Race Blue O3 FL

Dannydude85

Forumguru
Gisteren avond ben ik bij @Antera geweest om wat VCDS aanpassingen aan de Octavia te doen.
Het was een wat langer dan verwachte zit maar dat kwam door het enthousiasme. Auto's blijven goed gesprek materiaal.

Ik ga proberen uit mijn hoofd op te schrijven wat er allemaal doorgevoerd is. Van een heb ik een foto en van een ander komt nog een filmpje speciaal voor @Jee13 ;)
- DRL met achterlichten zonder kenteken en dashbord verlichting;
- DRL fel met CH/LH;
- DRL overdag incl. wimpers;
- Mistlamp aan bij seinen groot licht;
- Knipperlichten actief bij noodstop;
- Alarm activeren zonder OEM alarm (claxon);
- Claxon bij openen en sluiten;
- Comfort knipperlicht naar 5x;
- Nawissen voorruit;
- Na wissen achterruit;
- spiegel kantelen bij inschakelen achteruit;
- Deuren op slot doen terwijl de motor loopt;
- Driving Mode weergeven in MFD
- Gasrespons aangepast;
- Bijtank hoeveelheid in MFD;
- Gordelwaarschuwing uit;
- Needle sweep;
- Stopwatch in MFD;
- Offroad display activeren;
- Opstartlogo Fis aangepast naar V/Rs (:D @Jee13, filmpje volgt);
- Voorruit automatisch ontwasemen bij koude start;
- Rijschoolmodus.

en dan zijn we er wel volgens mij.

Zo te lezen is er een hoop aangepast en ik ben er super blij mee. Hier ook nog een keer hartstikke bedankt @Antera!
ik heb voor de liefhebbers nog een foto van hoe de DRL met de wimpers er uit ziet:
IMG_1036.JPG

Morgen zouden eigenlijk de ramen en de chrome delen worden geblindeerd en gewrapt maar dat wordt nu volgende week. Een klus met kogelwerende ruiten en transport naar het buitenland heeft voorrang en gooit roet in mijn eten bah.
 

Sauce

Lid
Danny, ondertussen al in de buurt van je PC? Ik ben ook zeer benieuwd, vooral het blinderen! :D
Ik heb mijn O3 Racing Blue ook bestelt zonder geblindeerde ruiten, omdat het niet meer in lease budget past, dus ik zit ook te twijfelen om die te laten plaatsen achteraf.
 

Dannydude85

Forumguru
We zijn verder niet ongeduldig hoor :D

Maar wel nieuwschierig. Dus als zondag posten geen bezwaar is.......

Haha. Het wordt echt maandag mensen. Blinderen en wrappen gebeurt volgend weekend pas . Hij was deuk met kogelwerend glas.
Het filmpje van het opstart logo komt maandag en ik zal nog eens kijken of ik wat meer foto’s of filmpjes kan maken van de VCDS mods. Werkt altijd fijn voor de verbeelding naast de lijst van @Antera
 

Dannydude85

Forumguru
Hier dan eindelijk de filmpjes. Foto's van het wrappen en blinderen volgen hopelijk volgende week maandag als de afspraak deze zaterdag wel doorgaat.

Ik ben zelf nogal een uitzoekert en ik wil dan graag ook wat zaken zien. Daarom dacht ik, ook al zijn sommige dingen misschien voor een ander onzinnig, ik maak er toch gewoon een filmpje van. Misschien help je er een ander weer mee.

Opstartlogo aangepast naar VRs (@Jee13 lijkt hij er nu genoeg op voor je ;)):

Rechter spiegel laten zakken met achteruit rijden:

Laptimer geactiveerd in MFD:

Driving Mode Select in MFD:

Claxon bij openen en sluiten van de wagen:
Je hoort het binnen in de wagen bijna niet maar buiten de wagen is het wel de volwaardige claxon. Ik heb het dan ook maar weer uitgezet omdat zelfs bij snel iets uit de kofferbak pakken en weer naar binnen gaan 3 claxons te horen zijn.
 

Dannydude85

Forumguru
Bijtankhoeveelheid in MFD weergeven:

Rijschoolmodus activeren:

Als er mensen zijn die nog iets anders willen zien kan ik altijd proberen er een filmpje van te maken. Het lijstje van wat ik heb laten activeren heb ik een aantal post hierboven genoemd.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Top dat je alles zo goed vastlegt. Dit maakt het voor 'beginners' wat makkelijker en is de drempel minder hoog om eraan te beginnen.

Het omlaag klappen van de rechter buitenspiegel is een leuke feature en heb deze zelf ook. Helaas vind ik hem alleen vrij zinloos. Waarom? De spiegel klapt echt maar een mini stukje naar beneden. Plus het feit dat je vóórdat je je bedenkt om achteruit te gaan rijden, het palletje naar de rechterspiegel moet verzetten. Beetje omslachtig helaas.

Ik heb ook nog een setje LED interieurverlichting liggen welke ik moet monteren.

Is het bij een O3 hetzelfde als een O3 FL? Maw. is het filmpje geënt op de FL of de PFL?

Verder leuk dat je alles zo bijhoudt, dat vinden we leuk hier op het forum!
 

Dannydude85

Forumguru
Top dat je alles zo goed vastlegt. Dit maakt het voor 'beginners' wat makkelijker en is de drempel minder hoog om eraan te beginnen.

Het omlaag klappen van de rechter buitenspiegel is een leuke feature en heb deze zelf ook. Helaas vind ik hem alleen vrij zinloos. Waarom? De spiegel klapt echt maar een mini stukje naar beneden. Plus het feit dat je vóórdat je je bedenkt om achteruit te gaan rijden, het palletje naar de rechterspiegel moet verzetten. Beetje omslachtig helaas.

Ik heb ook nog een setje LED interieurverlichting liggen welke ik moet monteren.

Is het bij een O3 hetzelfde als een O3 FL? Maw. is het filmpje geënt op de FL of de PFL?

Verder leuk dat je alles zo bijhoudt, dat vinden we leuk hier op het forum!

Het is vaak een van de hoofd redenen om me bij een forum aan te melden. De drempel wordt dan lager om klusjes uit te voeren die zonder door de dealer gedaan worden. Je kan stiekem zo veel zelf en het gevoel daarna als je het ZELF gedaan hebt is heerlijk.
Iets terug kunnen doen hoe klein ook is dan niet meer dan normaal vind ik.

Ik ben het compleet met je eens. Ik zal de feature ook nauwelijks gebruiken. Bovendien ben ik zeer te spreken over het automatisch inparkeren. Nu al een paar keer geprobeerd (file) en werkt top!

Het gaat iets anders bij een O3 PFL omdat de module verschild (denk ik). Maar volgens mij is dit filmpje voor jou auto.
 
Bovenaan Onderaan