Stoelen in de octavia 3(combi)

Bakkertje

Forumguru
Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Heel spannend kan het volgens mij ook niet zijn, ik denk dat het een kwestie is van spanning vinden en aansluiten. Ik zal straks eens onder m'n stoel kijken wat er aan kabels naartoe gaat. Die van de airbag en gordels liggen er in principe al van je huidige stoel en voor de verstelling heb je volgens mij alleen spanning nodig.

Als je het echt af wilt maken zou je nog een lampje in het stoelframe kunnen steken, er zit een uitsparing in voor de voetenruimte verlichting..
 

innocenti

Forumguru
Ik ben ook zeer benieuwd naar de resultaten. Eventueel kan je ook een bedrijf zoeken welke voertuigen ombouwen voor minder validen. Zij zijn zeer ervaren in achteraf elektriciteit voor stoelen inbouwen en airbags uitschakelen of aanpassen. Mogelijk willen ze je helpen met ombouwen.
 

Punto

Nieuw lid
Update: deze week nog gekeken of ik toch niet een V60 zou kopen..... besluit genomen om door te gaan met Octavia. Vandaag via marktplaats twee golf 7 stoelen gekocht (leder stof ergonomisch interieur). Ook een bedrijf gevonden (http://track-motion.nl/inbouw/) die de stoelen kan inbouwen, geen probleem volgens hun kan goed ook met alle aansluitingen. Dus morgen rondje Nederland, eerst stoelen halen en dan laten inbouwen.... erg spannend, hoop dat deze beter gaan bevallen. Ik houd jullie op de hoogte.
 

Pendragon

Forumguru
Update: deze week nog gekeken of ik toch niet een V60 zou kopen..... besluit genomen om door te gaan met Octavia. Vandaag via marktplaats twee golf 7 stoelen gekocht (leder stof ergonomisch interieur). Ook een bedrijf gevonden (http://track-motion.nl/inbouw/) die de stoelen kan inbouwen, geen probleem volgens hun kan goed ook met alle aansluitingen. Dus morgen rondje Nederland, eerst stoelen halen en dan laten inbouwen.... erg spannend, hoop dat deze beter gaan bevallen. Ik houd jullie op de hoogte.

Ben heel benieuwd. Ik heb een Elegance en ik vind die stoelen ook nog steeds niet 100% lekker zitten. Ik heb gek genoeg in een Ambition gereden laatst en die stoelen vond ik beter zitten. Zitvlak strakker langs de benen, waardoor je in bochten niet steeds verschuift. Rugleuning zachter en comfortabeler. Gek genoeg had ik dat idee niet toen we de proefrit gingen doen. Normaal zou je zeggen dat stoelen in een Elegance beter zouden moeten zijn dan in een Ambition, de auto is toch duurder. Mij viel vanaf het begin al wel op dat de bestuurdersstoel kraakt bij bewegen in de stoel. Dealer gaf toen aan dat ze daar niks aan konden doen. Het rare is, we hebben al een aantal Skoda's voor deze gehad en daar hadden we nooit problemen met de stoelen. Goede leer voor de volgende keer, eerst heel goed de stoelen testen.
 

Bakkertje

Forumguru
@Punto Je zou die mannen bij Track Motion kunnen vragen wat het kost om ook de instapverlichting achterin te monteren.
Als je het al voorin hebt is het heel eenvoudig om het mee te nemen..
 

Punto

Nieuw lid
Mijn verslag van vandaag helaas negatief (voor mezelf) en klein beetje positief (voor dit forum). Stoelen gehaald bij iemand via Marktplaats, en daarna dus door gereden naar Track Motion. Bij Track Motion bleek dat de stoelen niet werken, het elektrische gedeelte van de lendesteun kon niet aangestuurd, doordat de module onder de stoel niet meer goed was. Direct de verkoper van Marktplaats terug gebeld, maar helaas, kan naar mijn geld fluiten. 500 euro verloren en ook nog 150 voor montage (dat is te begrijpen, ze hebben hun best gedaan).

Het goede nieuws voor dit forum is, ja de stoelen van de Golf 7 passen in de Octavia. Als het elektrische gedeelte het had gedaan dan was het volledig operationeel.

Maar nu wel een dikke kater zeg, hele dag door het land gereden, tank benzine en 650 euro armer.... De twee stoelen staan bij mij in de garage. Weet iemand hoe je aan zo'n module komt voor deze stoel? Dan zet ik de stoelen weer op marktplaats en daarbij dat er een nieuwe module in moet. Ik hoop dat iemand ze wil hebben en ik er dan nog wat voor kan krijgen, ik laat het hier eerst even bij, moet deze klap (financieel en emotioneel) even verwerken.
 

Bakkertje

Forumguru
Dat is balen zeg! Ik zou sowieso even melding maken bij Marktplaats en proberen toch in contact te komen met de verkoper..
Zo'n module moet op de sloop / bij b en m onderdelen toch te vinden zijn lijkt me?

Of probeer jouw module eens in een andere auto om te checken of de motoren niet stuk zijn?

Of, maar dat is natuurlijk wel een flinke opgave, is er van een octavia stoel + golf stoel geen handmatig te verstellen stoel te maken?
 

Jewepe

Forumguru
@Punto
Bel nu gewoon eens met bm-parts. Dat is je nu vijf keer aangeraden als betrouwbaar en deskundig adres. Wie weet kost zo'n module een paar tientjes en kunnen ze de stoelen ook nog monteren voor je. Kost wat extra, maar dat is beter dan € 500,- afschrijven.

PS. En met een beetje geluk kan je de Skoda stoelen inruilen en krijg je daar nog iets voor terug
 

Punto

Nieuw lid
Stoelen verkocht trouwens, had er geen vertrouwen meer in, maar eens overwegen wat ik nu ga doen. Octavia stoelen wennen nog niet... Wel dank voor het meedenken tot nu toe!
 

Pendragon

Forumguru
Stoelen verkocht trouwens, had er geen vertrouwen meer in, maar eens overwegen wat ik nu ga doen. Octavia stoelen wennen nog niet... Wel dank voor het meedenken tot nu toe!

Misschien gemist, maar heb je Elegance stoelen? Ik zit ook regelmatig te klooien en kan ook steeds maar niet wennen aan de stoelen. Soms zet ik de rugsteun wat naar voren, soms weer naar achteren. De stoelen zitten niet lekker en ik glij in bochten steeds naar rechts of links waarbij de lendesteun niet voldoende steun geeft. Volgende auto ga ik absoluut alle stoelen flink testen.
 

Punto

Nieuw lid
Misschien gemist, maar heb je Elegance stoelen? Ik zit ook regelmatig te klooien en kan ook steeds maar niet wennen aan de stoelen. Soms zet ik de rugsteun wat naar voren, soms weer naar achteren. De stoelen zitten niet lekker en ik glij in bochten steeds naar rechts of links waarbij de lendesteun niet voldoende steun geeft. Volgende auto ga ik absoluut alle stoelen flink testen.

Ja, de standaard stoelen. Precies zoals jij beschrijft ervaar ik het ook.
 

JvW

Senior Member
Tip: aangepaste stoelen nemen. Ik heb een Scheel-stoel en ik heb inmiddels geen last meer van m'n rug. Wel heb ik nog steeds last van m'n knie. Dat heb ik alleen in de Octavia. Voor mij is de oplossing nu om mijn vrouw in mijn (lease) Octavia te laten rijden en zelf rijd ik weer in een oude Volvo 850. Dit ga ik waarschijnlijk doen totdat ik de Octavia in moet leveren. Daarna maar eens zien hoe we het verder gaan doen.
 

Erwin_1980_1

Nieuw lid
Ik sta op het punt om een O3 HB Ambition Businness te bestellen, maar twijfel heel erg tussen de stoelen.
Zojuist proef gezeten bij de dealer en ik neig toch een beetje naar de sportstoelen uit het dynamic pakket. Je voelt toch wat meer ondersteuning bij de bovenbenen. Ik ben 1,90 lang....
Daarentegen vind ik de halflederen stoelen wat mooier...

Iemand nog tips ?
 

ENTE

Lid
Ik sta op het punt om een O3 HB Ambition Businness te bestellen, maar twijfel heel erg tussen de stoelen.
Zojuist proef gezeten bij de dealer en ik neig toch een beetje naar de sportstoelen uit het dynamic pakket. Je voelt toch wat meer ondersteuning bij de bovenbenen. Ik ben 1,90 lang....
Daarentegen vind ik de halflederen stoelen wat mooier...

Iemand nog tips ?

Sportstoelen achteraf met (half)leer laten bekleden.
Zie pagina 12 en 13 in de brochure.
https://forms.skoda.nl/~/media/Forms/Skoda/Downloads/Prijslijsten/Octavia/Prijslijst/Prijslijst Octavia Business FL V3 november 2017.ashx

https://www.alba-automotive.com/showroom/28906/
 

Bakkertje

Forumguru
@Erwin_1980_1 mijn advies, niet besparen op de stoelen, daar krijg je echt spijt van!
Het liefst elektrisch verstelbare stoelen, daarvan kun je de zitten beter verstellen (die stoelen kunnen ook kantelen, wat een niet elektrische niet kan)
 

Erwin_1980_1

Nieuw lid
Bedankt voor de reacties.

@ De elektrisch verstelbare stoelen kunnen niet op de Ambition Business uitvoering, en helaas kan ik niet voor de Elegance gaan.
 
Bovenaan Onderaan