Kwaliteit carkit

jp_f1

Senior Member
Heb ook hetzelfde probleem. Columbus in combinatie met een oneplus 5. Volgens mensen die ik bel alsof ik met de ramen open rij.

Ik ga kijken of die reset ook bij mij werkt. Zou wel tof zijn, maar ik vind het verrassend dat de kwaliteit zo slecht kan zijn in iets simpels als Bluetooth
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

RobbeySkoda

Nieuw lid
Hier ook hetzelfde probleem, net een nieuwe octavia met een columbus en een panoramadak en helaas klinkt het ook bij mij alsof ik met de ramen open rijdt.

Wel wat getest en het lijkt er op of de auto omgevingsgeluid niet goed wegfiltert.
Wanneer je iemand belt uit een rijdende auto heb je veel overlast. Maar, stop je en bel je als de auto stilstaat is er niets aan de hand. Wanneer je vanuit stilstand gaat rijden is er ook niets aan de hand. Het lijkt enkel voor te komen als ik bel of gebeld wordt tijdens het rijden en niet als ik voor ik begin met rijden wordt gebeld (of stil sta bij een verkeerslicht).
 

Mali

Forumguru
E35FCCE7-26E0-46DB-AF5A-314405BE4147.jpeg B8A7344E-2812-433A-A83F-99BC3593661F.jpeg 74A92CAA-CABD-4640-92BC-ED92083C8609.jpeg 6D109DC0-0028-43D4-9FB0-C25344DD30F0.jpeg 612276A2-7D4C-4B26-9045-361226809EE4.jpeg DDF946B4-0DF3-4810-8BF1-DC4081E5E722.jpeg
Heb de microfoon even bekeken en dit is een goed bestaand merk microfoon, helaas is het geluid nog steeds per keer verschillend.
Ook met een Android telefoon geprobeerd met hetzelfde resultaat, maar heb nog meer problemen met de Columbus de ene dag gaat het geluid van de radio wel aan en de andere keer niet aan te krijgen.
En 1 keer navigatie kaart zwart maar wel verkeerstekens zichtbaar.
Dinsdag gaat de auto naar de garage om spotrepair uit te voeren ivm met slecht gemonteerde bagagerek.
Ze gaan het Columbus systeem uit lezen en even afwachten.
Hoop op verbetering en anders maar melden bij leasebedrijf of zij druk kunnen uitoefenen, is tenslotte hun auto.
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Net een afspraak gemaakt bij de dealer (vrijdag aan het einde van de middag), heb het gevoel dat hij alleen wil kijken om mij een plezier te doen en niet omdat hij mij geloofd. Er werd erg laconiek aan de telefoon gereageerd... ben benieuwd.
 

Mali

Forumguru
Mijn Columbus systeem is vandaag uitgelezen en na overleg met technisch support van Pon is de Skoda Connect module afgekoppeld ( na de vraag of ik de Skoda app gebruik) waarschijnlijk komt hier de storing door.
Morgen de auto weer ophalen en dan een tijdje rondrijden met afgekoppelde module.
Als blijkt dan het dan wegblijft komt er een andere module in, hoeft van mij niet trouwens.
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Vrijdagmiddag naar de dealer geweest, hier hebben ze de kabels vervangen, maar helaas dat gaf geen verbetering.
Helaas wisten ze ook niet wat het probleem was en dat gaan ze nu intern overleggen.
Vanmorgen kreeg ik helaas ook andere problemen met de columbus, ik kreeg de melding in beeld: "De navigatiedatabank is niet beschikbaar." en vervolgens deed de navigatie het niet meer...

Na een minuut of 10 sprong hij spontaan wel weer aan, maar het voelt allemaal wat gammel.

error.png
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Net een update gehad van de dealer; ze hebben geen idee waar ze moeten zoeken :).
Maar ze hebben de vraag uitgezet bij de importeur omdat ik niet langer de enige ben die zich bij deze garage heeft gemeld met deze problemen! (overigens is de vraag niet hoe ze het moeten oplossen, maar of ze het probleem erkennen en of er meer auto's zijn met deze issues).
 

bono5

Nieuw lid
Hier exact hetzelfde probleem. Mensen vragen mij of ik de ventilatie op maximaal heb staan.
Octavia Combi van augustus, zonder pano dak (style business).

Zowel met iPhone 6s (vorige telefoon) als nu met mijn nieuwe S8+ (Android) hetzelfde probleem. Heel erg irritant, ik kan eigenlijk niet bellen in de auto.
 

Mali

Forumguru
Mijn auto gaat 7 december weer terug naar de garage voor dit probleem en regelmatig dat ik het geluid van de radio niet aankrijg.
Hoop op een oplossing.
 

WaMeLiNoS

Nieuw lid
Hier ook een Octavia met Panorama dak en Columbus systeem waarbij ook ik de vraag krijg of ik met de ramen open rijd en of in een raket zit.

Vrij vervelend voor je gesprekspartners als je veel onderweg bent dus hoop dat er snel meer bekend is..
 

waaltje

Senior Member
Het is mij wel opgevallen als mijn vrouw belt en ik opneem ik wel eerst veel rijwind hoor maar dit is direct weg binnen 1 seconde, wellicht toch iets mis met de onderdrukking van dit soort geluiden bij jullie??
 
  • Leuk
Waarderingen: Mali

Mali

Forumguru
Hoi Waaltje, met je opmerking over ruisonderdrukking ben ik het eigenlijk wel mee eens.
Zolang ik praat gaat het goed, zodra ik luister en dus mijn mond hou dan zou de ruisonderdrukking moeten werken en als de software in de Columbus unit dit niet goed verwerkt ontstaan naar mijn idee de problemen.
Want gelijk na het resetten van de Columbus ( en dus “schoon”) gaat het goed.
Misschien na een firmware update van deze unit probleem weg ¿.
Gelukkig heb ik wel bij mijn garage het idee dat ze het serieus oppakken.( naam genoot van je )
Ik spreek ook collega’s die slechte ervaringen bij Skoda garages hebben dat ze nog geen eens meer de moeite nemen om naar de garage te gaan, en gebruik maken van een haal en breng service van de lease maatschappij voor een service/ onderhoudsbeurt.
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
ik kan mij ook prima vinden in deze omschrijving van het probleem. Als ik ze deze week weer spreek zal ik eens vragen wat ze er bij de garage van vinden.
 

e_19

Nieuw lid
Mmmm zo lezende vroeg ik mij af of het kunstmatig genereren van motor geluid via de speakers van invloed zou kunnen zijn. Al eens hier mee getest of dit invloed heeft?
 

RobbeySkoda

Nieuw lid
Mijn Columbus systeem is vandaag uitgelezen en na overleg met technisch support van Pon is de Skoda Connect module afgekoppeld ( na de vraag of ik de Skoda app gebruik) waarschijnlijk komt hier de storing door.
Morgen de auto weer ophalen en dan een tijdje rondrijden met afgekoppelde module.
Als blijkt dan het dan wegblijft komt er een andere module in, hoeft van mij niet trouwens.

Heeft dit het probleem met het bellen opgelost trouwens? Want mn garage stelt zojuist precies hetzelfde voor.
 

Mali

Forumguru
Hoi Robbeyskoda, columbus start sinds de module is afgekoppeld wel sneller op bij het starten maar carkit blijft het geluid meestal slecht. Maar het geluid van de radio gaat meestal goed maar soms gaat het geluid niet aan.
7 december gaat de auto weer naar de garage voor verder onderzoek.
Ik heb nu ook carplay aangezet en ik ga vanaf morgen even testen of bellen via carplay beter gaat.
Bel ongeveer 1 1,5 uur per dag in de auto dus kan het goed testen.
Maar al mijn collega,s die ook skoda rijden hebben geen problemen.
Maar is lastig vergelijken 6 met amundsen 3 met oude columbus en 2 met nieuwe columbus en ik ben de enige met problemen.
Maar het afkoppelen hebben ze bij mij ook in overleg met pon gedaan.
Dat is in ieder geval positief ze zijn er mee bezig.
 
Bovenaan Onderaan