Status
Niet open voor verdere reacties.

Japanese Power

Donateur
Eerst Ride-On anti lek en balanceer gel in de banden laten spuiten hier voor de deur.
Vanmorgen even om de hoek wezen kijken bij Project X. Ziet er indrukwekkend uit die matte folie. Nu lag er nog een laagje condens op maar ben heel benieuwd naar de looks bij zonlicht.

Blijft een mooi project om te volgen. Zo ook de gel als vervanging van de lelijke loodjes. Keep us posted @Corné de Kluijver
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Dank voor de complimenten @Japanese Power
Eerste ervaring met Ride-On is positief :jaja: eerst even 10 km hobbelen en de auto uit rammelen (DCC stond op sport) totdat het goedje zich goed verspreid heeft door de band heen en daarna is het aangenaam en trillingsvrij sturen. Bij de 2e set, mijn 21 inchers heb ik DCC maar op comfort gezet en dat was al een verbetering t.o.v. de 1e 10km met de winterset. Ben benieuwd hoe het na 1 of meerdere dagen stil staan is Ik hou jullie op de hoogte
 

s-line

Forumguru
Ik ben ook benieuwd, en zeker bijv. als je als je een warme zomerdag hebt of op vakantie in zuid Europa met temperaturen van 35+:nailbiting::arghh:
Maar hoe is de uitlaat nu?
 

CDK

Forumguru
Ik ben ook benieuwd, en zeker bijv. als je als je een warme zomerdag hebt of op vakantie in zuid Europa met temperaturen van 35+:nailbiting::arghh:
Maar hoe is de uitlaat nu?

We gaan het avonturen @s-line, het is een taai goedje, vandaar dat het verspreiden door de band een aantal snelweg kilometers duurt. In het wegtransport heeft het zich bewezen en veel grote bedrijven gebruiken dit product standaard. Het anti lek gedeelte wat voor anderen de reden is om het aan te schaffen is voor mij een bijzaak die mooi meegenomen is, mij gaat het vooral om het balancerend effect wat ik wil testen. Ik zal er binnenkort wel een apart topic over openen.

Het ritje naar Dirkshorn is helaas een week uitgesteld, Jelmer had iets wat prioriteit had. Hij heeft me netjes gevraagd of ik bereid was de afspraak te verzetten.
 

EdK

Forumguru
Ben benieuwd hoe de bandenman gaat reageren als hij een band moet gaan vervangen ?
Want die bende die er ingespoten word met zo'n spuitbusje ipv reservewiel zijn ze geheel niet over te spreken en als je dan komt voor reparatie omdat er een schroef inzit dan zit je vast aan een nieuwe band.
 

EdK

Forumguru
Meest benieuwd ben ik nog wat het met het aluminium doet ?
Kijk vrachtwagens hebben in algemeen stalen velgen en geen LM.
Dus ben benieuwd wat het voor ravage achterlaat op het aluminium in de loop van de tijd.....
 

CDK

Forumguru
Meest benieuwd ben ik nog wat het met het aluminium doet ?
Kijk vrachtwagens hebben in algemeen stalen velgen en geen LM.
Dus ben benieuwd wat het voor ravage achterlaat op het aluminium in de loop van de tijd.....

Het is niet vloeibaar, het vormt echt een laag op uitsluitend de binnenkant van het loopvlak en is niet schadelijk voor aluminium velgen. Zeer veel vrachtwagens rijden overigens op aluminium velgen, gewichtsbesparing op het materiaal is 1 op 1 meer laadvermogen ;)
 

CDK

Forumguru
Ook benieuwd hoe het is na maanden stilliggen in de opslag, dus of ze zich na elke wissel van zomer naar winter v.v. eerst weer moeten "zetten".

Bij voorkeur staand bewaren inderdaad, maar liggend kan ook. Het zakt wel iets in, maar het zal niet zo zijn dat alles weer op 1 klomp ligt.
 

CDK

Forumguru
Ben benieuwd hoe de bandenman gaat reageren als hij een band moet gaan vervangen ?
Want die bende die er ingespoten word met zo'n spuitbusje ipv reservewiel zijn ze geheel niet over te spreken en als je dan komt voor reparatie omdat er een schroef inzit dan zit je vast aan een nieuwe band.

Is niet vergelijkbaar met elkaar. Is een totaal ander product. Bandenwissel geeft geen rommel. Je kan het enigszins vergelijken qua structuur met nog niet uitgeharde kit, alleen vloeit het mooier dicht.
 

CDK

Forumguru
Dan vind ik ook altijd het fijnst en extra dokken deert me niet, maar heb wellicht gemist welke firma dit dan heeft gedaan ;)
Ik heb Ride-On NL via de chat op hun Facebook pagina benaderd en daar ook rechtstreeks de afspraak mee geregeld. Je kan ook vragen of er een dealer bij je in de buurt zit natuurlijk.
 

EdK

Forumguru
Je kan het enigszins vergelijken qua structuur met nog niet uitgeharde kit, alleen vloeit het mooier dicht.
Oké maar zoals gewoonlijk nog niet overtuigd.
Wat nu als ik zoals laatst met bijna nieuwe band een schroef erin rij en band dus lek.
Dan word nu band van velg gehaald en schroef verwijderd en aan binnenkant van band een plakker gevulcaniseerd !
Maar door dat spul van jou vraag ik me dus af of die plakker dus nog geplakt kan worden of dat ik hierdoor aan een nieuwe band vastzit....??:pieker:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Oké maar zoals gewoonlijk nog niet overtuigd.
Wat nu als ik zoals laatst met bijna nieuwe band een schroef erin rij en band dus lek.
Dan word nu band van velg gehaald en schroef verwijderd en aan binnenkant van band een plakker gevulcaniseerd !
Maar door dat spul van jou vraag ik me dus af of die plakker dus nog geplakt kan worden of dat ik hierdoor aan een nieuwe band vastzit....??:pieker:

De bedoeling van het product is dat je de schroef er uit haalt en je band niet lek is, kortom er hoeft geen plakker meer op. Vergelijk het met de Continental banden die voorzien zijn van conti-seal technologie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan