Kwaliteit carkit

Hallo,

Hopelijk kan iemand hier mij helpen.
Ik rij sinds enkele weken met veel plezier een nieuwe octavia style business met tech pakket. Alles erop en eraan dus. De kwaliteit van de carkit is echter heel matig. Mensen horen veel achtergrond geluid als ik op de snelweg rij bijvoorbeeld. Ik bel veel voor mijn werk, dus onhandig! Mijn telefoon is iphone 6s, niks mis mee lijkt mij. De connectie is goed, alleen het geluid dus niet. De carkit is al nagekeken door de skoda dealer, maar die konden uiteraard niks vinden.... Ze hebben ook niet op snelheid getest.

Maar goed, wie is er bekend met deze matige kwaliteit en wie heeft er een oplossing? :)

Alvast bedankt voor de tips!

Gr Peter
 

Rallye

Forumguru
Vreemd. Ik heb een Amundsen (jij waarschijnlijk een Columbus), maar mij bevalt de carkit uitstekend met een iPhone 6, 5s en SE. Geen klachten over het geluid, tenzij de snelheden Duitse waarden bereiken.
 
Hier ook Columbus, geen problemen, ook niet op de snelweg...

Heb je al met een andere telefoon geprobeerd?
 

AndreM

Forumguru
Met mijn IPhone SE i.c.m. de Amundsen prima ontvangst en verstaanbaar.
Misschien helpt het om je telefoon te verwijderen en opnieuw koppelen?
 

MCA

Lid
Hier hetzelfde probleem icm Columbus en een Samsung S6. Mensen vragen zich regelmatig af of ik met open ramen aan het bellen ben. Redelijk onwerkbaar dus
 

H@RM

Senior Member
Probeer een een paar telefoongesprekken met de ventilatie op de voeten gericht. Mocht dat uitkomst bieden kun je altijd bij de dealer vragen of ze een stukje schuim voor de microfoon plaatsen
 

MCA

Lid
De ventilatie volledig uit geeft nog steeds slechte geluidskwaliteit. Stilstaand is het prima dus ik gok dat de isolatie voor windgeruis van buiten slecht is. Misschien omdat ik een panoramadak heb?

Hoe dan ook, ik bel nauwelijks nog in de auto en dat is knap inefficiënt.
 

AndreM

Forumguru
De ventilatie volledig uit geeft nog steeds slechte geluidskwaliteit. Stilstaand is het prima dus ik gok dat de isolatie voor windgeruis van buiten slecht is. Misschien omdat ik een panoramadak heb?

Hoe dan ook, ik bel nauwelijks nog in de auto en dat is knap inefficiënt.

Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al @MCA
Door jou pano dak heb je minder isolatie en dus meer windruis.
En aangezien de microfoon boven je binnenspiegel zit lijkt het mij duidelijk.
Misschien een idee om een stukje isolatie/schuimrubber boven de miscofoon te plaatsen als dat mogelijk is. :thumbsup:
 

Edwin

Lid
Klinkt bekend, heb zelf het probleem ook evenals een collega van mij, beide hebben we een Columbus.
 

Mali

Forumguru
Ook ik heb nu collega’s aan de telefoon die vragen of ik het raam open heb .
Vorige Octavia met Amundsen geen probleem , maar nu met de Columbus wel.
Als ik praat is het geluid goed maar als ik mijn mond hou dan veel bijgeluiden.
Bel met een iPhone 7 ios 11 en heb geen panoramadak.
 

Mali

Forumguru
De eerste paar dagen had ik ook collega’s aan de telefoon die vroegen of ik met een raam open aan het rijden was.
Na een zwart scherm op mijn navigatie te hebben gehad ( wel verkeersborden e.d. Maar verder op de kaart alles zwart) heeft de monteur van Skoda mijn Columbus geresetted door even de uit knop ingedrukt te houden tot het Skoda logo in beeld kwam en hoe wat en waarom geen idee maar ziensdien is het geluid tijdens het bellen in orde.

Dus geen Vcds oplossing meer nodig
 
Bovenaan Onderaan