctie of google.
 

Hamer

Lid
Denk dat je weinig aan die info hebt. Je zult zowel van mensen met JD als TVS ervaring positieve geluiden horen. beide gerenommeerd bedrijf op dit gebied en er zijn er meer (oa VAG techniek en Hartog). Maar goed, ik heb toevallig nu met 3 auto's ervaring met tuning en DSG aanpassing bij JD en zou daar zo weer heen gaan. Ik denk dat je meer waardevolle info krijgt met het gebruik van de zoekfunctie of google.

Nou, ik ben eigenlijk op zoek naar ervaringen hier op ‘t forum.
Ik woon zelf in de Achterhoek, dus TVS en JD zitten hier letterlijk “om de hoek”. Een andere gerennomeerde tuner is voor mij daarom geen optie.
 

Rofffel

Forumguru
Mocht je geinteresseerd zijn in een betere prijs @Hamer ; ik wil in januari naar VagTechniek waar je met 2 auto's een goede korting krijgt.
Ja het is een klein stukje rijden maar met een diesel moet dat toch geen probleem zijn? ;)
 

Mototommy

Actief lid
Zie mijn ervaringen met JD. Fijne bedrijf met verstand van zake. Ik heb 3 jaar met een module van hun gereden en heel tevreden mee geweest. Was een lease auto die ik helaas heb moeten inleveren. Heb de box nog wel..
 

Rosinfield

† In Memoriam
@Hamer: er zijn hier op het forum veel ervaringen met de resp. bedrijven te vinden. Zoals ik aangaf, gebruik de zoekfunctie of neem een kijkje in het speciaal voor tuning bestemde deel van het forum. No offense, maar deze of soortgelijke vraag popt om de zoveel tijd regelmatig opnieuw op, terwijl de informatie reeds voorhanden is.
 

Hamer

Lid
Mocht je geinteresseerd zijn in een betere prijs @Hamer ; ik wil in januari naar VagTechniek waar je met 2 auto's een goede korting krijgt.
Ja het is een klein stukje rijden maar met een diesel moet dat toch geen probleem zijn? ;)

Is zeker geen probleem. Ik zit nog te wikken en wegen of en zo ja, waar ik het dan moet gaan doen. Ik heb overigens een leasewagen, dit is natuurlijk de hoofdreden voor de twijfel.
 
Bovenaan Onderaan