O3 2017 Facelift

leonpard

Actief lid
Is metallic rood en een andere tint inderdaad, of het echt donkerder is weet ik niet, je kan het niet vergelijken met unilak.

Het is inderdaad metallic. Tov unilak is de kleur elke keer weer anders vanuit verschillende hoeken. Ik denk dat hij ook niet donkerder is. Ik heb foto’s van de Ateca, maar weet niet of het een toegevoegde waarde heeft op dit forum.

zyeuxu.jpg
zyeuxu.jpg
10f2kxu.jpg
154x01e.jpg
 
Laatst bewerkt:

Tuner111

Forumguru
Het is inderdaad metallic. Tov unilak is de kleur elke keer weer anders vanuit verschillende hoeken. Ik denk dat hij ook niet donkerder is. Ik heb foto’s van de Ateca, maar weet niet of het een toegevoegde waarde heeft op dit forum.

sharing is caring :D
 

hemi24

Forumguru
Het is inderdaad metallic. Tov unilak is de kleur elke keer weer anders vanuit verschillende hoeken. Ik denk dat hij ook niet donkerder is. Ik heb foto’s van de Ateca, maar weet niet of het een toegevoegde waarde heeft...

Aangezien de Ateca bij Skoda in Tsjechië van de band rolt, zal dat een "Skoda-kleur" zijn.

Kijk maar eens naar de overige kleuren die beschikbaar zijn voor de Seat Ateca. (Lava-blue, Cappuccino-beige, etc...)
 

leonpard

Actief lid
Aangezien de Ateca bij Skoda in Tsjechië van de band rolt, zal dat een "Skoda-kleur" zijn.

Kijk maar eens naar de overige kleuren die beschikbaar zijn voor de Seat Ateca. (Lava-blue, Cappuccino-beige, etc...)

Deze kleur op de Ateca is 100% velvet red en identiek aan die van Skoda! Het kleurnummer komt ook overeen nl. K1K1
 

vinom

Actief lid
Wat mij sinds deze week op valt is dat het interieur van de middenconsole begint te kraken/piepen. Met optrekken, remmen, drempels of als ik er zelf met mijn rechterbeen tegen aan leun dan geeft dat een heel irritant geluid.

Op deze foto en dan de linker en rechter zijkant laat maar zeggen:
https://gaadiwaadi.com/wp-content/uploads/2016/11/2017-Skoda-Octavia-facelift-interior-3.jpg

Meer mensen hier last van? Ik heb nog weinig zin om ervoor naar de garage te gaan, als ze er überhaupt iets mee doen. Maar voor een auto van vier maanden auto vind ik het al redelijk snel.
 

Luke

Forumguru
Hmmm, zo snel krakers.... dat is toch niets he. Ik zou ermee terug gaan. Voor hetzelfde geld is het iets dat in 1-2-3 opgelost is.
Ik begrijp dat het vervelend is om naar de garage te bellen en een afspraak te maken om te kunnen gaan enzo maar als het daarmee opgelost zou kunnen zijn...
... beter dat dan dat je je voor de rest van de tijd zit te ergeren over die resonantie.
Ik had heel vroeg een kraakje onder de radio. Dus laten weglijmen.
Zo gedaan en ikke blij
 

vinom

Actief lid
Ik heb gevonden wat het was. Als het klepje van de phone box helemaal dicht is dan piept en kraakt het dus. Als die een klein stukje open staat, dan hoor je niks. Dus dat klepje heeft wat frictie met de rest als die dicht is.
 

Dannydude85

Forumguru
Ik heb gevonden wat het was. Als het klepje van de phone box helemaal dicht is dan piept en kraakt het dus. Als die een klein stukje open staat, dan hoor je niks. Dus dat klepje heeft wat frictie met de rest als die dicht is.

Bij mij hetzelfde probleem. mm-tje op duwen en weg is de kraak. Vrijdag de 24e ga ik naar de dealer en dan zal ik het ze eens aangeven. Eens zien of ze een oplossing hebben.
 

Michel

Forumguru
Niets zo veranderljk als de mens.

Mijn Superb tikt na 5 jaar inmiddels de 200.000 km aan. Aangezien er dit jaar weer onderhoud, APK en vervanging van de banden op stapel staat heb ik het besluit genomen mijn trouwe vierwieler in te ruilen.

De huidige Superb is een eigen auto, maar ik ga nu leasen via mijn werkgever. En het wordt (weer) een Octavia. Ik was in het verleden niet erg enthousiast over het front, maar dat was meer gebaseerd op foto’s. In de praktijk vind ik het wel wat hebben.

Aangezien ik niet lang wilde wachten, heb ik een voorraad auto gekozen die in de lokale showroom staat.

Het is geworden:

Skoda Octavia Combi FL Stule Businessline 1.4 TSI 110 kW / 150 pk TSI Combi 7 versn. DSG
Kleur: Quartz grey metallic
Kinderpakket (eigenlijk niet nodig, maar soit)
Optical parking assistent
Driving mode select
Verwarmbare voorruit
Sunset
Adaptive cruise assistant
Travel pakket
Electr. open en sluit achterklep.
 

Stewie

Senior Member
Nee, ik vind het nog steeds lelijk
Vooral als led aan is, gekke onderbroken stukken die scheef staan. Nee, echt een mislukte verandering, vind ik.

Vind het echt wel meevallen. Heb een O3C pre facelift en wilde graag een O3C facelift (benzine wel).
Maar het is een Arteon R-line geworden uiteindelijk, diesel met dsg :).
 

dirkie996

Forumguru
Ja ook ik vind het er niet mooier op geworden.
Maar in RS- uitvoering, met radiatorrooster in blinkend zwart, komt het beter uit, vind ik. Haha, ‘k moet toch m’n keuze verdedigen, hé.
Toen ik die neus voor de eerste keer op foto zag, vond ik ‘m spuuglelijk. Daarna in real, vond ik het al iets hebben, toen m’n RS besteld vanaf de pc, en gelukkig, bij levering, viel dit reuze mee( zie m’n avatar).
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak, zou maar ‘n saaie boel worden.
 

Schmart

Forumguru
Wat mij sinds deze week op valt is dat het interieur van de middenconsole begint te kraken/piepen. Met optrekken, remmen, drempels of als ik er zelf met mijn rechterbeen tegen aan leun dan geeft dat een heel irritant geluid.

Ik heb een resonantie (vooral bij koud interieur) van het glas aan de linkerkant van het tellercluster. Bij m'n O3 pre-FL was dit al zo en nu ook weer bij m'n O3 FL. Eigenlijk trad dit vrijwel gelijk na levering op. Wel consistent!
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan