Race Blue O3 FL

Dannydude85

Forumguru
Dit weekend heb ik snel wat T10 highpower leds van carpoint bij een betere automaterialen zaak gekocht om te testen.
Ik heb ze aan de achterzijde geplaatst omdat ik voor de voorkant een ander setje krijg. (een man met een baard schijnt ze in de zak mee te nemen tijdens de surprises). Maar zie hieronder het resultaat. Het werk is trouwens echt zo gepiept, heel simpel!
deze led's heb ik gekocht:
http://www.carpoint.nl/product/led-t10-w5w-high-power/

Het eerste dat je doet is voorzichtig je vingers tussen de hemel en de voorkant van de licht unit proberen te stoppen. Terwijl je dat aan het doen bent klikt hij vanzelf los en dan ziet het er zo uit (het rechter lampje heb ik er al uitgehaald):
IMG_1082.JPG
Daarna pak je de lampjes er uit door ze recht naar beneden te trekken (LET OP als ze aan hebben gestaan door je instapverlichting kunnen ze heet zijn).
IMG_1084.JPG

Zie hier het halogeen lampje.

vervolgens stop je op dezelfde manier de ledjes terug. (ik had nu een setje van 2) en dank kan je gelijk testen of hij het doet (mits je contact aanstaat).

en hij deed het:
IMG_1086.JPG IMG_1087.JPG

Dan voorzichtig het afdek kapje weer terug duwen, en let daar echt heel erg bij op want je kan de led's er daarmee te ver induwen waardoor de contactjes waar ze inschuiven te breed worden. Dan blijft het lampje niet meer hangen zeg maar. Op onderstaande foto zie je dat het lamphuisje maar een kleine opening heeft.

lamp.jpg

Uiteindelijk ziet het er dan zo uit:

instapverlichting met 3 lampjes aan hier zie je ook het verschil tussen led en halogeen goed:
IMG_1137.JPG

en met alleen de leeslampjes aangedrukt:

IMG_1138.JPG
 

Dannydude85

Forumguru
@Dannydude85 zijn deze leds ook goed als voetverlichting? Of beter iets anders in verband met dimbaarheid?

Dat vind ik een hele goede vraag van je! . Ik zou het echt niet weten. Maar als ik een gok zou moeten wagen zou ik zeggen dat er festoon leds in moeten.
Ik weet alleen de lengte nog niet maar ze bestaan wel dimbaar.

Ik ben van plan in de mijne blauwe te zetten. Maar er volgt eerst nog wat uitzoekwerk. Of misschien is er iemand anders hier die het nu al weet.
 

Antera

Donateur
Doe ik het zo goed, of kantelt de spiegel gewoon écht niet verder naar beneden? Gemiste kans wat mij betreft.
\
Zoals ik vermeld heb heb je alleen geheugen spiegels als je geheugen stoelen hebt zowel links als recht. En jouw auto heeft dat niet en dus geen geheugen stand om op te slaan :-)
 

Dannydude85

Forumguru
Vandaag een hele goede vangst gehad! In mijn zoektocht naar wat touw voor de surprise van mijn zoon op school vondt ik een tas. En in de tas: de verlichting gebruikt in mijn Passat, ook de aangepaste W8 module van @Jee13 .
Maar goed nu is de Octavia in de hemel helemaal Led, alles wit behalve het middelste lampje achter, die is blauw (geen witte lampjes meer)

Foto’s volgen.

Ik heb ook geprobeerd de voetverlichting aan te passen omdat er 2 witte festoon leds in de tas zaten. Blijkt dat er gewoon T10 in gaat. Dit was nu in de kou op de oprit, zonder daglicht niet te doen. De passagiers verlichting heb ik los gekregen , het metalen kapje losgehaald, maar het ledje wilde niet branden. Dus ik kon ook niet testen of het te dimmen was. Volgende poging zal ik in het licht doen en wat beter (lees: met foto’s) bijhouden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Snap ik, dat je zeer tevreden bent!

Wat een super resultaat.

Vakwerk, want het zijn niet de meest makkelijke rondingen om te wrappen.

Prachtig contrast black & blue, met Turini's eronder die het geheel afmaken :D.

Zag trouwens dat SuperSkoda de Turini's niet meer levert :nono:.
 
Laatst bewerkt:
Mooie bak Danny.

Maar nu dat je al het chroom hebt laten verdwijnen passn de logos er niet meer bij..
Dat vraagt om vervanging..
en dan wel voor deze;

http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-original-Skoda-emblem-INT-version
o3-znk-int-f5w.jpg
 

dimi74

Banned
Erg mooi geworden deze combinatie. Hoelang is die er wel niet mee bezig geweest.
Lijkt me een aardig monnikenwerk het wrappen van al die delen zeker de raamstylen.
 

Dannydude85

Forumguru
Snap ik, dat je zeer tevreden bent!

Wat een super resultaat.

Vakwerk, want het zijn niet de meest makkelijke rondingen om te wrappen.

Prachtig contrast black & blue, met Turini's eronder die het geheel afmaken :D.

Zag trouwens dat SuperSkoda de Turini's niet meer levert :nono:.

Thanks! Vakwerk inderdaad, heeft ff geduurd maar dan heb je ook wat.
 

Dannydude85

Forumguru
Erg mooi geworden deze combinatie. Hoelang is die er wel niet mee bezig geweest.
Lijkt me een aardig monnikenwerk het wrappen van al die delen zeker de raamstylen.

Thanks!

Hij is van vanmorgen 07:00 tot 13:00u bezig geweest. Dat was voor de raamomlijsting de grill en de strip in de onderbumper. De dakdragers waren met het blinderen al gedaan.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik ben het ook helemaal met jullie beide eens, dir logo zou hem helemaal afmaken. Maar ik vind €45 euro voor een logo het nu niet waard. Ik denk dat ik het logo tzt in de plastidip zet.

Begrijpelijk.. Ik vind het ook geld genoeg voor een embleem. Maar als je het topic van @Horkje "embleem aanpassen" door hebt gelezen, zie je dat het zelf modificeren van een origineel embleem dezelfde, of misschien nog wel meer kosten met zich meebrengt.

Wat ga je met de type aanduiding op de kofferdeksel doen? Ben benieuwd hoe het eruit kan komen te zien met dippen.
 

Dannydude85

Forumguru
Begrijpelijk.. Ik vind het ook geld genoeg voor een embleem. Maar als je het topic van @Horkje "embleem aanpassen" door hebt gelezen, zie je dat het zelf modificeren van een origineel embleem dezelfde, of misschien nog wel meer kosten met zich meebrengt.

Wat ga je met de type aanduiding op de kofferdeksel doen? Ben benieuwd hoe het eruit kan komen te zien met dippen.

Merk en type aanduiding is er bij mij al af, anders had ik die ook gedipt. Ik vind kaal toch mooier.
Volgend jaar ergens een nieuwe flacon Plastidip halen zodat ik de logos kan doen.

De eerst volgende mod wordt Led voetverlichting zodat echt alles binnen wit is.
 

Dannydude85

Forumguru
Weer even geleden dat ik iets heb gepost maar vandaag is eindelijk de voetverlichting ervan gekomen. Ik heb 2 sets van 2 stuks via ome Ali besteld http://s.aliexpress.com/vmyErmYb
maar die bleken iets te breed.
Maar niks dat een dremel niet kan oplossen. Dus vanmiddag tijdens mijn pauze de uitsparingen iets groter gemaakt en nu zitten ze er top in. IMG_1417.JPG IMG_1420.JPG IMG_1421.JPG IMG_1338.JPG
 
Bovenaan Onderaan