Stoelen in de octavia 3(combi)

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb getwijfeld tussen de elektrisch verstelbare stoelen en het Dynamic pakket. Vervolgens een proefrit gemaakt in een RS met leer en gezeten in een Dynamic stoel met stof.
Conclusie: de standaard stoelen in de Style zijn mij te kort. Elektrisch verstelbaar maken is een optie want dan kunnen de stoelzittingen iets kantelen. De RS stoelen zijn prima op lengte, maar de zitting is wat nauwsluitend. Niet erg, maar toch iets naar mijn smaak. Bij de Dynamic stoel is de zitting iets wijder en minder aangesloten, het verschil tussen de twee dus, alleen de stof vind ik verschrikkelijk. Lelijk en vreselijk van structuur.
Dus nu de Dynamic stoelen met leer bekleed gekozen.
 

bonyuri

Actief lid
Zijn de RS stoelen en de dynamic stoelen dan zo verschillend? Dacht dat die (op leer na) hetzelfde waren?)
 

B.Stuurder

Forumguru
Niet heel verschillend maar toch wel iets. De RS stoelen zijn iets meer geprononceerd, iets meer kuip, maar het is wat mij betreft geen wereld van verschil.
 

JvW

Senior Member
Nou, bij mij bevallen de stoelen na 113K kilometers nog steeds niet. Ik heb na 30 kilometer last van m'n rug en m'n benen en krijg dat met deze stoelen niet opgelost. Op advies van mijn werkgever ga ik nu kijken naar een speciale autostoel (lees: ASS/Scheel/Recaro). Heeft er iemand nog tips waar ik op moet letten?
 

Bakkertje

Forumguru
@JvW daarom wil ik een stoel waarvan je de zitting ook kant kantelen, ik heb dezelfde klachten in een standaard VAG stoel. Maar sinds de elektrisch verstelbare stoel in de S2 heb ik geleerd dat ik daarmee de stoel helemaal naar wens (en klachtenvrij) in kan stellen.

Het kantelen van de stoel is voor mij essentieel en de lengte van de zitting moet lang genoeg zijn om mijn bovenbeen te ondersteunen.
 

JvW

Senior Member
Dat kantelen was ik in mijn Volvo ook gewend en dat (samen met een lendensteun) is wat ik mis in de O3. Aangezien het nu toch een behoorlijke uitgave wordt, ga ik gelijk maar voor een stoel die ik naar een volgende auto mee kan nemen.
 

innocenti

Forumguru
Recaro bouwt hele fijne stoelen. Recaro Style of als je lang bent Style XL. De ondersteuning in de rug is perfect in te stellen. 9jr mee gereden in mijn oude Volvo. Ik probeer nu eerst de Octavia stoel uit, maar de Recaro met Octavia frame staat al klaar als t niet bevalt.
 

JvW

Senior Member
Dank voor de tip! Zit daar ook kantelverstelling op?
Heel veel plezier met de Octavia. Echt waar voor z'n geld. Aan de andere kant niet te vergelijken met m'n oude V70.
 

innocenti

Forumguru
De Recaro Style kantelt in t laatste stukje verstelling van de hoogte. Ik heb de hoogte met busjes onder de railing het laatste stukje afgesteld.

Neem n tijdschrift mee met uitproberen en ga minimaal 30min proef zitten.
 

innocenti

Forumguru
De airbag vervang je door een weerstand in de stekker van de airbag. Daarmee denkt de auto dat je een airbag in de stoel hebt en is er voor de auto niks aan de hand.

En zonder vind ik persoonlijk geen probleem.
 

Rallye

Forumguru
Tja, het is wel een ingreep in het veiligheidssysteem van je auto: je bent (veel) minder beschermd bij een aanrijding van links. Kost een Recaro met airbag zoveel meer?
 

innocenti

Forumguru
Tja, het is wel een ingreep in het veiligheidssysteem van je auto: je bent (veel) minder beschermd bij een aanrijding van links. Kost een Recaro met airbag zoveel meer?
Als je daar veel waarden aan hecht moet je t niet doen en een recaro met airbag uitzoeken. Ikzelf vind t niet zo'n probleem.
 

naish

Lid
Ik rij nu een jaar met een Recaro in mijn Megane en kan het van harte aanbevelen. Deze stoel gaat lekker mee naar de nieuwe Octavia.
Nadeel is wel dat geen standaard stoel meer lekker zit.
 

Punto

Nieuw lid
Net een O3 ocassion gekocht en de stoelen zitten tot nu toe, met name mijn kont (ben 65 kilo...), niet lekker. Kun je andere stoelen bestellen bij de dealer of hoe werkt zoiets? Stel ik wil achteraf RS stoelen hebben, kun je die dan gewoon bestellen bij de dealer?
 

dirk27

Forumguru
Op marktplaats kan je stoelen zoeken van een Golf 6, past perfect en zitten lekkerder als het je stoort, kost ook wat goedkoper dan nieuwe. Laatst zag ik een set van een Golf 6 GTI maar ook Highline.
 

Punto

Nieuw lid
OK, dank voor de tip, dit past dan gewoon 1 op 1?. Deze kun je dan in laten bouwen door de dealer zodat de airbag ook werkt? Weet iemand ook toevallig of je inderdaad nieuwe zou kunnen kopen, dus de RS stoelen? Nu nog op vakantie, geen zin om nu de dealer te bellen :-).
 

Punto

Nieuw lid
Inmiddels reactie van de dealer dat stoelen van de RS 2500 euro per stuk kosten... geen optie dus. Ik ben benieuwd wie welke stoelen achteraf heeft laten inbouwen en hoe je dit binnen de 1000 euro weet te houden. Alle tips zijn meer dan welkom! Ik kom van een Volvo v50 en deze stoelen zaten zeer goed. Nu met mijn standaard Octavia stoelen is het echt een stap achteruit en kom ik na 4 uur gebroken uit de auto. Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik de auto nog maar 1,5 week heb, maar ben er wel gelijk mee naar vakantie gereden, 8 uur in de auto. In de Volvo was dat nooit een probleem. Punten voor de skoda zijn er ook zeker wel, rijd zeer soepel en zuinig en alles past nu wel met gemak in de kofferbak tov de v50.
 
Bovenaan Onderaan