Race Blue O3 FL

Het omlaag klappen van de rechter buitenspiegel is een leuke feature en heb deze zelf ook. Helaas vind ik hem alleen vrij zinloos. Waarom? De spiegel klapt echt maar een mini stukje naar beneden. Plus het feit dat je vóórdat je je bedenkt om achteruit te gaan rijden, het palletje naar de rechterspiegel moet verzetten. Beetje omslachtig helaas.
Tip: Als je de achteruit versnelling hebt ingeschakeld met de spiegelknop op de rechter spiegel dan kun je de spiegel verstellen in een stand die voor jou prettig is. De spiegel zal vervolgens elke keer dat je achteruit rijdt in die stand draaien. Je kunt hem dus veel verder laten kantelen dan het standaard kleine stukje.

De knop van de speiegelverstelling staat bij mij gewoon standaard op de rechterspiegel. Enkel keertje de spiegel verwarming aan, dan draait hij idd niet vanzelf naar beneden.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Superb III combi wauw, dit weten volgens mij echt maar weinig mensen. Ga het straks direct proberen in mijn O3 PFL.

De uitkomst zal ik voor de geïnteresseerden in het VCDS topic plaatsen! Misschien is het handig om jouw bericht daar ook naartoe te laten verplaatsen :thumbsup:.
 

Dannydude85

Forumguru
Tip: Als je de achteruit versnelling hebt ingeschakeld met de spiegelknop op de rechter spiegel dan kun je de spiegel verstellen in een stand die voor jou prettig is. De spiegel zal vervolgens elke keer dat je achteruit rijdt in die stand draaien. Je kunt hem dus veel verder laten kantelen dan het standaard kleine stukje.

De knop van de speiegelverstelling staat bij mij gewoon standaard op de rechterspiegel. Enkel keertje de spiegel verwarming aan, dan draait hij idd niet vanzelf naar beneden.

Goeie tip! ik moet straks weer op pad. Eerste dat ik doe is dit proberen. :dankje:
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik heb de optie ook laten aanzetten maar merk dat de spiegel vaak niet meer omhoog komt als ik weer gewoon ga rijden. Hij blijft dan dus laag blijft staan. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is.
 

Dannydude85

Forumguru

Zojuist even getest (ik heb alleen geen torx schroevendraaier bij de hand dus kan niet verder) en het roostertje gaat er heel makkelijk van af. Enige dat je hoeft te doen is een pasje, ik gebruikte een bonuskaart, er tussen te stoppen en je haalt hem er zo uit.
dan zie je gelijk de torx schroeven die je kan losdraaien en de rest wijst zich vanzelf. Ik zal proberen om het een en ander vast te legen als ik de lampjes erin ga doen.
 

Dannydude85

Forumguru
Ik heb de optie ook laten aanzetten maar merk dat de spiegel vaak niet meer omhoog komt als ik weer gewoon ga rijden. Hij blijft dan dus laag blijft staan. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is.

Toen we het bij mij activeerde was dit ook zo. Daarna deed hij het miraculeus wel goed, en sindsdien werkt het gewoon. @Antera vertelde ook al dat bij een X% de optie gewoon niet goed werkt. En er is geen pijl op te trekken welke dat zijn.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wanneer geactiveerd, doe je je auto op slot. Alle pogingen tot openen van de ramen, deuren, kofferbak of motorkap worden gezien als inbraak en dan gaat de claxon loeien en de waarschuwingslichten aan.

Geldt dat ook voor auto's die geen "volwaardig alarmsysteem" hebben?
 

Horkje

Forumguru
Die claxon mogelijkheid is dan wel erg tof inderdaad....

@Dannydude85 Ben je niet bang dat dat, om wat voor reden, kan gaan haperen?

Heb het al eens vaker in de straat en ook op de camping in Frankrijk mee mogen maken (niet bij mezelf).

Bleef het om de paar minuten maar gaan en gaan. Stond men er een beetje beteuterd naar te kijken en dan ging die weer. Ondertussen streeds meer de irritatiegrens bereikend van alle buren.

Maar goed, dat waren volgens mij geen Skoda’s hoor....
 

Dannydude85

Forumguru
Die claxon mogelijkheid is dan wel erg tof inderdaad....

@Dannydude85 Ben je niet bang dat dat, om wat voor reden, kan gaan haperen?

Heb het al eens vaker in de straat en ook op de camping in Frankrijk mee mogen maken (niet bij mezelf).

Bleef het om de paar minuten maar gaan en gaan. Stond men er een beetje beteuterd naar te kijken en dan ging die weer. Ondertussen streeds meer de irritatiegrens bereikend van alle buren.

Maar goed, dat waren volgens mij geen Skoda’s hoor....

Nee daar ben ik niet zo bang voor, wat zou er mis kunnen gaan? En gaat het mis dan rij ik naar Breda en zetten we het weer uit.
 

Goofy@5E

Forumguru
Ik heb de optie ook laten aanzetten maar merk dat de spiegel vaak niet meer omhoog komt als ik weer gewoon ga rijden. Hij blijft dan dus laag blijft staan. Ik weet niet of dat bij jullie ook zo is.

Is een gekend probleem wanneer je deze optie laat activeren via vcds, software matig is alles ok, maar je hebt 2 verschillende spiegel motors voorhanden, de gewone die er reeds insteekt en de spiegel motor met een geheugenfunctie, deze wordt geplaatst bij vag wanneer je deze optie aanvinkt bij nieuwkoop, is ook niet plug & Play te switchen daar deze een andere kabelboom aansluiting heeft.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Wanneer geactiveerd, doe je je auto op slot. Alle pogingen tot openen van de ramen, deuren, kofferbak of motorkap worden gezien als inbraak en dan gaat de claxon loeien en de waarschuwingslichten aan.

Gaat de claxon al loeien zodra de deurklink bewogen wordt (als je hem open wilt doen terwijl hij vergrendeld is)?
 

Dannydude85

Forumguru
Gaat de claxon al loeien zodra de deurklink bewogen wordt (als je hem open wilt doen terwijl hij vergrendeld is)?

Ik neem even aan dat je bedoelt van buiten de deurklink open doen zonder sleutel in de buurt? Wij hebben het namelijk getest terwijl ik in de auto zat en hem van binnenuit opendeed met de klink. Het alarm gaat van buiten dus niet af, enkel wanneer de deur (zonder sleutel in de buurt) geopend wordt. De klink lichten heeft geen effect.
 

Horkje

Forumguru
volgens mij ontstaat er wat verwarring. Voor mij in ieder geval.

Als het goed is gaat de auto sowieso vanzelf op slot na enkele minuten als je de auto verlaat met de sleutelzender.

De auto zal dus in theorie nooit echt met ongesloten deuren achter blijven. Alleen als de sleutelzender in de auto achter blijft.

De claxon gaat dan alleen af als de auto op slot is en je, zonder sleutelzender, de deur probeert openen.

Zo zou het moeten zijn.

In alle andere situaties wil je geen claxon hebben toch?
 

Dannydude85

Forumguru
volgens mij ontstaat er wat verwarring. Voor mij in ieder geval.

Als het goed is gaat de auto sowieso vanzelf op slot na enkele minuten als je de auto verlaat met de sleutelzender.

De auto zal dus in theorie nooit echt met ongesloten deuren achter blijven. Alleen als de sleutelzender in de auto achter blijft.

De claxon gaat dan alleen af als de auto op slot is en je, zonder sleutelzender, de deur probeert openen.

Zo zou het moeten zijn.

In alle andere situaties wil je geen claxon hebben toch?

Juist.
 
Bovenaan Onderaan