HarrieSkoda: Octavia O3 1.2 TSI - DSG7

Hans1798

Senior Member
Goedemorgen Harrie, bedankt voor de informatie. Echt keurig netjes geinstalleerd. Ik had - helaas - al een andere dashcam aangeschaft, een Blackvue. Had ik dit maar eerder geweten. Maar zou jouw dashcam ook zo netjes om de spiegel van een Fabia 1 uit 2000 passen? Jij hebt in je Octavia namelijk een flink forsere spiegel zie ik. Ik heb de advertentie op Alieexpress bekeken en het ziet er goed uit. Maar heeft jouw dashcam ook GPS? Dat zie ik niet zo snel. En hoe zijn de opnames? Krijg je het beeld via je smartphone?
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@Hans1798 ; Dank voor het compliment, ik vind het er ook erg netjes uitzien. Inbouwen was eigenlijk ook een fluitje van een cent, als je maar weet wat je doet... maar dat is met alles zo.

Ik heb overigens geen flauw idee of er ook een passende OEM-look dashcam voor jou model Fabia is. Hiervoor kun je even een verkoper op AE benaderen, die helpen je doorgaans prima!

De dashcam heeft geen GPS. Daarentegen heeft 'ie wel WDR, motion sensor, shock sensor, WiFi (en dus zijn de beelden via je smartphone te bekijken).

Beelden zijn voor mij prima, al moet ik zeggen dat de beelden van mijn vorige dashcam (GS9000) beter waren. Maar puur voor de uitstraling van de huidige dashcam ben ik tevreden met de beeldkwaliteit.
 

HarrieSkoda

Forumguru
En het is weer vroeg kerstmis geweest! Weer een mooi pakketje uit Tsjechië mogen ontvangen.

1k0.jpg


Paklijstje:

- Skoda Octavia 3 mattenset
- Skoda Octavia 3 kofferbakmat
- Skoda Octavia 3 RS (smoke) mistlampen
- Kopacek power LED spiegelverlichting
- Kopacek power LED kofferbakverlichting
- Kopacek power LED interieurverlichting
- Skoda wielsloten
- Osram Cool Blue Intense H7
- Osram Cool Blue Intense H15

1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Net nog eventjes de kofferbakverlichting gemonteerd, aangezien het donker was en ik toch stiekem wel benieuwd was naar het verschil.

Een Philips W5W blue vision lampje;
1k0.jpg


Kopacek power LED :D;
1k0.jpg


Hoeveel licht geeft dat dan echt? Nou........... (Foto is zonder flits, ja écht!);
1k0.jpg


En eindelijk de juiste wielsloten, waar de wielboutkapjes wél op passen:dankje:;
1k0.jpg


Verder ben ik druk bezig om een goede spuiterij te vinden voor de RS bumper. Ik heb bijna de hele RS bumper qua kapjes, grilles, etc. bij elkaar.

Verder vroeg ik me nog af welke olie er geschikt is voor mijn auto. Ik heb het oliekaartje welke bij de auto zat geraadpleegd, maar kon hier geen olie-soort op vinden. Gelijk maar even contact gelegd met het verkopende bedrijf, waar ik nu op een reactie van wacht.

Wel kon ik dit in het boekje vinden;
1k0.jpg


Welke tabel kan ik het beste aanhouden? Degene met variabele service-intervallen (5W30), of die met vaste service-intervallen (5W40)?

En welke olie raden jullie dan aan voor mijn O3?

=======================================================================================

Wensenlijst:
Groen = reeds voltooid

- Luxe (opdruk) kentekenplaten --> Besteld, opgehaald & gemonteerd
- Diepgaande diagnose TVS (aankoopkeuring) --> Uitgevoerd - geen gebreken ontdekt
- Uitvoeren software-update 34H5 terugroepactie dealer --> Van Udenhout uitgevoerd
- Chiptuning op maat + DSG up-date/grade --> 146 pk - 287 Nm
- Ruiten vanaf de A-stijl laten tinten --> Vanaf A-stijl max. wettelijk, vanaf B-stijl 95% verduisterd
- Turini 18 inch matzwarte velgen --> Michelin Pilot Sport 4 - 225/40/R18 92Y XL FSL

- Winterbanden op huidige 16 inch velgen (twijfel over bandenkeuze)
- Professioneel laten poetsen
- Aanpassingen VCDS laten uitvoeren (ik zoek hiervoor in de omgeving van Eindhoven)
- Gele halogeen lampen vervangen voor meer heldere --> Osram Cool Blue Intense
- Frontje asbak achterbank vervangen (ben erachter dat ik de gehele asbak moet vervangen!)
- Nieuwe frisse(re) rolhoes (geen must, leuk mocht ik er een tegenkomen)
- 2 x originele LED kentekenverlichting --> (000052110)
- Nieuwe O3 mattenset
- SuperSkoda powerled mirror verlichting
- SuperSkoda powerled kofferbakverlichting
- SuperSkoda powerled interieurverlichting

- Kapjes/grilles/mistlampen RS bumper compleet maken
- Originele Skoda wielsloten
- O3 kofferbakmat

Twijfelgevallen (op een laag pitje):

- RS voorbumper
- Verlagingveren Eibach Pro-Kit
- Bilstein B4 gasgevulde schokbrekers voor + achterzijde

=======================================================================================

Het lijstje kleurt steeds meer groen, en dat doet me deugd! Op naar de volgende update.

Voor degene die het betreft; prettige vakantie :cheer:.
 

fonzamundo

Forumguru
Ben benieuwd naar de Osram lampen...
Post je nog een paar foto's als deze geïnstalleerd zijn? (of tijdens de installatie zodat we kunnen vergelijken)
:dankje:
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Arjann @ertromp ; leuke tegenstrijdige reacties :deuk:.

Ben wel van plan om jaarlijks de olie te verversen (vaste interval).
Heb zelf geen ervaring met Castrol of Magnatec, enkel Valvoline 5W30.

Ik wacht de reactie van de garage even af. Ik hou de olie graag hetzelfde.

@fonzamundo ; Was ik zeker van plan :thumbsup:.
 

Rallye

Forumguru
Volgens mij zijn de reacties niet tegen strijdig, maar vullen ze elkaar aan.

Mijn RS is (zoals alle RS'en die in onderhoud zijn bij www.vruggink.nl) nu overgezet naar vaste interval en heeft dus u de dikkere olie. Volgens Vruggink voorkomt dit problemen met olieverbruik later. Mogelijk speelt mee dat RS'en wat vaker zwaarder zullen worden belast....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Daar zijn we weer!

Ik denk dat ik maar gewoon even een oliebeurtje uit laat voeren, kan nooit kwaad en dan weet ik tenminste zeker welke olie er in is gegaan! Ik ben geen voorstander van verschillende merken oliën bij elkaar te 'mixen'.

Daarbij heb ik de juiste olie voor de O3 volgens mij wel gevonden;

Toevallig nog meer mensen die met deze MPM 5W30 ESP rondrijden?
05000ESP.1-600x600.jpg


Wat is trouwens tegenwoordig een 'normale' prijs voor een oliebeurt? Heb namelijk het idee dat sommige bedrijven lukraak wat vragen..

Ook ben ik verder gegaan met de verlichting die ik binnen heb gekregen. Ik heb geprobeerd om het verschil op de foto te verduidelijken, maar dat blijkt erg lastig te zijn. Ik ben overigens nog niet tevreden met de DRL (H15). Deze is mij nog te geel. Maar dat komt omdat de DRL minder hard brandt als bijv. het grote licht van deze lamp, die is namelijk wel mooi wit! Dus dit wordt nog even puzzelen hoe ik dat naar alle tevredenheid op ga lossen.

Standaard;
1k0.jpg


Naar Osram Cool Blue Intense 4200K;
1k0.jpg


Achter direct de OEM LED kentekenverlichting mee vervangen, wat een bak licht zeg, prachtig! Nu zit ik wel heel sterk te twijfelen over LED achterlichten. Dat zou er heel mooi bij matchen!
1k0.jpg


Gelijk ook de auto laten uitlijnen met de bijbehorende uitdraai. Volgens de monteur geen schokkende zaken zichtbaar.
1k0.jpg


1k0.jpg


Ook de juiste wielsloten zijn inmiddels gemonteerd, waar ik eindelijk de eerder bestelde wielboutkapjes op kon monteren.
1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


1k0.jpg


Wat mij betreft een heel mooi detail, het maakt het echt af. En ja, ik moet de auto echt weer wassen :maakmegek:.

=======================================================================================

Eerder had ik al een lijst opgesteld voor wat betreft VCDS aanpassingen die ik graag doorgevoerd zou willen hebben. Vandaag was het zover en ben ik bij iemand in de buurt langs geweest die me hier verder mee geholpen heeft.

Een selectie van de aanpassingen die ik heb laten uitvoeren;
- LED kentekenverlichting activeren
- Remlichten knipperen bij noodstop
- Verlichting van de ventilatorstand ingeschakeld bij AUTO-stand
- Rechter spiegel naar beneden laten klappen bij inschakelen R (ben niet helemaal te spreken over deze functie)
- Ramen kunnen blijven bedienen na uitschakelen contact
- Start-stop functie uitgeschakeld
- Aantal bij te tanken liters brandstof
- Needle sweep
- ASR/ESC aanpasbaar

Ook waren er een aantal aanpassingen helaas niet uit te voeren, mensen die hier ook last van hebben gehad?
- Laptimer (verschijnt niet in het menu, terwijl deze wel geaccepteerd wordt bij aanpassing VCDS)
- Accu laadniveau

Heeft iemand anders nog andere aanpassingen laten uitvoeren welke niet hierboven vermeld staan? Hier ben ik erg benieuwd naar, want dan kunnen die aanpassingen ook op het lijstje om nog uit te laten voeren, aangezien ik waarschijnlijk toch nog terug moet zodra ik de RS bumper gemonteerd heb.

=======================================================================================

Misschien kunnen jullie je het verhaal omtrent het vRS plaatje in de grill van de te spuiten RS bumper nog wel herinneren... Graag vraag ik om jullie mening.

Ik heb inmiddels met verschillende autoschade herstelbedrijven contact gehad. Opties die ik open heb;
- vRS plaatje laten zitten en enkel het groene gedeelte van de bumper in kleur van de auto spuiten
- vRS plaatje demonteren met de kans dat dit schade achterlaat waardoor tevens het zwarte (grill) gedeelte van de bumper opnieuw gespoten moet worden (zo origineel mogelijk als dat het was)
- vRS plaatje demonteren met de kans dat dit schade achterlaat waardoor tevens het zwarte (grill) gedeelte van de bumper opnieuw gespoten moet worden (grill in dezelfde kleur laten spuiten als de metalic zwarte omlijsting & spiegelkappen)

Ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan zeggen!
 

ertromp

Forumguru
Goed bezig
Betreffende vcds:
Laptimer moet kunnen werken op jouw O3
Heb je wel vanuit de juiste kant de juiste bit geteld?
Accu laadtiestand is alleen zichtbaar indien geactiveerd door knoppencombinatie te gebruiken
Waarom geen achterlichten met dagrijlichten geactiveerd?
 

Rallye

Forumguru
Heb je de LED kentekenverlichting geactiveerd of de melding van de kapotte lamp voor de kentekenverlichting gedeactiveerd?

Wat heb je aangepast aan de ASC/ESR?

Waarom bevalt het naar onderen klappen van de rechterspiegel niet? Ik wilde dit ook, maar bij mij werkte het niet.

Facelift-achterlichten zijn ook mooi, zie

Je meldde al eerder geen RS-plaatje te willen. Dan zou ik het plaatje verwijderen en de grill laten bijwerken (indien nodig) en laten spuiten in de kleur van de spiegelkappen.
 

HarrieSkoda

Forumguru
@ertromp ; Thanks! Voor wat betreft VCDS;
- laptimer was in VCDS toegevoegd, echter niet zichtbaar in het display.. vreemd?!
- de VCDS man heeft het naar eer en geweten gewijzigd (actief met VCDS sinds 2009, dus kennis lijkt me aanwezig).
- acculaadstand; welke knoppen combinatie bedoel je?
- achterlichten niet icm. DRL; ik had gelezen dat dit niet toegestaan was wettelijk gezien. Vanwege die reden niet gedaan.

@Rallye ; LED kentekenverlichting, geen idee! Zou ik na moeten vragen. Is wel een goede, anders zie ik de meldingen niet meer als er een lamp stuk is.

Ik zal een foto maken van welke functie ik daar nu kan selecteren. Krijg je nog tegoed!

Misschien werkt het spiegeltje naar onderen klappen al bij je, maar voer je het niet goed uit.
Wat moet je doen; spiegelknopje op rechter spiegel zetten, R inschakelen, en hij klapt naar onder.
Spiegel weer omlaag laten gaan; spiegelknopje op 0 zetten.

Daarom bevalt de functie me niet, omdat het (nog) niet volledig automatisch is.

Die FL achterlichten van het filmpje spreken me echt niet aan. De 'originele' LED achterlichten vind ik wel heel erg mooi, maar lastig om 2ehands aan te komen.

Vwb. de bumper en vRS embleem, ben ik het helemaal met je eens! Ik denk dat ik het ook op die manier ga doen.

===========================================================================

Nog even terugkomend op de olie; vandaag nog contact gehad met de garage waar de O3 vandaan komt. Deze hebben mij een foto gestuurd met de olie die is gebruikt. Ik zat warm met de MPM ESP 5W30, maar het is de MPM DEXOS2 5W30.

mpm-oil-motorolie-5w-30-premium-synthetisch-gm-dex.jpg


De MPM ESP 5W30 zou volgens de variabele service interval zijn (VW 504.00).
De MPM DEXOS2 5W30 zou volgens de vaste service interval zijn (VW 502.00).

Iemand ervaring met deze olie? Met mijn vorige auto was ik bekend met Valvoline, dus MPM is compleet nieuw.
En eventueel een voordelig adresje?
 

fonzamundo

Forumguru
MPM is heel goede olie, gebruik deze ook in mijn volledig heropgebouwde 1600 boxermotor voor de T2B (op aanraden van een VW prof die de Fun Cup in Spa rijdt). Daar wel in de 20W50 spec uiteraard ☺. Wel wat duurder maar vervuilt niet zo snel. Heb die gekocht bij bestemotorolie.nl dacht ik
 

Rallye

Forumguru
Ik denk dat, net als bij mij, de melding is uitgeschakeld voor de kentekenverlichting. LEDs verbruiken namelijk minder stroom (net als een kapotte lamp) en als je LEDs als kentekenplaatverlichting gebruikt krijg je dus een foutmelding. De standaardoplossing is om die melding uit te zetten. Als bij jou een ander oplossing is toegepast, hoor ik graag welke.

Degene die bij mij heeft gecodeerd heeft mij meegedeeld dat het zakken van de rechterspiegel niet lukte en hij alles daarom heeft teruggezet. Ik weet niet of hij wellicht niet wist hoe het hoort te werken....

Superskoda heeft de LED-achterlichten te koop: http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/Lightning/

Overigens: als je een RS-bumper monteert mag je geen 16"-velgen meer voor je winterbanden hebben hoor!;)
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@fonzamundo ; Thnx voor je reactie. Op die site verkopen ze alleen wel in enorme hoeveelheden zover ik kan zien.

@Rallye ; Het zou zomaar kunnen. Klinkt wel logisch!

Is zeker wel mogelijk. Ik post van de week nog wel een filmpje en foto zoals gezegd.

Ik heb SuperSkoda de komende tijd weer voldoende gesponsord vind ik :maakmegek:. Even opzoek naar een schade O3 met LED achterlichten en geluk hebben..

Haha, dat moet ik nog even bezien. De geldboom is aardig uitgedroogd, en 16 inch kan ik me nog wel veroorloven.
Of iemand moet heel erg veel interesse hebben in mijn 16 inchers, dan wil ik wel op zoek gaan naar een mooie 17 inch set!

Nog even over de olie; DEXOS2 of ESP, maakt het nou een verschil? Of is het puur om 'het beestje een naampje te geven' en dan doel ik op de variabele en vaste service intervallen.

Allebei synthetisch, allebei 5w30. Mengen met elkaar ben ik geen fan van, maar vervangen voor een van deze 2 moet mij geen probleem lijken?

Lijk wel een beetje door te draaien in de oliën, maar wil niet voor verassingen komen te staan op vakantie..
 

fonzamundo

Forumguru
Tja, inderdaad net gezien dat ze voor dat type enkel grote hoeveelheden verkopen :bloos:

Op zich zijn zowel DEXOS2 en ESP gewoon merknamen: de eerste oorspronkelijk door GM (General Motors Service), de tweede oorspronkelijk door VAG/Mercedes/BMW. Zullen beide wel goede oliën zijn (lees even het etiket van de fles op de foto - daar staat ook VAG op :sterretjes:).

Qua variabel/vast heeft het te maken met de snelheid waarmee de olie 'verzuurt': lees dus hoe meer stoffen er aan de olie worden toegevoegd om deze zolang mogelijk 'proper' te houden. Vervang je ieder jaar je olie dan kies je voor de specs voor vaste intervallen, rij je puur op km dan kun je de variabele gebruiken (in dit geval gaan ze ervan uit dan je voldoende km per jaar doet en dus toch snel aan een oliewissel zit).
Dit alles moet je uiteraard met een korreltje zou nemen: het is niet omdat je met 'vast interval olie' rijdt dat je daarom je motor kapot maakt als je eens een jaartje overslaat... (maar lees wel verder)

Mengen doe ik persoonlijk nooit (al kan het geen kwaad zolang je maar binnen de 5W30 blijft); ik kies mijn merk en blijf daar trouw bij.

De viscositeit van de olie (daarvan staan die cijfertjes voor en na de W) heeft uiteraard wel een belang: ze geven aan hoe 'dik' de olie is in warme en koude toestand (voor een boxermotor bv. kies je best 20W50 omdat die wat dikker is). Die mag je dus niet gaan mengen.
Uiteindelijk denk ik dat je toch voor een 'verversing' gaat: alle oude olie eruit en nieuw erin, toch? Vul je bij dat blijf je (in mijn idee) toch best bij dezelfde leverancier.

Om af te ronden: twijfel je over je olie, vervang ze dan gewoon. OK, kost wel wat, maar weegt niet op tegen 'spijt nadien'. Zeker als je met een getunede motor zit, dan krijgt de olie net dat ietsje meer op zijn donder. In dat opzicht kun je dus perfect voor de 'vaste' interval gaan (die zal net wat goedkoper zijn) als je maar op tijd ververst (en dat was vroeger sowieso jaarlijks of in het geval van 'oldtimers' zelfs na 5000 km).

Lang verhaal, maar je snapt hem wel toch? :D
 

Canon-Eye

Forumguru
- achterlichten niet icm. DRL; ik had gelezen dat dit niet toegestaan was wettelijk gezien
Een veelvoorkomend misverstand - tenzij jouw achterlichten aan de voorkant zitten natuurlijk... ;)
Want de regel luidt dat DRL niet gelijktijdig mag branden met "enige andere verlichting aan de voorzijde".

Sterker nog: bij nieuwe modellen is het thans een goedkeuringseis dat de achterlichten juist wel kunnen branden samen met de DRL. De volgende stap zal zonder twijfel zijn dat ze gewoon ook met de DRL moeten branden, daar kun je op wachten.

Zo ging het met de gordels ook ooit:
  1. bevestigingspunten verplicht aanwezig
  2. gordels op de voorzetels verplicht aanwezig
  3. gordels verplicht aanwezig op alle zitplaatsen
  4. vverplichting om de gordels te gebruiken als die aanwezig zijn.
Aldus wordt vernieuwing afgedwongen zonder oudere (bestaande) voertuigen uit tesluiten
 

HarrieSkoda

Forumguru
@Rallye ; Foto zoals beloofd van de ESC/ASR. Filmpje(s) van VCDS aanpassingen volgen nog op een later moment.

1k0.jpg


Er waren dus ook nog andere functies mogelijk, zoals ESC volledig uitgeschakeld. Maar heb toch maar voor deze gekozen, ook prima! Ga toch niet gooien met deze O3 'familycar'!

@fonzamundo ; Thnx voor je uitgebreide verhaal. De werking, viscositeit van olie, etc. is me wel bekend. Alleen ben ik nog niet bekend met de benamingen van VAG, dus dat was even wennen. Bij mij was het voorheen altijd, 5W30 is 5W30 en vol synthetisch is vol synthetisch.

Zoals je zegt gaat het nu allemaal wat 'dieper' omdat ik voorheen atmosferisch reed en nu met een turbo. Net even een slag anders allemaal.

@Canon-Eye ; Dan wordt dit verhaal inderdaad incorrect rondgebazuind.. Jammer, anders had ik het wel aan laten zetten. Ik vind het namelijk wel een stukje extra 'veiligheid' mocht ik vergeten mijn volledige verlichting aan te zetten (hoe vaak zie je mensen op die manier wel niet rondrijden).

Gezien de auto-stand zal mij het niet snel overkomen, maar toch... Omdat het kan.

=======================================================================================

Ik heb overigens de knoop doorgehakt vwb. de olie en dat wil zeggen;

MPM DEXOS2 5W30 gaat eruit, MPM ESP 5W30 met een vers Bosch filtertje komt ervoor terug. Weet ik in ieder geval zeker wat er in zit. Hoe zit het met de olieplug? Hoort hier een koperen ringetje onder, of zijn het 'herbruikbare' pluggen. Ik vind zwetende carterpluggen niet zo leuk namelijk.

Waarom? MPM website geeft ook de ESP op als ik mijn kenteken invoer in hun 'online hulp'.

En volgens mij betaal ik niet teveel voor mijn oliebeurtje. Wat zijn de gemiddelde prijzen die jullie zo weten, dan kan ik dat even vergelijken voordat ik iets roep :D.
 

Canon-Eye

Forumguru
Jammer, anders had ik het wel aan laten zetten. Ik vind het namelijk wel een stukje extra 'veiligheid' mocht ik vergeten mijn volledige verlichting aan te zetten (hoe vaak zie je mensen op die manier wel niet rondrijden)
Veel te vaak. Overiigens biedt de DRL aan de voorzijde heel behoorlijke zichtbaarheid onder meer (=donkerder) omstandigheden dan je op het eerste gezicht zou denken.
Juist daarom is het belangrijk dat de achterlichten gewoon altijd meedoen.

En daarom wil ik ook simpelweg niet over straat met een auto waarbij dat niet kan. Bij mijn auto resulteerde dat in een strikt genomen illegale oplossing: het kon alleen door de volledige ksrkeer- en kentekenverlichting met het contact aan te zetten. Ik heb dus wel een combinatie met "andere verlichting aan de voorzijde", maar dat is al 6 jaar en 147000 km geen probleem.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zo, daar zijn we weer. Terug van een vakantie in Zuid-Frankrijk met de O3.
Hij heeft het keurig netjes gedaan, wat ik ook niet anders verwacht had. Meer als voldoende power in de bergen voor een 1.2 TSI.

Ik heb me de afgelopen weken over 2 zaken bewonderd.
- Het verbruik van de O3
- De omgang van SuperSkoda met klanten

Afijn, eerst eens even wat plaatjes!

Voordat we vertrokken nog even helemaal zuiver gemaakt.
1k0.jpg


Wat eigenlijk weinig zin heeft gehad omdat we op de heenreis behoorlijk wat water over ons heen gekregen hebben.
1k0.jpg


Mooie (vrije) parkeerplek kunnen vinden, want sjongejonge die Franse kunnen wel rijden.... not :D.
1k0.jpg


1k0.jpg


Is het jullie ook wel eens opgevallen, dat parkeergarages in Frankrijk enorm krap zijn. En dan met name de (bochtige) ingang..?
1k0.jpg


Op de terugweg op dezelfde plaats gestopt, toen scheen gelukkig wel de zon.
1k0.jpg


Laatste stop voordat we thuis waren..
1k0.jpg


1k0.jpg


En dan hier hetgeen ik mezelf enorm over verbaasde.. De tellerstand na zowat 620 kilometer gereden te hebben, zonder hem tussentijds af te drukken. Bijzonder zuinig!
1k0.jpg



Ohja en dan nog even het verhaal over Superskoda....

Kort geleden heb ik een bestelling ontvangen van SuperSkoda met onder andere een set wielsloten (origineel Skoda). Het viel me toen al op dat de wielsloten + adapter in een plastic zakje was welke was dicht geniet (zie foto van bestelling een aantal posts hierboven). Zodra ik het artikelnummer op Google intoetste zag ik dat er een opbergdoosje bij hoorde te zitten, en nog veel belangrijker; een code van de wielslot adapter.

Om een lang verhaal kort te maken;
Na het eerste contact met SuperSkoda hierover kreeg ik te horen; je hebt de wielsloten besteld zoals ze op de site staan.. 2e reactie, nadat ik ze had gezegd dat dit dan niet overeenkomt met het artikelnummer; het klopt wat je zegt, zojuist de manager van het pakhuis gesproken en die heeft gezegd dat de verpakking stuk is gegaan bij het inpakken, waardoor ze het op bovenstaande manier hebben opgestuurd. Verpakking + code kan alsnog naar me verstuurd worden, alleen dien ik wel de verzendkosten te betalen...

Let op het moet niet gekker worden; nadat ik hierop heb gereageerd dat ik het hier niet eens mee ben, en dat de verpakking + code er gewon bij hoort, kreeg ik als reactie; de wielsloten en verpakking + code dient los van elkaar besteld te worden... whut, laat me niet lachen, nu wordt het wel echt te gek:deuk:.

Wederom reactie dat ze zichzelf nu behoorlijk aan het tegenspreken zijn, waarop ik als reactie kreeg; we zijn er klaar mee, we zullen je de kapotte verpakking opsturen. Daarop weer een reactie dat ik niets aan een kapotte verpakking heb, en dat ik hier niet mee akkoord ga.

Wat schetst mijn verbazing; heeft SuperSkoda € 25,- teruggestort op mijn rekening, zonder tegenbericht of wat dan ook.

Jammer dat een dergelijk bedrijf het op deze manier afwimpelt. Ik heb al wel gelezen dat ik niet de enige ben die problemen heeft gehad met SuperSkoda.

Ze zullen wel te veel verkopen, waardoor service niet meer interessant genoeg is voor ze.

=======================================================================================

Steekwoorden van komende 'updates' zullen zijn :D;
- Nieuw neusje
- Zwarte attributen
- Geel naar wit
- De eerste keer is altijd spannend
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan