JurgenM - Octavia RS 245

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurgenM

Forumguru
Nu ik weet dat de levering niet meer zo heel lang op zich gaat laten wachten :D, wil ik alvast mijn eigen topic starten over de Octavia RS 245.

De bedoeling van dit topic is om mijn bevindingen neer te schrijven en ook om eventuele mods te bespreken en jullie mening te vragen. Het is geen Lease wagen (dat is wel duidelijk) en dus ook de bedoeling dat hij zijn leven bij ons gaat slijten.

Kwa mods heb ik nog niet zoveel op mijn lijstje staan, tja heb de auto nog niet dus kan nog niet zeggen wat ik wil veranderen.
Wat er naar alle waarschijnlijkheid sowieso gaat komen is een tuning en indien nodig een dsg optimalisatie maar dit gaat ten vroegste voor de zomer/najaar 2018 zijn. Ik zit nog met andere dingen in mijn hoofd zoals bv eibach verlagingsveren of compleet onderstel, ander luchtinlaat/aanzuiging, uitlaat,... Een optie die ik niet genomen heb maar misschien toch wel wat spijt van heb is de achteruitrijcamera, dus misschien via achteraf inbouw indien mogelijk, wel OEM.

Verder kan ik er nu niets 'meer' over vertellen buiten dat hij normaal gezien 15-09 in Brussel aankomt, maar ik nog geen exacte afleveringsdatum weet. En oh ja, ik zit op serieus hete kolen! :nailbiting:

Hieronder nog even een overzicht van de bestelde configuratie:

Octavia combi RS 245 (2018)
Steel grey
Grey stitching
RS comfort pack
verwarmde ruitensproeiers vooraan
mistlichten vooraan
voetgangersbeschermingsmaatregelen (uitgebreid en anticiperend)
Kessy - Keyless entry en Keyless go
Front assist incl. city-ANB
Verwarmde zetels vooraan
230V stopcontact
adaptive cruise control
reservewiel, thuiskomer, + krik
Pack RS GPS
comforttelefonie (bluetooth en Wlan)
spraakbediening
Driver alert
middenconsole met afsluitbaar bakje + media holder
zelfdimmende binnenspiegel
auto light assist
Amundsen
Lane assist
Dab - tuner
Smartlink
Multifunctionele sensor voor het aanturen van veiligheidssytemen
2 usb aansluitingen achteraan (hoort bij RS comfort pack)
Elektrische kofferklep
Canton sound system

Voor de rest is de auto standaard al zeer rijkelijk uitgerust.
 

Tuner111

Forumguru
Bedankt iedereen!

En ja dat wachten op het verlossend telefoontje ..., maar vermoed dat het na dat telefoontje nog erger wordt.:)

waar heb je hem aangekocht ? :) en idd na het telefoontje zal het erger zijn dan heel je wacht periode :D

trouwens ivm de camera, het kan zeker. kijk maar eens op onze Duitse buren ;)
 
Laatst bewerkt:

JurgenM

Forumguru
waar heb je hem aangekocht ? :) en idd na het telefoontje zal het erger zijn dan heel je wacht periode :D

trouwens ivm de camera, het kan zeker. kijk maar eens op onze Duitse buren ;)

Bij garage Willems in Genk. :D:D haha, bedankt voor de steun!

Ok ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!
 

innocenti

Forumguru
Spannend.

Maar ik zou me geen zorgen over de achteruitrijcamera maken. Parkeren op de parkeersensoren gaat perfect. Ik had n proefrit in een auto met camera. Het ding vertekent zo enorm dat ik het een onding vind.

Downpipe met racekat is wel een hele mooie MOD.

Succes met wachten.
 

Goofy@5E

Forumguru
Proficiat met de rs 245 en succes met het wachten.



[QUOTE="innocenti, post: 724357, member: 23543]

Downpipe met racekat is wel een hele mooie MOD[/QUOTE]

Dit is geen plug en play meer bij fl RS deze zou namelijk een druksensor hebben voor de uitlaat gassen, met foutcode tot gevolg, was en is niet bij de oudere modellen, wel met de 200 cell wel te verstaan, (ter info)
 

dirkie996

Forumguru
Veel rijplezier toegewenst. Maar dat zal niet mankeren met 245pk, ik rijd zelf met de 230 sedert mei '17 en geniet er momenteel van in Andorra.
Hier in de Pyreneeën heb je alvast meer rijplezier dan bij onze overvolle wegen.
 

Kurtje

Forumguru
Bij garage Willems in Genk. :D:D haha, bedankt voor de steun!

Ok ga ik zeker doen, bedankt voor de tip!

Haha daar komt mijn Cupra en onze Fabia ook vandaag :)
Dan ben je van hier ergens in de buurt?

Het wachten is inderdaad pijnlijk, maar ook tegelijk de mooiste periode :)
Heb op mijn Cupra bijna 8 maanden gewacht :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan