Achteruitrij camera Fabia3 combi

EdK

Forumguru
Eind October 2017 als goed gaat dan staat de Fabia 3 combi voor de deur.
En dit is in de Drive uitvoering.
Maar als ik bij de Style uitvoering kijk dan kun je daar de achteruitrij camera als optie erbij nemen.
Helaas is dit niet het geval bij de drive.....:cry:

Maar goed kan het niet linksom dan moet het wel rechtsom gaan in vele gevallen, dus nu probeer ik te achterhalen wat het orginele VAG nummer is van de camera en de bekabeling.
Maar tot heden nog niet kunnen achterhalen.

Ook hier op fora al gezocht en er is één iemand wel mee bezig geweest uit het vlaamse maar die heeft tot heden ( vanaf maart ) het fora al niet meer bezocht !

In theorie zou het achteraf in te bouwen moeten zijn en aan te sluiten zijn op de amundsun en na een VCDS codering werkend te maken zijn.

Wie met eventueel met ETKA / ELSA zou deze VAG nummers kunnen achterhalen voor mij ?
En ja ben al wat op Ali tegengekomen maar die toko wil ik in deze eigenlijk niet als leverancier gebruiken.

Bij voorbaat alvast mijn dank !
 

EdK

Forumguru
Deze site had ik ook al bezocht @Yeti2015 en ik denk ook dat ik met de volgende http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/rear-view-cameras-17/oem-6v0827566g-rvc-rear-view-camera/ het zou kunnen realiseren.
Alleen wil ik zoiets zeker weten en vandaar dat ik naar het orginele onderdeelnummer zoek om zo zeker te zijn dat deze zonder enkel probleem gaat werken

Aan hand van deze site zou ik ook graag willen weten of iemand hier al eens besteld heeft en wat de ervaring is met hun ?
@Corné de Kluijver had jij al niet eens bij hen besteld of ben ik abuis in deze ?
 

Dafut

Lid
Bijgevoegd zijn 2 screenshots van ETKA. Het lijkt er op dat het knopje om de kofferbak te openen ook anders is als er een camera gemonteerd is.

Camera_1.png Camera_2.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Het lijkt er op dat het knopje om de kofferbak te openen ook anders is als er een camera gemonteerd is.
Klopt, als ik tenminste de link die ik heb geplaatst er vanuit ga dat dit hem is.
Dan verwijder je dus inderdaad de grendel van klep openen en monteer je dus die van link erin
Maw ze combineren die grendel met de camera , maar tevens zit er een sproeikop ingebouwd die gekoppeld word aan de wiswas van de achteruit wisser.
Dan word de camerakop dus schoongespoeld..

Maar goed aan hand van jouw ETKA gegevens zou het dus weer bestaan uit meerdere onderdelen..!?
En niet als één module met eventueel een kabelboom te bestellen ??
 

CDK

Forumguru
Ik heb daar in het verleden wel eens iets aangeschaft @EdK, geen rare dingen meegemaakt en gewoon keurig geleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Bijgevoegd zijn 2 screenshots van ETKA. Het lijkt er op dat het knopje om de kofferbak te openen ook anders is als er een camera gemonteerd is.

Bekijk bijlage 62061 Bekijk bijlage 62062
Kun jij die Etka uitprinten naar PDF documenten Dafut ?
Zelfs met de leesbril erbij zijn de letters en cijfers nog te klein om te bepalen wat nu wat is
Had ze al gedownload en vergroot als jpg maar dan worden de letters en cijfers alleen maar wazig...:(

Alvast mijn dank voor je moeite
 

EdK

Forumguru
Ben nog even verder aan t zoeken gegaan en aan de hand van http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/rear-view-cameras-17/oem-6v0827566g-rvc-rear-view-camera/ en hier het nummer 6V0827566G te nemen en in te voeren op de
webpage http://www.realoem.me/Skoda/CZ/FAB/2017/797/R kom ik bij nummer 17 uit die de camera met handgreep weergeeft
Als ik het tweede nummer selecteer en invoer dan kom ik bij realoem uit bij de rapid die dus klaarblijkelijk hetzelfde onderdeel heeft als de Fabia in deze

Nu maar een mail verstuurd naar cars-equipment.com met de vraag of deze dus inderdaad voor de Fabia is die ik heb aangeschaft en of ze de kit afleveren met een manual hoe dit te installeren.

Dus maar even afwachten op een antwoord van de heren aldaar...
 

Canon-Eye

Forumguru
Kun jij die Etka uitprinten naar PDF documenten Dafut ?
Zelfs met de leesbril erbij zijn de letters en cijfers nog te klein om te bepalen wat nu wat is
Had ze al gedownload en vergroot als jpg maar dan worden de letters en cijfers alleen maar wazig...:(

Alvast mijn dank voor je moeite
jpg bevat een compressiealgoritme dat de scherpte niet bevordert, je kan ook nog proberen om direkt als tif op te slaan. Grotere bestanden, maar meestal meer details zichtbaar (al zal het natuurlijk niet beter worden dan de bron).
 

ertromp

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van je F3 @EdK :thumbsup:

Ik heb ooit een O3 stuur voor destijds mijn O2 bij Cars-equipment besteld en dat ging keurig en werd goed verpakt thuis gestuurd. ook vragen vooraf werden netjes in Engels beantwoord
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf van je F3 @EdK :thumbsup:
Ja dank je, werd tijd dat de Yeti er uit ging en kon een mooie deal maken waar beide partijen een goed gevoel aan overhielden.

ook vragen vooraf werden netjes in Engels beantwoord
We gaan het meemaken deze week

Op de Skoda autoteile verkopen ze het. 2 versies, 1 met sproeimigelijkheid en 1 zonder.

Bedankt voor de link, maar even gekeken en beide zijn met sproeimogelijkheid hoor.
Enige verschil is de kabelsetz
Maar die met kabelsetz is op dit moment niet voorradig maar is dezelfde als bij Cars-equipment wat mij in iedergeval de bevestiging geeft dat ik op goede weg zit
 

Dafut

Lid
Vreemd dat de plaatjes slecht leesbaar zijn, hier kan ik ze wel duidelijk lezen. :pieker:
Ik heb ze ook nog even in een PDF gegoten, hopelijk is dat beter.
 

Bijlagen

  • Fabia_Camera.pdf
    795,8 KB · Weergaven: 86

EdK

Forumguru
Was deze site ook al tegen gekomen maar dan kan ik op nummer alleen de camera zonder bedradingskit terugvinden voor de Fab 3
En bij car solutions ben ik hier nu bijna voor 100% zeker van

Maar thnx voor meedenken en uiteindelijk zal jouw ombouw bijna op zelfde neerkomen als de mijne als het zover is.
Dus hoop dat je de ombouw wel op forum plaatst...
 

TurboT

Forumguru
Als je het zelf gaat inbouwen. Graag een How To doen :-)

Lijkt een leuk project voor menig DIY.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Gaat goed komen, en de pdf is dan per PB verkrijgbaar als men kan aantonen dat men 5 eurie heeft gedoneerd aan KIKA.... :pieker::pardon:
 
Bovenaan Onderaan