levertijd veel korter dan gedacht

Han

Lid
is dat een satin grey? Ik zie alleen geen zilveren dakrails, heb je dat expres niet genomen?
 
Nee, is een Island Green ;)

En een zilveren dakrailing zat er niet standaard op, en is in combinatie met island green geen mooie combinatie vinden wij ;)
 
Ik wacht nu toch al zo'n 9 weken op m'n O2 en hij is nog steeds niet binnen bij de dealer. De korte levertijd valt in mijn geval toch wel tegen.
 
Update:
Er is vertraging in de productie ontstaan. Mijn O2 zal deze week geboren worden en over 2 weken worden afgeleverd.

Dat zijn geen korte levertijden en helaas ben ik dan de uitzondering op de regel. kortom, soms heb je geluk en soms worden normale levertijden gehanteerd.
 
Vandaag ook maar eens langsgegaan bij mijn dealer. Mijn Octavia 1.8 TSI is besteld in week 10 en staat gepland voor productie in week 19. De dealer verwacht hem dan ook uit te leveren in week 20. Helaas heb ik dus niet het geluk dat mijn auto eerder dan gepland wordt afgeleverd.:shocked:
 

AsK2

Lid
:koffie:Hallo iedereen,

Ik heb op 27 maart 2008 mijn eerste Skoda gekocht. Wel te verstaan een Octavia 1.6 fsi Elegance BA. Wel een heel bedrag voor ons want ik ben geen leaserijder (die tijd heb ik gehad alhoewel ik niet op leeftijd ben). Net als de vorige spreker heb ik ook moeite met het wachten. Als we dus tijd over hebben, doden we die met het lezen van berichten op dit forum en testverslagen bij o.a. autobild. En wat een geweldige wagen is die "virtuele" Octavia dan toch eigelijk. Ik begrijp hierom steeds beter de wachtproblemen van toekomstige O2 rijders.

Veel sterkte allemaal !
 

Sosh

Lid
AsK2, het is het wachten meer dan waard. De Octavia rijd fantastisch.:D

Mijn vorige auto was een Seat Altea. Deze was op hetzelfde platform gebouwd als de O2. Toch is het rij gedrag van beide erg verschillend. Ik vind de O2 veel comfortabeler rijden, terwijl deze toch ook aardig sportief te rijden is. Misschien komt het ook door het interieur dat als gegoten zit.

En nogmaals, die van mij stond ook voor productie gepland in week 10. Dat was echter de week waarin ik hem al op kon komen halen. (mocht helaas niet van de lease maatschappij). Je kunt dus nog steeds geluk hebben.
 
Het valt me op dat men erg enthousiast is over de O2 op dit forum. Ik denk dat dit komt omdat de meeste mensen van een mindere wagen overstappen naar de O2 want naar mijn idee kan hij zeker niet tippen aan onze VW's en Audi's. Ik ben benieuwd als ik de mijne krijg, hopelijk verrast de O2 mij positief. De voorloper die ik nu heb (Ambience combi) doet dat nog niet echt, maar heb er wel vertrouwen in.
 

Han

Lid
dat heeft m.i. ook te maken met het (vooral bij audi dan) forse prijsverschil voor een niet veel mindere kwaliteit. Ik betaal liever minder dan meer en ik denk dat meer mensen er zo over denken.

Mijn auto wordt volgende week gemaakt :D
 
Als VW/Audi rijder, stond ik versteld van de afwerking van de O2. Het is niet gelijkwaardig aan VW, maar komt er akelig dicht bij in de buurt. Ik heb echt een rationele beslissing gemaakt om voor de O2 te gaan en niet voor een Jetta deze keer. Ach en van de andere kant, een zwarte O2 HB is toch een chique verschijning niet waar? :) Daar kan een merk als Opel en Ford echt niet aan tippen, zowel qua uitstraling als afwerking.
 
Offtopic
Vergelijk de Golf V, Jetta en O2 met elkaar, ik denk dat dit een betere vergelijking is. Dezelfde platformen en zelfde modelserie (2003-2008). Maar om eerlijk te zijn, ik dacht dat de verschillen groter waren, maar je moet heeeeeel goed kijken. Ik heb een nieuwe Golf V en zie de verschillen wel degelijk, desalniettemin praat je over een giga prijsverschil en even los van statusgevoeligheid, is dit verschil niet recht te breien. Chapeau voor Skoda, daarmee plaatsen ze zich wel boven Ford, Opel etc...
 

AsK2

Lid
Over welke verschillen praat je dan? Heb nu zelf ook een Golf en in het verleden ook Audi gereden. Mijn Skoda moet ik nog krijgen, maar bij diverse proefritjes kon ik geen verschillen in afwerking en rijgedrag ontdekken. Integendeel, ik vind de afwerking van het dashboard van de Golf V een beetje tegenvallen in vergelijking met wat ik bij de Skoda gezien heb als het gaat om duurzame materialen.
 
Het dashboard is naast een moderner vormgeving van de middenconsole qua materialen gelijk. Echter wat ik heb gemerkt zijn bijv. de beweging van de deuren als je rijdt, de Golf heeft daar geen last van. Probleem is dat het kunstof bij warm weer uitzet en je een krakend geluid kunt krijgen. De isolatie is ook op een hoger niveau. Van de andere kant is het vakje links bij het stuur bij de O2 afgewerkt, bij de Golf/Jetta niet, terwijl dit exact hetzelfde vakje is. Ook de speakers en radio (mocht je geen columbus hebben) is zeker niet van dezelfde kwaliteit. Zo zijn er nog meer kleine verschillen die het prijsverschil zeker niet rechtvaardigen, dat ben ik met je eens. Ik moet je eerlijk bekennen toen ik in de O2 voorloopauto stapte, ik best teleurgesteld was in VW/Audi en dat is toch wel een compliment voor een merk dat zich de afgelopen jaren van inferieur tot een volwaardig merk heeft ontwikkeld.

Rijgedrag is niet te vergelijken, Skoda veert anders af dan VW en daarnaast bestaan er teveel modeluitvoeringen die ook weer anders geveerd zijn. Ik vergelijk natuurlijk niet een Trendline/Comfortline Golf met een O2 Elegance, je moet wel eerlijk vergelijken zodat ook het dashboard/middenconsole een eerlijke kans krijgt.
 

Sosh

Lid
Het valt me op dat men erg enthousiast is over de O2 op dit forum. Ik denk dat dit komt omdat de meeste mensen van een mindere wagen overstappen naar de O2 want naar mijn idee kan hij zeker niet tippen aan onze VW's en Audi's. Ik ben benieuwd als ik de mijne krijg, hopelijk verrast de O2 mij positief. De voorloper die ik nu heb (Ambience combi) doet dat nog niet echt, maar heb er wel vertrouwen in.

Qua afwerking zal ( en eigenlijk moet) er een verschil zijn met Audi en VW. Anders zou het prijsverschil onverklaarbaar hoog zijn. Het verschil in afwerkingskwaliteit is echter niet overduidelijk aanwezig. Skoda pakt dit beter aan als bijvoorbeeld Seat.

De afwerking van mijn O2 staat op een veel hoger niveau dan mijn vorige auto, een Seat Altea. Dit is een vergelijkbare auto als je kijkt naar formaat en prijsklasse. Tevens staat deze op hetzelfde platform als de O2. De Seat zat zeker goed in elkaar (na 4 jaar geen rammeltjes), maar de gebruikte materialen waren plastic, plastic en nog eens plastic.

Als ik de O2 vergelijk met andere auto's die op de optie lijst stonden, dan valt op dat de O2, in verhouding tot bijvoorbeeld een Peugeot 407 of Toyota Avensis, veel beter en degelijker aanvoelt. De kwaliteits beleving is een stuk hoger.

Wat betreft rijgedrag, ook dat zal verschillen, maar dat is ook sterk onderhevig aan persoonlijke voorkeur. Ik heb in zowel een audi A4 (vorig model), Golf V Variant, als de hierbovengenoemde auto's gereden: De auto's ontlopen elkaar echt niet veel. De een is wat sportiever afgesteld, de ander is wat meer op comfort gericht.

Maar goed, dit topic ging over de levertijd, niet over kwaliteit en het prijsverschil tussen de diverse VAG merken... Ontopic maar weer?
 
Levering

Hallo,

Nog 1 weekje geduld hebben en dan is het zo ver:1761:
Mijn in week 4 bestelde O2 met alles erop en eraan kan gaan asfalt vreten

Daar moet vandaag maar op gedronken worden dan :473:.
Nou maar hopen dat er niet ineens iets tegen gaat zitten of zo.
Hij staat in ieder geval al in dit kikkerland te wachten op een plekje in de garage om 'm klaar te maken.

Wel enorme snelle levering trouwens, ben ik niet gewend.
Bij andere merken is het minimaal 3 maanden!!:bye:
 

Zjanke

Nieuw lid
Mijn baas kreeg vandaag zijn nieuw benz met kenteken 93-ZN... Ik mijn nieuwe satin grey metallic O2 met Atr. Bus. pakket met kenteken 93-ZL... Ik heb een nieuwere :489::473::473::489:
 

BramBam

Forumguru
Mijn baas kreeg vandaag zijn nieuw benz met kenteken 93-ZN... Ik mijn nieuwe satin grey metallic O2 met Atr. Bus. pakket met kenteken 93-ZL... Ik heb een nieuwere :489::473::473::489:

Ik wil niet vervelend doen, maar in mijn alfabet komt de N toch echt na de L. Dus die Benz van je baas is (theoretisch) nieuwer.
 
Bovenaan Onderaan