Race Blue O3 FL

Dannydude85

Forumguru
Ziet er top uit:thumbsup:
Wat voor fitting zijn de orginele lampjes?

De originele lampjes hebben een t10 fitting.

Het is mij niet gelukt om daar een T10 Ledlampje in te krijgen. bovendien moet je dan de alu behuizing er voor afwippen. Dat leek mij op dat moment geen goede keuze en ik dacht, door een andere post hier, complete lampjes te bestellen die gelijk zouden passen. helaas... ;).
 

Dannydude85

Forumguru
Voetverlichting is een leuke toevoeging. Op de foto lijken ze wel wat fel. Dimbaar?

Ze zijn inderdaad heel fel. Maar gelukkig zijn ze ook gewoon met de columbus dimbaar. Al met al ben ik er zeer tevreden mee.
Ze stotteren iets als je de auto start en ze dimmen ook niet zo geleidelijk als de halogeen lampjes maar goed looks over functie zullen we maar zeggen.
 

Octavia0112

Forumguru
De originele lampjes hebben een t10 fitting.

Het is mij niet gelukt om daar een T10 Ledlampje in te krijgen. bovendien moet je dan de alu behuizing er voor afwippen. Dat leek mij op dat moment geen goede keuze en ik dacht, door een andere post hier, complete lampjes te bestellen die gelijk zouden passen. helaas... ;).

Thanks voor de info:thumbsup:
 

Octavia0112

Forumguru
Dit weekend heb ik snel wat T10 highpower leds van carpoint bij een betere automaterialen zaak gekocht om te testen.
Ik heb ze aan de achterzijde geplaatst omdat ik voor de voorkant een ander setje krijg. (een man met een baard schijnt ze in de zak mee te nemen tijdens de surprises). Maar zie hieronder het resultaat. Het werk is trouwens echt zo gepiept, heel simpel!
deze led's heb ik gekocht:
http://www.carpoint.nl/product/led-t10-w5w-high-power/

Het eerste dat je doet is voorzichtig je vingers tussen de hemel en de voorkant van de licht unit proberen te stoppen. Terwijl je dat aan het doen bent klikt hij vanzelf los en dan ziet het er zo uit (het rechter lampje heb ik er al uitgehaald):
Bekijk bijlage 63824
Daarna pak je de lampjes er uit door ze recht naar beneden te trekken (LET OP als ze aan hebben gestaan door je instapverlichting kunnen ze heet zijn).
Bekijk bijlage 63825

Zie hier het halogeen lampje.

vervolgens stop je op dezelfde manier de ledjes terug. (ik had nu een setje van 2) en dank kan je gelijk testen of hij het doet (mits je contact aanstaat).

en hij deed het:
Bekijk bijlage 63826 Bekijk bijlage 63827

Dan voorzichtig het afdek kapje weer terug duwen, en let daar echt heel erg bij op want je kan de led's er daarmee te ver induwen waardoor de contactjes waar ze inschuiven te breed worden. Dan blijft het lampje niet meer hangen zeg maar. Op onderstaande foto zie je dat het lamphuisje maar een kleine opening heeft.

Bekijk bijlage 63828

Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:

instapverlichting met 3 lampjes aan hier zie je ook het verschil tussen led en halogeen goed:
Bekijk bijlage 63829

en met alleen de leeslampjes aangedrukt:

Bekijk bijlage 63830

Dimmen ze bij jou geleidelijk mee als je de deuren opent of sluit? Of is het aan/uit bij openen en sluiten? Zag dat de halogeen namelijk geleidelijk dimt maar kan me voorstellen dat led dat niet doet.
 

Dannydude85

Forumguru
Dimmen ze bij jou geleidelijk mee als je de deuren opent of sluit? Of is het aan/uit bij openen en sluiten? Zag dat de halogeen namelijk geleidelijk dimt maar kan me voorstellen dat led dat niet doet.

Ze dimmen volledig mee. Bij openen en sluiten van de auto dimmen ze ‘snel’ aan en uit. Bij het starten van de auto dimmen ze ‘langzaam’.
 

Rofffel

Forumguru
Mooie wagen man!

Ik ben heel blij met jouw filmpje waarin je jouw deurverlichting laat zien. Dit is iets waar ik echt geinteresseerd in ben om in mijn pre-facelift te proberen.
Ik ga eens op zoek of dit over te zetten is.
 

Dannydude85

Forumguru
Mooie wagen man!

Ik ben heel blij met jouw filmpje waarin je jouw deurverlichting laat zien. Dit is iets waar ik echt geinteresseerd in ben om in mijn pre-facelift te proberen.
Ik ga eens op zoek of dit over te zetten is.

Thanks! Ik kan me de deurverlichting alleen niet herinneren. Ik heb alleen de voet en hemelverlichting aangepast. Heb je dat misschien ergens anders gezien?
 

Rofffel

Forumguru
Hier kan je het zien. Ik doel op de ledstrips in de deurlijst. Heb alleen gevonden dat deze door de columbus worden bediend en ik heb natuurlijk een ouder model met bijbehorende oudere software..
 

Dannydude85

Forumguru
Hier kan je het zien. Ik doel op de ledstrips in de deurlijst. Heb alleen gevonden dat deze door de columbus worden bediend en ik heb natuurlijk een ouder model met bijbehorende oudere software..

Ahaa. Ik denk dat het lastig zal zijn om die over te zetten. Maar het zou een prachtig project zijn!
 

Dannydude85

Forumguru
Zo, net een pakketje binnen gehad en gelijk maar geïnstalleerd: http://s.aliexpress.com/B7JfmyeE
Het enige dat ik nog moest doen waren de lampjes in de kofferbak en het handschoenen kastje. Straks nog de nieuwe zaklamp met LED uit de Karoq bestellen en dan is alles LED. Dit is het resultaat:
IMG_1534.JPG
IMG_1536.JPG
IMG_1542.JPG
IMG_1543.JPG

Als iemand iets wilt weten van de lampjes, de installatie of wat ook voor een Octavia FL let me know, dan probeer ik je zo goed mogelijk te helpen.
 
Bovenaan Onderaan