levertijd veel korter dan gedacht

MerretKroam

Nieuw lid
Hallo alle (toekomstige) O2 bezitters,

Ik wil geen roet in het eten gooien, maar mijn levering is reeds uitgesteld. Mijn O2 is medio Februari besteld en zou in week 15 gemaakt worden. De levering zou medio April zijn. Nu is dit gewijzigd naar de week van 5 Mei. Echter omdat ik nog niks heb vernomen van de dealer, en deze nu een aantal dagen dicht is zie ik het somber in.

Ik hou julie op de hoogte!
 
Ik ga zometeen de auto ophalen bij de dealer. Eindelijk...De levertijd zou 12 weken duren, ik heb maarliefst 19 weken moeten wachten. De productieweek is met 1 week uitgesteld, maar volgens de dealer heeft het transport roet in het eten gegooid.
 

Han

Lid
toch apart, aangezien ik mijn auto al 2 weken heb intussen. (met een levertijd van 7 weken heb ik hem dus 10 weken later besteld dan jij).
 

dkoenders

Nieuw lid
Hehe

Die van mij is nu 10 weken in bestelling. Vanmiddag van de dealer bericht gehad dat ie morgen ge-chipt wordt, en hij daarna een afspraak maakt voor aflevering. Nu kan het toch niet zolang meer duren :545: Hoop ik.
 
De auto opgehaald, wat een klassieke schoonheid he :) Ik zal binnenkort foto's maken.

Ik heb overigens nu een zwarte Elegance Attr.Buss. Hatchback besteld. Prachtig dat Columbus systeem, maar ook de spiegelverlichting, Xenon en actieve mistlampen zijn leuke gadgets :)
 

bat

Lid
Nieuws van de dealer: mijn O2 wordt deze of volgende week gebouwd en wordt (zoals oorspronkelijk al aangegeven) begin juni afgeleverd.

Heb al aangeboden dat ik hem zelf ook wel op wil gaan bij de fabriek ;)
 

van inkel

Forumguru
Nieuws van de dealer: mijn O2 wordt deze of volgende week gebouwd en wordt (zoals oorspronkelijk al aangegeven) begin juni afgeleverd.

Heb al aangeboden dat ik hem zelf ook wel op wil gaan bij de fabriek ;)

Ja, net zoals bij een Phaeton. :D
(in die fabriek hebben ze toch niks te doen);)
 

Jan_Willem

Nieuw lid
morgen vrijdag 9 mei 2008 is het zover

om 11.00 uur sta ik bij Skoda Rotterdam op de stoep om de auto op te halen... Wat een vreemd idee. Sinds jaren dat ik weer leaseauto rijd, en ik voel me buitengewoon bevoorrecht... Misschien dat dat na 3 dagen ook weer verdwenen is, dat gevoel, maar voor nu geniet ik maar even van die vervreemdende gedachte "gratis" te mogen rijden :)

Ik zal ASAP foto's aan mijn profiel toevoegen.
 

ikke

Lid
vraagje.

Mijn garagehoude belde net, met de leuke melding.

Uw papier zijn binnengekomen. Maar wat wil dit concreet zeggen.
De papieren moeten allessinds nog naar de leasefirma (voor verzekering en inschrijving) Maar wanneer mag ik er mee rijden
icon10.gif
 

MerretKroam

Nieuw lid
vraagje.

Mijn garagehoude belde net, met de leuke melding.

Uw papier zijn binnengekomen. Maar wat wil dit concreet zeggen.
De papieren moeten allessinds nog naar de leasefirma (voor verzekering en inschrijving) Maar wanneer mag ik er mee rijden
icon10.gif

Ik heb mijn auto aan het einde van de dag opgehaald waarop de papieren (en kenteken) binnen waren.

Ik was verzekerd op het moment dat ik tekende en het formulier op de fax gezet was.
 

Jan_Willem

Nieuw lid
om 11.00 uur sta ik bij Skoda Rotterdam op de stoep om de auto op te halen... Wat een vreemd idee. Sinds jaren dat ik weer leaseauto rijd, en ik voel me buitengewoon bevoorrecht... Misschien dat dat na 3 dagen ook weer verdwenen is, dat gevoel, maar voor nu geniet ik maar even van die vervreemdende gedachte "gratis" te mogen rijden :)

Ik zal ASAP foto's aan mijn profiel toevoegen.

De auto opgehaald... Werkelijk prachtig. Heb alleen geen geblindeerde ramen achter, wat toch erg mooi zou zijn geweest. Verwend nest :blush:

Alles wat ik er van verwacht had en meer. Alleen de eerste 1500 km langzaam aan, onder de 2500 rpm blijven. En nog de oude nummerplaatserie, ZR.

Ga dit weekend kamperen, kijken of slapen in de achtersteven lukt :473:. Wat een slagschip!
 
Waarom zou je onder de 2500 rpm blijven, staat dat echt in de handleiding? Dacht dat ik iets heb gelezen dat je de motor niet meer dan 3/4 moet belasten.
 
Vandaag ff bij de dealer langsgeweest om eens te vragen of er nog nieuws was over mijn bestelling. De fabricage stond geplanned voor week 20 maar de dealer kon het chassisnummer al in het systeem zien. Hij is dus al onderweg naar de dealer :cheer:. Wanneer ie precies binnenkomt is onbekend maar dat zal dus niet lang meer duren :yeah:

Nu wordt het spannend of het nieuwe kentekentype komt vóór dat m'n auto wordt uitgeleverd......
 

Fabia

† In Memoriam
Kan je je dealer niet vragen ff te wachten tot het nieuwe kentekenserie uit is? Volgens mij kan dat niet lang meer duren. Of wil je zelf niet wachten?
 
Kan je je dealer niet vragen ff te wachten tot het nieuwe kentekenserie uit is? Volgens mij kan dat niet lang meer duren. Of wil je zelf niet wachten?

De dealer neemt contact met mij op voordat ze het kenteken aanvragen. Het betreft echter een leaseauto. Ik denk niet dat de leasemaatschappij het er mee eens is dat ie blijft staan wachten op de nieuwe sitecode die, als het tegenzit, pas in juli komt. Daarnaast.... als ie er eenmaal is kan ik toch niet wachten :24:

Ik laat het lot beslissen...
 

bogey

Nieuw lid
Gisteren ook even bij de dealer langsgeweest en hij wist me te vertellen dat hij al geproduceerd is en op transport zit, het zou nog maximaal 2 weken duren alvorens hij ben hen binnenkomt, dan is het enkel nog wachten op de leasemaatschappij, maar waarschijnlijk zal ik hem nog voor het einde van maand hebben.
 

Jan_Willem

Nieuw lid
Waarom zou je onder de 2500 rpm blijven, staat dat echt in de handleiding? Dacht dat ik iets heb gelezen dat je de motor niet meer dan 3/4 moet belasten.

Ik neem het zekere voor het onzekere. Baat het niet, schaadt het niet...

Het heeft te maken met het inrijden van de auto, het inslijten van de motoronderdelen, het in gebruik nemen van de remklauwen, etc. Voor ik het weet zit ik aan de 1500 Km, bovendien kan ik zelf ook de auto op deze manier beter leren kennen.

Maar wat een auto! Het multimedia/navigatiesysteem is heel intuitief, helder, snel, veel instelmogelijkheden. En ik ben erg blij met de BT koppeling.

Hij trekt bij staande start niet heel snel op, maar biedt voldoende power om lekker met het verkeer mee te kunnen komen, en meer. Ik ben een tevreden mensch! ;)
 

Han

Lid
Eerlijk gezegd is dat onder de 2500 rpm blijven alleen maar slecht voor de prestaties op langere termijn (heeft te maken met het goed afsluiten van de zuiger oftewel het inbranden van de zuigerafsluiting). Als de zuiger niet goed sluit, zal er olie gaan lekken, waardoor de auto meer olie verbruikt.

Wat wel moet (en dat is wat de dealer ook tegen mij heeft verteld) is het warmrijden van de auto voordat je 'echt' gaat rijden, maar dat geldt voor 0km en voor 100000km op de teller.
 

Jan_Willem

Nieuw lid
Eerlijk gezegd is dat onder de 2500 rpm blijven alleen maar slecht voor de prestaties op langere termijn (heeft te maken met het goed afsluiten van de zuiger oftewel het inbranden van de zuigerafsluiting). Als de zuiger niet goed sluit, zal er olie gaan lekken, waardoor de auto meer olie verbruikt.

Wat wel moet (en dat is wat de dealer ook tegen mij heeft verteld) is het warmrijden van de auto voordat je 'echt' gaat rijden, maar dat geldt voor 0km en voor 100000km op de teller.

Dit zijn totaal tegengestelde berichten. Kun jij wat meer toelichting geven op datgene wat jouw dealer je verteld heeft? De dealer in Rotterdam was zeer stellig. Ik ben volkomen leek, maar wil de komende drie jaar optimaal gebruik maken van de auto. Zelfs simpele dingen als het niet eerst goed laten opladen van een nieuwe telefoon zorgt voor een kortere levensduur en uithoudingsvermogen van die batterij, dus ik volg adviezen van experts graag op die de kwaliteit ten goede komen.

Het niet vol gas planken met een koude motor is algemeen bekend, dunkt me, maar hoe om te gaan met een nieuwe auto inrijden is blijkbaar niet eenduidig.

Internet gaat toch richting advies van Rotterdam. Met als toevoeging: gevarieerd inrijden, niet te hoge toerentallen rijden (max 2500 - 2800), maar zeker ook geen lage... terugschakelen is dus het devies (sowieso, maar zeker bij het inrijden blijkbaar).

Pas na 10000 km is de motor pas echt goed ingereden. Door je te houden aan dat inwerkschema zorg je er voor dat de motor minder olie verbruikt... Heb ik gelezen, geen eigen wijsheid :)

@Han en de rest: Andere meningen, ervaringen, argumenten en onderbouwingen? Ik zie ze graag, wil mijn auto goed inrijden. Al is dit een beetje off topic, en misschien zelfs dubbelop: ;)
 
Bovenaan Onderaan