levertijd veel korter dan gedacht

Zjanke

Nieuw lid
Net nieuw hier en aangemeld omdat ik vorige week een Octavia combi atractive business heb besteld. Mijn huidige Altea is aan vervanging toe (vindt de leasemaatschappij en dan zeur ik er maar niet over :xyxthumbs:) en ik wilde wat meer ruimte. Na een proefrit in een Octavia was het pleit beslecht.
Ik ben blij te horen dat de levertijd zo kort is want ik ga eind april op vakantie en dan is ruimte altijd makkelijk, hopen dat de mijne ook op tijd binnen is.
 

Sosh

Lid
Bekend verhaal Zjanke. Mijn lease maatschappij vond ook dat mijn auto vervroegd uit de lease moest. Altea rijdt niet verkeerd, maar de octavia biedt toch net wat meer comfort (afgaande op de twee proefritten) en ruimte. Wat ik hier zo lees, zijn de levertijden redelijk kort. Eind april moet dan toch haalbaar zijn.
 

Sosh

Lid
Vannochtend werd ik door de dealer gebeld. Mijn auto is binnen. Ik ga hem(haar) woensdag ophalen. Dat worden nog een paar lange dagen...
 

Sosh

Lid
Da's balen. Werd ik vannochtend gebeld door mijn werkgever. De lease maatschappij (ING) van de huidige auto neemt de auto pas weer terug als er minimaal 150000km op de teller staat:regels:. Nog 3200km te gaan.

Nu moet ik nog 3 weken op mijn O2. wachten... :407:
 
Vandaag ook gebeld door de dealer, krijg hem waarschijnlijk 14 of 15 maart, was besteld op 16 januari. Nu nog kiezen of ik hem zal laten bezorgen of dat ik hem ophaal bij de dealer (1,5 uur rijden, maar wel leuker)
 

Fabia

† In Memoriam
Da's balen. Werd ik vannochtend gebeld door mijn werkgever. De lease maatschappij (ING) van de huidige auto neemt de auto pas weer terug als er minimaal 150000km op de teller staat:regels:. Nog 3200km te gaan.

Nu moet ik nog 3 weken op mijn O2. wachten... :407:

Kan je niet een lange rit plannen?
 

Sosh

Lid
Het voordeel van het langer wachten is dat ik hem misschien wel schoon thuis kan krijgen. Woensdag zou het echt bagger weer worden...:crazy:
 

Sosh

Lid
Omdat ik 'mijn' auto woensdag dus nog niet op heb mogen halen, vandaag maar even naar de dealer om te kijken wat het eind resultaat is. De auto was nog niet gepoetst en ontdaan van diversen stoot kussens, maar toch was het al een fraaie verschijning.

Mijn oog viel gelijk op de fraaie velgen. Dit zijn niet de Lyra velgen welke standaard op de Ambient Attractive Business worden geleverd. Volgens de dealer was de importeur door de voorraad heen. Nu liggen er erg fraaie 17" (ipv 16") velgen op. Ik weet niet welk type, maar ik zal eens een plaatje zoeken. Maakt het lange wachten toch weer wat dragelijker.

(Nog even opgezocht, blijken de 17" pegasus velgen te zijn met 225/45 R17 banden)
 

Steve

Senior Member
Omdat ik 'mijn' auto woensdag dus nog niet op heb mogen halen, vandaag maar even naar de dealer om te kijken wat het eind resultaat is. De auto was nog niet gepoetst en ontdaan van diversen stoot kussens, maar toch was het al een fraaie verschijning.

Mijn oog viel gelijk op de fraaie velgen. Dit zijn niet de Lyra velgen welke standaard op de Ambient Attractive Business worden geleverd. Volgens de dealer was de importeur door de voorraad heen. Nu liggen er erg fraaie 17" (ipv 16") velgen op. Ik weet niet welk type, maar ik zal eens een plaatje zoeken. Maakt het lange wachten toch weer wat dragelijker.

(Nog even opgezocht, blijken de 17" pegasus velgen te zijn met 225/45 R17 banden)
Dat is dan weer de moeite waard van het wachten lijkt mij :)
Ruilen voor de mijne :D :D
 

Sosh

Lid
Zonder dat ik weet wat jij voor velgen hebt, kan ik daarin duidelijk zijn: Nee.:grin:

Nu maar hopen dat de leasemaatschappij hier geen problemen van gaat maken bij de eerste keer dat de banden vervangen moeten worden. De winterbanden zullen nu ook wel een stuk duurder gaan worden.
 

bat

Lid
Zonder dat ik weet wat jij voor velgen hebt, kan ik daarin duidelijk zijn: Nee.:grin:

Nu maar hopen dat de leasemaatschappij hier geen problemen van gaat maken bij de eerste keer dat de banden vervangen moeten worden. De winterbanden zullen nu ook wel een stuk duurder gaan worden.
Aangezien de leasemij deze auto 'levert' en jij niet voor deze velgen gekozen hebt, lijkt me dat hun probleem :)
 

Sosh

Lid
Maar standaard is deze uitvoering uitgerust met 16". Door voorraad problemen bij de importeur, dus buiten de schuld van de Lease maatschappij om, zijn nu 17" gemonteerd. Normaliter wordt het lease bedrag toch wel met 1 á 2 tientjes in de maand hoger door montage van 17" wieletjes.

Maar goed we zien wel. Van mij horen ze niets en de dealer meld dit ook niet.

Zodra ik hem heb, zal ik wat foto's plaatsen. Hij ziet er nu in iedergeval al een stuk dikker uit, mijn O2
 
Ik heb toendertijd twee offertes laten maken, één met de standaard 16" velgen en een met de 17" velgen, en het zgn. ROB bedrag (Reparatie Onderhoud Banden) werd nauwelijks hoger, moest alleen €1200 betalen voor de 17" velgen, dat werd me iets te gek, ik verwacht voor jou dus geen problemen. Ik hoop nu alleen dat de 16" Vega velgen ook niet op voorraad zijn, de pegasus velgen zijn toch wel even iets mooier :)
 

Sosh

Lid
EvilKnievel, Misschien heb je wel geluk. Ik vermoed namelijk als de vega velgen leverbaar waren geweest, ik die wel had gekregen ipv de pegasus velgen. Scheelt aardig in de kosten en verschil in vega lyra is klein. Dan had ik het waarschijnlijk niet eens opgemerkt.

Als ik de dealer goed heb begrepen, had de importeur momenteel geen 16" op voorraad.
 
dat leuk zijn :)
Wanneer is jouw auto bij de dealer aangekomen? Die van mij een week geleden ongeveer, ga hem zaterdag as. ophalen :yeah:
 

Sosh

Lid
Die van mij is week 9 binnen gekomen. Ze hadden er meteen twee besteld in die uitvoering. beide waren met 17" uitgerust.

Je kunt natuurlijk ook je dealer even bellen of er even langsgaan. Dan kun je gelijk zien welke velgen erop zitten.
 
Bovenaan Onderaan